V našich končinách sa motorky najčastejšie spájali so slnečnými víkendami, s výletným jazdením a s krízou stredného veku. Motorka nebola len dopravný prostriedok, ale adrenalínové športové náčinie či prejav životného štýlu, ako nám ukázali Peter Fonda a Dennis Hopper vo filme Easy Rider z roku 1969.
Dnes jednostopé vozidlá oslovujú ľudí z čisto praktických dôvodov. Po vzore európskych miest ich čoraz častejšie stretávame aj v centre a okolí Bratislavy.

Motorky sú lacnejšie ako autá, oproti nim majú smiešnu spotrebu, dá sa s nimi manévrovať v hustej doprave a kdekoľvek zaparkovať. A na niektoré vám stačí bežný vodičský preukaz na auto.
Zákon o cestnej premávke totiž hovorí, že ak máte vodičák na auto dlhšie ako dva roky, môžete na území Slovenska jazdiť aj na motorke, ktorá má objem do 125 kubických centimetrov a automatickú prevodovku.

Je to ale vôbec dobrý nápad? Je motorka plnohodnotnou náhradou auta? Zvládne na nej jazdiť niekto, kto nikdy predtým na motorke nesedel?
Honda SH125i: Nízka podlaha je základ
Stroje, na ktoré vám stačí vodičák na auto, budú patriť do kategórie skútrov. Tie majú oproti bežným motorkám celkom iné usporiadanie a ergonómiu ovládania.
Na skútroch sa sedí vzpriamene, ako na kuchynskej stoličke, so spojenými nohami. Na klasickej motorke jazdec skôr obopína stroj, medzi nohami má motor.

Ďalším rozdielom je rozmiestnenie ovládacích prvkov. Na skútri vôbec nepoužívate nohy a páčky na riadidlách sa používajú na prednú a zadnú brzdu, podobne ako na bicykli. Na motorke slúži jedna páčka na ovládanie spojkami, špičkou jednej nohy sa brzdí a druhou nohou radia rýchlosti.