Otestovali sme skútre od Hondy, na ktorých môžete jazdiť s vodičákom na autá

Majú bezkľúčové štartovanie, systém štart-stop aj ABS.

(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

V našich končinách sa motorky najčastejšie spájali so slnečnými víkendami, s výletným jazdením a s krízou stredného veku. Motorka nebola len dopravný prostriedok, ale adrenalínové športové náčinie či prejav životného štýlu, ako nám ukázali Peter Fonda a Dennis Hopper vo filme Easy Rider z roku 1969.

Dnes jednostopé vozidlá oslovujú ľudí z čisto praktických dôvodov. Po vzore európskych miest ich čoraz častejšie stretávame aj v centre a okolí Bratislavy.

Motorky sú lacnejšie ako autá, oproti nim majú smiešnu spotrebu, dá sa s nimi manévrovať v hustej doprave a kdekoľvek zaparkovať. A na niektoré vám stačí bežný vodičský preukaz na auto.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zákon o cestnej premávke totiž hovorí, že ak máte vodičák na auto dlhšie ako dva roky, môžete na území Slovenska jazdiť aj na motorke, ktorá má objem do 125 kubických centimetrov a automatickú prevodovku.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Začína sa sezóna cyklistov a motorkárov. Ako by sa mali správať vodiči áut?

Je to ale vôbec dobrý nápad? Je motorka plnohodnotnou náhradou auta? Zvládne na nej jazdiť niekto, kto nikdy predtým na motorke nesedel?

Honda SH125i: Nízka podlaha je základ

Stroje, na ktoré vám stačí vodičák na auto, budú patriť do kategórie skútrov. Tie majú oproti bežným motorkám celkom iné usporiadanie a ergonómiu ovládania.

Na skútroch sa sedí vzpriamene, ako na kuchynskej stoličke, so spojenými nohami. Na klasickej motorke jazdec skôr obopína stroj, medzi nohami má motor.

Ďalším rozdielom je rozmiestnenie ovládacích prvkov. Na skútri vôbec nepoužívate nohy a páčky na riadidlách sa používajú na prednú a zadnú brzdu, podobne ako na bicykli. Na motorke slúži jedna páčka na ovládanie spojkami, špičkou jednej nohy sa brzdí a druhou nohou radia rýchlosti.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4YXU na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4YXU na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  2. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  3. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  4. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  5. Noc architektúry 2018
  6. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  7. Mieru spracovania odpadu zvyšujú automatizované linky
  8. Talent - vzdelanie - úspech
  9. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
  10. Fasáda hotela Danube sa nekolauduje, investor predložil návrhy
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 27 469
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 19 449
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 13 618
  4. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 7 544
  5. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 350
  6. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 4 404
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 716
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 455
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 426
  10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 085

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film o Breivikovi ľudia odmietali. Keď ho videli, zmenili názor

V Berlíne mal premiéru film o nórskej tragédii na ostrove Utoya.

ŠPORT

Verejné korčuľovanie je preč. Čo spravil Ramsay s reprezentáciou?

Slováci našli systém, disciplínu nie.

KOMENTÁRE

SNS miznú granáty, ale báť sa máme marihuany

Kto sa niekedy dotkol kokaínu, stal sa zrejme zlom a patrí do trestnice.

Neprehliadnite tiež

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.

BMW M oslavuje tridsať rokov bez strechy limitovanou edíciou

Špeciálna edícia M4 30 Jahre vznikne v počte 300 kusov, na modely z minulosti odkazuje exkluzívnymi farbami.

Tesla Roadster má 10 rokov. Ako vzniklo prvé auto vyslané do vesmíru?

Na začiatku nebol Musk, ani snaha postaviť od základov vlastné auto.

Volkswagen Golf Sportsvan je nenápadným autom pre rozumných ľudí (test)

Za názvom Sportsvan sa skrýva naozaj dobré a šikovné auto, na ktorom však nie je športové vôbec nič.