SME

Otestovali sme skútre od Hondy, na ktorých môžete jazdiť s vodičákom na autá

Majú bezkľúčové štartovanie, systém štart-stop aj ABS.

(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

V našich končinách sa motorky najčastejšie spájali so slnečnými víkendami, s výletným jazdením a s krízou stredného veku. Motorka nebola len dopravný prostriedok, ale adrenalínové športové náčinie či prejav životného štýlu, ako nám ukázali Peter Fonda a Dennis Hopper vo filme Easy Rider z roku 1969.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes jednostopé vozidlá oslovujú ľudí z čisto praktických dôvodov. Po vzore európskych miest ich čoraz častejšie stretávame aj v centre a okolí Bratislavy.

Motorky sú lacnejšie ako autá, oproti nim majú smiešnu spotrebu, dá sa s nimi manévrovať v hustej doprave a kdekoľvek zaparkovať. A na niektoré vám stačí bežný vodičský preukaz na auto.

SkryťVypnúť reklamu

Zákon o cestnej premávke totiž hovorí, že ak máte vodičák na auto dlhšie ako dva roky, môžete na území Slovenska jazdiť aj na motorke, ktorá má objem do 125 kubických centimetrov a automatickú prevodovku.

Prečítajte si tiež: Začína sa sezóna cyklistov a motorkárov. Ako by sa mali správať vodiči áut? Čítajte 

Je to ale vôbec dobrý nápad? Je motorka plnohodnotnou náhradou auta? Zvládne na nej jazdiť niekto, kto nikdy predtým na motorke nesedel?

Honda SH125i: Nízka podlaha je základ

Stroje, na ktoré vám stačí vodičák na auto, budú patriť do kategórie skútrov. Tie majú oproti bežným motorkám celkom iné usporiadanie a ergonómiu ovládania.

Na skútroch sa sedí vzpriamene, ako na kuchynskej stoličke, so spojenými nohami. Na klasickej motorke jazdec skôr obopína stroj, medzi nohami má motor.

Ďalším rozdielom je rozmiestnenie ovládacích prvkov. Na skútri vôbec nepoužívate nohy a páčky na riadidlách sa používajú na prednú a zadnú brzdu, podobne ako na bicykli. Na motorke slúži jedna páčka na ovládanie spojkami, špičkou jednej nohy sa brzdí a druhou nohou radia rýchlosti.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C4YXU na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  7. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  7. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  8. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 19 938
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 259
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 378
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 884
  5. Ľuboš Fellner otvorene 4 807
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 4 238
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 848
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 074
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ernest Klotton: Konsolidácia môže spomaliť rast a oslabiť našu ekonomiku
  2. Vladimír Bojničan: Kresťanstvo a liberálna demokracia – partnerstvo alebo večný konflikt?
  3. Vladimír Krátky: Blaha : Rusko je krásne, Rusko je múdre, Rusko je vyspelé !
  4. Anton Kaiser: Pod povrchom umenia
  5. Marek Mačuha: Smer nás ide opäť okradnúť
  6. Tomáš Hrubý: Minúta ticha a hodina smiechu
  7. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  8. Marek Horňanský: Work Life Balance. Rovnováha, ktorá mení život | Marek Horňanský
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 682
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 728
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 9 762
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 104
  5. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 6 843
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 693
  7. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 6 505
  8. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 343
  1. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  3. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  4. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  5. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  6. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  7. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  8. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
SkryťZatvoriť reklamu