Opel Insignia konkuruje nemeckým prémiovým autám (test)

Nová generácia je konečne vlajkovou loďou Oplu.

Opel Insignia Grand Sport. (Zdroj: Milan Bača)

Oplu sa po niekoľkých rokoch slabých predajov podarilo priniesť na trh vizuálne zaujímavé modely, ktoré podporuje prijateľne nastavenou cenovkou. Potvrdzuje to aj najnovšia Insignia Grand Sport.

Už prvá jazda s novou Insigniou nám napovedala o charaktere tohto momentálne najväčšieho modelu značky. Opel Insignia s označením Grand Sport je väčší, športovejší a dobre vyzerajúci model s jasnými ambíciami osloviť stabilných fleetových zákazníkov, ale aj nových vodičov.

Insignia Grand Sport je postavená na novej platforme, ktorá umožnila automobilu podstatne narásť - až o 55 milimetrov. Karoséria má rázvor predĺžený o 92 mm na 2829 mm, previsy sú skrátené.

S celkovou dĺžkou 4,9 metra už smelo môže konkurovať aj vyššej strednej triede, ako napríklad triede E od Mercedesu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prvá jazda: Opel Insignia vyzýva na súboj Škodu Superb

Pútavý dizajn Insigniu odlišuje

Novinku charakterizuje úplne nový a príťažlivý dizajn inšpirovaný štúdiou Opel Monza Concept z roku 2013. Zmeny je možné si všimnúť aj pri porovnaní s predošlým modelom a aj v rámci konkurencie ostatných modelov je Insignia pútavejšia než jej konkurenti.

Vďaka nižšej splývajúcej línii strechy a elegantnej siluete pripomína skôr štvordverové kupé. Je to i pre celkovú nižšiu výšku vozidla, nová Insignia je až o 43 milimetrov nižšia než jej predchodca.

Predná maska s logom Opel po novom výraznejšie vystupuje dopredu. Po jej bokoch sú úzke svetlá s LED denným svietením v tvare bumerangu - sú adaptívne, diaľkové dosvietia až na 400 metrov a jazda v noci je s nimi pôžitkom.

Dlhá kapota je vybavená akýmsi záhybom v strede, veko batožinového priestoru má jemný spojler. Na zadnej strane zaujmú svetlá z LED trubíc a s malým chrómovým pásikom, ktorý imituje prúžok diód.

Interiér na nemeckú konkurenciu trochu stráca

Interiér Insignie bude známy každému, kto už šoféroval súčasnú generáciu modelu Astra. Na prvý pohľad je Insignia samozrejme širšia, no mnoho prvkov v interiéri je veľmi podobných, vrátane volantu, ovládania médií či klimatizácie.

Kokpit je orientovaný na vodiča, ktorý oproti predošlej generácií sedí o 3 centimetre nižšie. Kvalita použitých materiálov je veľmi dobrá, porovnateľná napríklad so Škodou Superb. S tvrdšími plastmi a možno až príliš konzervatívnym dizajnom Insignia nemôže zabojovať proti BMW radu 3 či Audi A4.

Pochváliť však treba Opel za intuitívne a jednoduché ovládanie. Mnohé z funkcií sa ovládajú prostredníctvom 8-palcového dotykového monitora, no Opel našťastie neprepadol dotykovému ovládaniu úplne a tak napríklad ovládanie klimatizácie, audia či asistenčných systémov dostalo klasické tlačidlá.

Dobrý dojem podporuje taktiež farebný head-up displej pracujúci v niekoľkých rozličných režimoch, vrátane jedného s výrazným grafickým zobrazením otáčkomeru, ktorý je možné si prispôsobiť.

Stredná časť prístrojového panela je kompletne digitálna, ale i napriek tomu je dobre čitateľná i za silného slnečného počasia. Na prístrojovom paneli nájdeme aj indikátor teploty oleja a indikátor napätia akumulátoru, ktoré značka používala aj vo svojich starších modeloch. Stále nám prídu zbytočné.

Volant je už v základnej výbave potiahnutý kožou, za príplatok ho môžete mať i vyhrievaný. Celkovo padne dobre do ruky, aj keď skosená spodná hrana je skôr imidžová ako praktická.

Infotaimentový systém má modernú grafiku, a aj keď je o niečo pomalší ako u konkurencie, systém je veľmi prehľadný. Navigácia však funguje ukážkovo a ponúka i hlasové pokyny v českom jazyku. Takisto pripojenie pomocou Bluetooth bolo bezproblémové.

Vynikajúce sú i ergonomické športové sedadlá s certifikáciou nemeckej lekárskej asociácie AGR (Kampaň za zdravý chrbát), ktoré vám umožnia optimálne si upraviť polohu pri sedení, vrátane nastavenia bedrovej opierky a predĺženia vankúša sedadla.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Opel nám v predstihu ukázal SUV Grandland X s technikou Peugeotu

Priestorom pre nohy na zadných sedadlách sa Insignia vyrovná aj Škode Superb, ktorá je známa práve priestorom v zadnom rade. V Grand Sporte na zadných sedadlách pohodlne odvezú dvaja dospelí ľudia, ktorí budú mať dostatok priestoru na kolená, aj keď budú pred nimi sedieť ľudia vyššej postavy.

S miestom na hlavu už bude mať človek vyšší ako 185 centimetrov problém. Je to kvôli zvažujúcej sa streche a pokiaľ by ste si objednali i strešné okno, miesta na hlavu bude ešte menej.

Základný objem batožinového priestoru je v prípade liftbacku 490 litrov, čo je o 40 litrov menej než mala predošlá verzia. Kufor je veľmi dobre využiteľný vďaka rovným bočným hranám. Po sklopení zadných sedadiel získate 1450 litrov priestoru.

Osvedčený naftový dvojliter CDTI

Predošlá generácia Insignie s týmto motorom nás príliš nenadchla, no v novej generácii akoby nemeckí inžinieri vymenili motor. Jeho výkon je však stále rovnakých 170 koní, točivý moment 400 Nm dosahuje diesel v nižšom spektre od 1750 do 2500 otáčok.

Grand Sport však oproti predošlej verzii zhodil až 175 kíl, čo sa odzrkadlilo i na dynamike vozidla. Motor točí v 130 km/h na šiesty stupeň niečo málo pod 2000 otáčkami za minútu, má tak ešte dostatok priestoru pre akceleráciu.

Na stovku dokáže zrýchliť za 8,7 sekundy a maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo hodnoty 230 km/h. Odozva na zošliapnutie plynového pedálu je trochu oneskorená a motor sa síce nechá vytočiť až k piatim tisícom otáčok, ale výkon slabne omnoho skôr a to približne pri 4 100 otáčkach za minútu.

Manuálna šesťstupňová prevodka má o niečo dlhšie dráhy a pri zošliapnutí spojky treba použiť väčšiu silu ako pri iných vozidlách. Spotreba udávaná výrobcom sa pohybuje na hodnote 5,2 litra pri našom teste sa pohybovala o liter viac, no za 5,5 až 6 litrov nebudete mať problém jazdiť.

Nastaviteľný podvozok odvádza dobrú prácu

Nami testovaný model mal príplatkový nastaviteľný podvozok FlexRide s adaptívnymi tlmičmi, ktorý umožňuje prepínať medzi troma rôznymi jazdnými režimami a to: Normal, Touring a Sport.

Rozdiel medzi režimom Normal a Sport je naozaj veľmi markantný. Režim Sport je vhodný najmä na dobré cesty kde si vychutnáte hlavne prejazd tiahlymi zákrutami, ktoré Insignia hravo zvláda i s predným náhonom.

Tlmiče sú celkovo nastavené mäkšie, takže ani na slovenských cestách nebude cítiť každý výmoľ.

Pochvalu si zaslúži taktiež odhlučnenie podvozku ako takého. Od podvozku sa neozývajú žiadne podivné zvuky a prejazdy cez nerovnosti sú viacmenej tlmené. Insignia je tak predurčená na dlhé a komfortné cestovanie.

Na konkurenciu útočí hlavne cenou

Insignia Grand Sport sa k nám dostáva v štyroch stupňoch vybavenia – Selection, Edition, Dynamic a Inovation. Vďaka uvádzaciemu bonusu vo výške 3 500 eur začína základná verzia 1,5 Turbo (104 kW) Selection na cene 20 490 eur.

V sérii sú autonómne brzdy, monitoring chodcov a jazdných pruhov, varovanie pred kolíziou, tempomat, hill-holder, manuálna klimatizácia, 7-palcový dotykový displej multimediálneho rozhrania IntelliLink, kožený volant, elektricky ovládané okná a zrkadlá či bezkľúčové odomykanie a štartovanie.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Opel prezradil slovenskú cenu Insignie

Opel konečne vyrobil zdatného súpera koncernovému Passatu či Superbu a podvozkom môže konkurovať i Fordu Mondeo. Autu pomohlo výrazné odľahčenie, vďaka ktorému získalo lepšiu dynamiku.

Kúpou Grand Sportu získate neopozeraný dizajn, doplnený o najnovšie technológie a komfortný podvozok, s ktorým budete veľmi radi absolvovať dlhšie trasy.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Opel Insignia Grand Sport

Verzia

2,0 CDTI Innovation

Cena od / cena verzie od / testovací model (eur)

20 490/22 990/34 630

Motor

Naftový štvorvalcový so vstrekovaním Common Rail 1 956 cm3

Prevodovka / počet stupňov

Manuálna / 6

Výkon motora (kW(k)) / pri otáčkach (ot./min)

125/170 pri 3 750

Krút. moment (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

400 pri 1 750 – 2 500

Zrýchlenie z 0 - 100 km/h - výrobca (s)

8,7

Spotreba - výrobca / test (l/100 km)

5,2 / 6,2

Objem palivovej nádrže (l)

62

Rozmer pneumatík

235/50 R18

Objem batožinového priestoru (l)

490/1450

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1507/603

Rázvor náprav; dĺžka; šírka; výška (mm)

2829; 4 897; 1 863; 1 455

Téma: Opel


Článok je zaradený aj do ďalších tém Peugeot

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Veľkolepý nástup, výslnie a pád. Prečo veľké strany neprežijú svojich lídrov

Výmena lídra nie je kľúčom k dlhšej životnosti strany. Funguje len pri menších stranách, v Smere by mohla znamenať rýchly zánik.

KOMENTÁRE

Smer bez Fica nemá logiku

Životnosť strán ako Smer sa odvíja od popularity zakladateľa.

Neprehliadnite tiež

Po Špitálskej ulici po štyroch mesiacoch opäť prešli električky

Električková doprava by sa mohla do centra mesta vrátiť ešte pred Vianocami.

Hybridný MINI Countryman je demoverzia športového elektromobilu (test)

Výdržou batérie príliš neohúri, športovou jazdou už áno.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu?

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu? (riešenie)

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.