Hyundai predstavil rýchly hothatch a elegantný fastback

Vyladená verzia má pod kapotou 275 koní.

(Zdroj: Hyundai)

DUSSELDORF, BRATISLAVA. Po predstavení tretej generácie Hyundaiu i30 v už tradičných verziách hatchback a combi prichádza aj ostrý hotchatch a reprezentatívny fastback.

Hyundai vyladil päťdverový hatchback i30 na ostrý hothatch, ktorý je prvou lastovičkou športovej línie N. Automobilka pre toto písmeno v názve ponúka niekoľko vysvetlení. Prvým je fakt, že rýchla i30 bola vyladená na legendárnom okruhu Nürburgring a druhým je vysvetlenie, že písmeno N má symbolizovať pretekársku šikanu.

Vysoký výkon zabezpečuje štvorvalcový dvojliter T-GDI s výkonom až 275 koní v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Nechýba elektronický samosvorný diferenciál, elektronická regulácia nastavenia tlmičov, prispôsobenie otáčok pri radení, ale aj detaily ako meranie času kola. Na vývoji sa podieľal tím Hyundai Motosport a využil pri tom skúsenosti z WRC.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vodič si môže vybrať z piatich jazdných režimov, ktoré menia charakter jazdy Sú nimi Eco, Normal, Sport, N a Custom. Rozjazdová automatika Launch Control sa postará o rozjazd z miesta s maximálnou možnou akceleráciou.

Hothatch i30 N zvonku zbytočne nepúta pozornosť, ale spoznáte ho najmä podľa rozšírených blatníkov, väčším otvorom pre prívod vzduchu v prednom nárazníku a zadnému spojleru s trojuholníkovým brzdovým svetlom. Pre verziu N je určených šesť farieb vrátane bledomodrej Performance Blue, ktorá pekne kontrastuje s čierno lakovanými prvkami.

Elegantný fastback je prvý vo svojej triede

Pre tých, ktorí nepotrebujú pretekať a skôr hľadajú niečo elegantné a reprezentatívne, pripravil Hyundai karosársku verziu i30 Fastback.

Verzia Fastback je prvým päťdverovým kupé v kompaktnom segmente. V budúcnosti by podobný typ karosérie mohol mať aj derivát Volkswagenu Golf. Hyundai i30 Fastback bude najmä konkurentom pre Škodu Octavia, keďže ostatné značky v tomto segmente neponúkajú možnosť vyklopiť kufor spolu so zadným sklom.

Nepôjde už o Hyundai s nálepkou lacný sedan. Prístrojový panel a bohatá výbava s bezpečnostnými prvkami z vyššej triedy je identická s novými modelmi i30.

Prečítajte si tiež: Hyundai predstavil mestské SUV Kona

Rozdiel oproti existujúcim verziám i30 je v znížení svetelnej výšky o 5 milimetrov a o 15 percent tvrdšie nastavený podvozok. Priestor nad hlavou na zadných sedadlách sa kvôli lepšej dynamike znížil o 3 centimetre. Oproti päťdverovej verzii je Fastback o 115 milimetrov dlhší, čím jeho dĺžka narástla na 4455 milimetrov.

Vďaka prednému nárazníku, ktorý zároveň tvorí celú masku auta, môže Hyundai jednoducho modifikovať vzhľad každej verzie i30. Maska Fastbacku sa tak líši od verzie hatchback, combi, aj od hothatchu N. S podobným riešením nedávno prišiel aj nový Ford Fiesta.

Nová karosárska verzia bude v ponuke s dvoma benzínovými motormi, buď štvorvalcovým 140-koňovým 1.4 T-GDI motorom alebo trojvalcom 1.0 T-GDI s výkonom 120 koní. Neskôr do ponuky pribudne aj štvorvalcový turbodiesel 1.6 CRDi s výkonom buď 110 alebo 136 koní.

Podobne ako pri verziách hatchback a combi bude k dispozícii buď šesťstupňová manuálna prevodovka alebo sedemstupňový dvojspojkový automat. Verzia Fastback sa v predaji objaví začiatkom roku 2018.

Hyundai i30 sa od roku 2007 vyrába v českých Nošoviciach a momentálne je na trhu jeho tretia generácia. V Európe sa doteraz predalo viac ako 800-tisíc exemplárov i30 a v budúcnosti sa ešte očakáva hybridná verzia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  7. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  8. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  10. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  1. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  5. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  6. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  7. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  8. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 863
  2. Najužitočnejšia appka 17 765
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 042
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 510
  5. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 8 994
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 324
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 312
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 641
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 212
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 807

Téma: Kompaktné autá


Článok je zaradený aj do ďalších tém Hyundai

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ako sa z mafiánov stávajú ctihodní občania

Mafiánom pomáhajú kontakty s políciou.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Všetko zadarmo, Fico sa vrátil

Šéf Smeru je späť, skúša starú formu.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Súd podľa Fica

Fico svoj návrh nemyslí celkom vážne.

Neprehliadnite tiež

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.

Rusi sa novej Nivy od Chevroletu zrejme nedočkajú

Automobilka sa postupne sťahuje z ruského trhu.

Nové autá pustili proti stene, Suzuki Jimny pohorelo

Hodnotiace kritéria sa stále sprísňujú.