SME

Mercedes-Benz zvoláva tri milióny áut, upraví ich tak, aby mali nižšie emisie

Dieselové motory ostávajú v ponuke, tvrdí riaditeľ Mercedesu.

Ilustračné foto. Otvorenie showroomu AMG v Pekingu.Ilustračné foto. Otvorenie showroomu AMG v Pekingu. (Zdroj: Mercedes-Benz)

STUTTGART, BRATISLAVA. Automobilka Daimler, ktorá vyrába autá Mercedes-Benz, dnes ohlásila zvolávaciu akciu na svoje autá s naftovými motormi. Vyše tri milióny áut upraví tak, aby produkovali nižšie emisie oxidu uhoľnatého (CO).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Verejná debata o naftových motoroch vytvára neistotu - hlavne pre našich zákazníkov. Preto sme sa rozhodli týmto opatrením ubezpečiť našich zákazníkov, ktorí majú naftové motory - a posilniť vieru v naftovú technológiu," povedal Dieter Zetsche, predseda predstavenstva Daimleru a riaditeľ značky Mercedes-Benz.

SkryťVypnúť reklamu

O vysokých emisiách naftových motorov sa hovorí od jesene roku 2015, kedy americký úrad pre ochranu životného prostredia upozornil na podvody automobilky Volkswagen pri emisných testoch v laboratóriu.

S úpravami začínajú od najmenších

Daimler v marci začal zvolávať autá kompaktnej triedy s jednou motorizáciou, ktorá má po úpravách dosahovať nižšie emisie oxidov dusíka (NOX). Upravených má byť zatiaľ 45 percent vozidiel.

Do kompaktnej triedy Mercedesu patria modely A, B, GLA, CLA a CLA Shooting Brake. Tie využívajú turbodiesel s objemom 2,1 od Mercedesu, ale aj pohonnú jednotku 1,5 dCi od Renaultu.

Mercedes tiež v Nemecku zvolal na dobrovoľnú upravu majiteľov veľkej triedy V a upravil 75 percent vozidiel.

Teraz sa zvolávacia akcia rozšíri na "takmer všetky autá spĺňajúce normy EU5 a EU6 v Európe," píše sa v stanovisku automobilky. Na úpravy vyhradil Daimler 220 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Diesel ešte nezatracujú

Zvolávacia akcia sa spustí v najbližších týždňoch, a podľa automobilky bude kvôli vysokému počtu áut trvať dlhšie obdobie. Pre zákazníkov bude úprava dobrovoľná a bezplatná.

Daimler tiež ohlásil, že urýchli nasadenie svojej novej generácie naftových motorov, od začiatku vyvinutej s ohľadom na nízke emisie, do všetkých modelov. Tá bola predstavená minulý rok v triede E, prvým zástupcom je naftový dvojlitrer s označením OM 654.

"Sme presvedčení o tom, že naftové motory zostanú pevnou zložkou našej ponuky motorov," hovorí Zetsche. Dodáva, že jedným z dôvodov sú nízke emisie oxidu uhličitého (CO2).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 016
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 851
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 231
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 438
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 059
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 638
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 224
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 830
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marián Gunár: Rómovia, Cigáni čo ďalej?
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  3. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  4. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  5. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  6. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  7. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  8. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 035
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 73 178
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 42 746
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 38 943
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 044
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 128
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 17 728
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 589
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu