INGOLSTADT. Opel sa rozlúčil so skratkou OPC a oživil označenie GSi, ktoré v minulosti používal na najrýchlejších verziách áut. Ide o skratku pre Grand Sport Injection a po rokoch ho ako prvá dostala nová Insignia.
Športovú verziu bude poháňať preplňovaný dvojlitrový štvorvalec s výkonom 260 koní. Motor bude kombinovaný s automatickou osemstupňovou prevodovkou s možnosťou manuálneho radenia pomocou pádiel pod volantom.
Opel sľúbil, že neskôr v ponuke GSi pribudne aj dvojlitrový dieslový motor. Nechýba ani pohon všetkých štyroch kolies.
Insigniu GSi zvonku prezradia masívne športové nárazníky, zadný spojler a 20-palcové kolesá. Interiéru dodávajú športový charakter škrupinové kožené sedadlá a volant so skoseným spodkom.

Opel sa pochválil, že nové GSi vyladil na severnej slučke okruhu Nürburgring a sľubuje lepší čas, než pri minulej generácii Insignie OPC. Tá síce mala pod kapotou šesťvalec s výkonom 325 koní, ale vážila o 160 kíl viac.
Oproti klasickej Insignii je GSi znížená o 10 milimetrov a vo voliči jazdných systémov FlexRide pribudlo nastavenie Competition. Stačí dvakrát stlačiť tlačidlo ESP a dôjde ku kompletnému deaktivovaniu elektroniky.

Premiéra Insignie GSi je naplánovaná na jesenný autosalón vo Frankfurte.
Tradícia menom GSi
Výkonná Insignia so skratkou GSi sa hlási k 33-ročnej tradícii športových Oplov. Prvýkrát sa označenie toto označenie objavilo na Mante a neskôr aj na 150-koňovom Kadette 2.0 GSi 16V. Nasledovala prvá generácia Astry F a netreba zabudnúť ani na rýchle Corsy.
Od roku 1999 Opel prešiel na skratku OPC a GSi ešte na krátky čas oživil v roku 2012 pri Corse D. Dnes sú už Ople GSi zberateľskou záležitosťou.