CRAIOVA. Ford sa rozhodol ukončiť trápenie so svojim najmenším MPV v ponuke, ktoré sa nepredávalo podľa očakávaní. Výroba malého B-Maxu sa skončí bez nástupcu v septembri, informovala tlačová agentúra Reuters.
Ford B-Max schádzal od roku 2012 z výrobných liniek v rumunskom závode Craiova, kde sa kedysi vyrábali Oltcity.
B-Max postavený na podvozku Fiesty vynikal nekonvenčne riešenými dverami, ktoré nepotrebovali B-stĺpik. Aj napriek tomu sa Fordu podarilo zachovať tuhosť karosérie a v nárazových testoch Euro NCAP získal B-Max päť hviezdičiek.
Netradičné technické riešenie ale auto zbytočne predražovalo a zákazníkov nepresvedčilo. Ford už rok od spustenia výroby musel pre nedostatočný záujem výrobu niekoľkokrát prerušiť a postupne prepúšťať zamestnancov.
Plány vyrábať 80-tisíc áut ročne sa nikdy nepodarilo dosiahnúť. Predaje za rok 2016 boli už iba polovičné.
Ford ale zamestnancov rumunského závodu ubezpečil, že sa nemusia obávať výpovede a naopak, prijme 500 nových ľudí. Do Rumunska totiž z Indie presunie produkciu malého crossoveru EcoSport. Automobilku tento krok bude stáť 200 miliónov eur.
Okrem toho v rumunskom závode naďalej pokračuje výroba litrových turbomotorov EcoBoost.