Dvanásťvalcové BMW je pre tých, ktorí za každú cenu chcú to najlepšie (test)

Auto je objektívne horšie, ale na tom vôbec nezáleží.

Automobilky žijú v zvláštnom paradoxe. Navonok taktne zamlčiavajú to, že ich autá majú nejakých konkurentov - každé auto akoby bolo "v triede samej osve".

Medzi sebou sa však navzájom pozorne sledujú a pripravujú modely tak, aby dokázali priamo bojovať. Keď má konkurencia nejaký úspešný model, treba si čo najrýchlejšie odhryznúť z koláča jeho predajov.

Jedným z príkladov je aj dvanásťvalcové BMW 760Li. Mníchovská automobilka ho predstavila ako priamu odpoveď na Mercedes S 65 AMG (a čoskoro sa pridá aj Audi A8 W12 novej generácie).

Komu nestačí BMW radu 7 s plebejským šesť- alebo osemvalcom za plebejských 90-tisíc eur, môže si po novom vybrať dvanásťvalec za dvojnásobok. Aké je najdrahšie a najvýkonnejšie auto, aké kedy BMW ponúkalo?

M pre Európu, Excellence pre Áziu

BMW uviedlo sedmičku s dvanásťalcom na trh minulý rok - a to hneď v dvoch verziách. Jednou je športová M760Li, druhou "luxusná" M760Li Excellence.

Rozdiel medzi nimi je v tom, že verzia M má športovejšiu sadu nárazníkov, hlučnejší výfuk, inak naladenú elektroniku podvozka. Verzia Excellence má pôsobiť luxusnejšie a elegantnejšie a menej okázalo, čo vraj preferujú zákazníci v Ázii.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4ZF5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4ZF5 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fialková pokazila streľbu, zmiešanú štafetu stiahli z pretekov

Triumfovali Francúzi pred Nórmi a Talianmi.

DOMOV

Na firma u Maďariča padá podozrenie z nekalej súťaže

Centire mala informácie vždy ako prvá.

ŠPORT

Šatan: Z nášho trendu nezľavíme. Budeme v ňom pokračovať

Keď sa pozriem na turnaj, vidím pozitíva.

KOMENTÁRE

Fondy sú európske, ale amaterizmus náš domáci

Ťažko nájsť väčší konflikt záujmov ako pomoc s písaním eurofondových výziev.

Neprehliadnite tiež

Tesla Roadster má 10 rokov. Ako vzniklo prvé auto vyslané do vesmíru?

Na začiatku nebol Musk, ani snaha postaviť od základov vlastné auto.

Volkswagen Golf Sportsvan je nenápadným autom pre rozumných ľudí (test)

Za názvom Sportsvan sa skrýva naozaj dobré a šikovné auto, na ktorom však nie je športové vôbec nič.

Opel si chce s novým Combom získať rodiny. Ponúkne veľa priestoru aj bohatú výbavu

Premiéru bude mať v marci na ženevskom autosalóne, do predaja pôjde až v druhej polovici roka.

Tesla Model 3 mala prvú vážnu nehodu, Musk prisľúbil vylepšenie bezpečnosti

Auto pri nehode obstálo dobre, posádka vyviazla bez väčších zranení.

Enzo Ferrari sa stal legendou z donútenia

Pred 120 rokmi sa narodil zakladateľ legendárnej talianskej značky.