SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Rolls-Royce predstavil nový Phantom, najtichšie auto na svete

Ôsma generácia vlajkovej lode je tichšia, silnejšia, pohodlnejšia a drahšia. Palubná doska je vyrobená zo skla.

(Zdroj: Rolls-Royce)

LONDÝN. Prvý Phantom bol vyrobený už pred 92 rokmi, v roku 1925. Stal sa známy ako "najlepšie auto na svete" a tento prívlastok sa s ním drží už osem generácii.

Predošlá generácia s nami bola už od roku 2003 a bola prvým modelom Rolls-Royce vyrobeným pod vlastníctvom BMW. Hoci je na svete už dlhých 14 rokov, stále predstavovala stelesnenie luxusu.

Prestížna britská automobilka v Londýne odhalila nástupcu svojej vlajkovej lode a po šiestich rokoch práce opäť posúva hranice luxusu ďalej.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Nová vlastná platforma

Významnou novinkou je pre Rolls-Royce úplne nová vlastná platforma, nakoľko v posledných rokoch ich modely zdieľali platformu s BMW. Na nej by mali stáť všetky budúce modely značky vrátane pripravovaného SUV Cullinan.

Prečítajte si tiež: Rolls-Royce testuje svoje prvé SUV Čítajte 

Aj keď vďaka novej platforme je Phantom o 30 percent tuhší, konštrukcia je ľahšia. Hmotnosť celého vozidla však stúpla takmer o 100 kilogramov kvôli množstvu nových technológii či neuveriteľným 130 kilogramom zvukovej izolácie.

Odhlučnenie bolo pri novom Phantome jednou z priorít. Okrem množstva izolácie a zdvojenej podlahy k tichosti prispievajú napríklad aj špeciálne vyvinuté pneumatiky, ktoré znižujú hlučnosť pneumatiky o 9 decibelov.

Ako uvádza web topgear, výsledkom tohto snaženia je oproti predchodcovi zníženie hluku až o 60 decibelov pri rýchlosti 100 kilometrov za hodinu. Posádka v kabíne by mala cestovať v absolútnom kľude, izolovaná od ruchu vonkajšieho sveta.

Skryť Vypnúť reklamu

Okázalý, ale vkusný interiér je tým miestom, kde sa Phantom najviac odlišuje od bežného automobilu. Hoci je auto nabité modernými technológiami, všetky obrazovky sa dajú jednoducho skryť pre pocit tradičného analógového luxusu.

Namiesto palubnej dosky galéria

Najzaujímavejšou časťou interiéru je ale bezpochyby palubná doska. Vôbec po prvý raz je v tejto časti auta použité sklo. Rolls-Royce túto časť nazýva galériou.

Tradičný drevený dekór nahrádza sklo, za ktorým sa vyníma dizajn z ponuky Rolls-Royce alebo na zákazku vyrobené umelecké dielo. Zákazníci si tiež môžu prispôsobiť dizajn analógových hodín.

Do interiéru sa vchádza už tradične cez dvere, ktoré sa otvárajú proti sebe, zatvárajú sa automaticky po dotyku kľučky.

Najvýraznejšie zmeny v exteriéri sú zjavné v prednej časti vozidla. Tá je inšpirovaná štúdiou 103EX. Medzi laserovými svetlometmi sa nachádza typická mohutná mriežka chladiča, ktorá plynulejšie prechádza do karosérie vozu.

Skryť Vypnúť reklamu

O rozhýbanie tohto vyše 2500-kilogramového monštra sa stará opäť 6,75-litrový dvanásťvalec, ten dostal pár vylepšení, medzi ktoré patria aj dve turbodúchadlá.

Pri takomto aute je oveľa dôležitejší krútiaci moment ako výkon. Toho má nový Phantom na rozdávanie, 900 Nm je dostupných už od 1800 otáčok.

Výkon je 570 koní pri 5000 otáčkach a zrýchlenie z 0 na 100 kilometrov za hodinu trvá 5,3 sekundy. Vedúci inžinier Rolls-Royce Philip Koehn oznámil, že mohol kľudne byť silnejší a rýchlejší, no "nebolo by to vhodné."

Cena za tento kus luxusu bude začínať okolo hodnoty 400 000 britských libier, teda približne 450 000 eur. Takmer každý Phantom sa však prispôsobuje prianiam zákazníka a jeho cena môže ešte závratne stúpnuť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 309
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 852
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 204
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 400
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 867
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 835
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 983
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 768
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 382
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.
Viliam Turan na archívnej fotografii.
Roman Prymula.
Ivan Kmotrík

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.