SME
Streda, 24. apríl , 2019

Rolls-Royce predstavil nový Phantom, najtichšie auto na svete

Ôsma generácia vlajkovej lode je tichšia, silnejšia, pohodlnejšia a drahšia. Palubná doska je vyrobená zo skla.

(Zdroj: Rolls-Royce)

LONDÝN. Prvý Phantom bol vyrobený už pred 92 rokmi, v roku 1925. Stal sa známy ako "najlepšie auto na svete" a tento prívlastok sa s ním drží už osem generácii.

Predošlá generácia s nami bola už od roku 2003 a bola prvým modelom Rolls-Royce vyrobeným pod vlastníctvom BMW. Hoci je na svete už dlhých 14 rokov, stále predstavovala stelesnenie luxusu.

Prestížna britská automobilka v Londýne odhalila nástupcu svojej vlajkovej lode a po šiestich rokoch práce opäť posúva hranice luxusu ďalej.

Nová vlastná platforma

Významnou novinkou je pre Rolls-Royce úplne nová vlastná platforma, nakoľko v posledných rokoch ich modely zdieľali platformu s BMW. Na nej by mali stáť všetky budúce modely značky vrátane pripravovaného SUV Cullinan.

Prečítajte si tiež: Rolls-Royce testuje svoje prvé SUV

Aj keď vďaka novej platforme je Phantom o 30 percent tuhší, konštrukcia je ľahšia. Hmotnosť celého vozidla však stúpla takmer o 100 kilogramov kvôli množstvu nových technológii či neuveriteľným 130 kilogramom zvukovej izolácie.

Odhlučnenie bolo pri novom Phantome jednou z priorít. Okrem množstva izolácie a zdvojenej podlahy k tichosti prispievajú napríklad aj špeciálne vyvinuté pneumatiky, ktoré znižujú hlučnosť pneumatiky o 9 decibelov.

Ako uvádza web topgear, výsledkom tohto snaženia je oproti predchodcovi zníženie hluku až o 60 decibelov pri rýchlosti 100 kilometrov za hodinu. Posádka v kabíne by mala cestovať v absolútnom kľude, izolovaná od ruchu vonkajšieho sveta.

Okázalý, ale vkusný interiér je tým miestom, kde sa Phantom najviac odlišuje od bežného automobilu. Hoci je auto nabité modernými technológiami, všetky obrazovky sa dajú jednoducho skryť pre pocit tradičného analógového luxusu.

Namiesto palubnej dosky galéria

Najzaujímavejšou časťou interiéru je ale bezpochyby palubná doska. Vôbec po prvý raz je v tejto časti auta použité sklo. Rolls-Royce túto časť nazýva galériou.

Tradičný drevený dekór nahrádza sklo, za ktorým sa vyníma dizajn z ponuky Rolls-Royce alebo na zákazku vyrobené umelecké dielo. Zákazníci si tiež môžu prispôsobiť dizajn analógových hodín.

Do interiéru sa vchádza už tradične cez dvere, ktoré sa otvárajú proti sebe, zatvárajú sa automaticky po dotyku kľučky.

Najvýraznejšie zmeny v exteriéri sú zjavné v prednej časti vozidla. Tá je inšpirovaná štúdiou 103EX. Medzi laserovými svetlometmi sa nachádza typická mohutná mriežka chladiča, ktorá plynulejšie prechádza do karosérie vozu.

O rozhýbanie tohto vyše 2500-kilogramového monštra sa stará opäť 6,75-litrový dvanásťvalec, ten dostal pár vylepšení, medzi ktoré patria aj dve turbodúchadlá.

Pri takomto aute je oveľa dôležitejší krútiaci moment ako výkon. Toho má nový Phantom na rozdávanie, 900 Nm je dostupných už od 1800 otáčok.

Výkon je 570 koní pri 5000 otáčkach a zrýchlenie z 0 na 100 kilometrov za hodinu trvá 5,3 sekundy. Vedúci inžinier Rolls-Royce Philip Koehn oznámil, že mohol kľudne byť silnejší a rýchlejší, no "nebolo by to vhodné."

Cena za tento kus luxusu bude začínať okolo hodnoty 400 000 britských libier, teda približne 450 000 eur. Takmer každý Phantom sa však prispôsobuje prianiam zákazníka a jeho cena môže ešte závratne stúpnuť.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  2. Od mája sa mení definícia kilogramu
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  5. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  6. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  7. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  9. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  10. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Spready a poplatky pri obchodovaní
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
  5. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  6. Dokonalá záhrada? Nezabudnite na prísun vody.
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  9. Women in business
  10. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 23 231
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 9 716
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 264
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 6 445
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 5 375
  6. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 438
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 208
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 3 954
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 831
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 548

Hlavné správy zo Sme.sk

Café Európa: Ako sa zmení Ukrajina a čo čakať od Zelenského (video)

Diskusia o ukrajinských prezidentských voľbách.

Volodymyr Zelenskyj.
Peter Tóth
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Uvedomuje si štát, aká bola hlboká Kočnerova nora?

Nevieme, či sledovanie novinárov bol ojedinelý prípad.

Šéfredaktorka SME Beata Balogová.
Píše Samuel Abrahám

Nie, Fico sa nezmenil. Zala fabuluje

Ad: Fico sa zmenil obsahovo aj ľudsky.

Boris Zala.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Swift Sport je hot hatch zo starej školy (test)

Nízka hmotnosť a vyšší výkon sú zaručeným receptom na zábavu.

Toyota Proace City

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross

Elektrické dodávky Renault EZ-FLEX vyrazia skúšobne do ulíc

Koncept využíva diely zo starších modelov.

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto