SME

Sono Sion je prvé solárne auto za prijateľnú cenu. Interiér zdobí mach

Výrobca už má viac ako tisíc objednávok.

(Zdroj: Sono Motors)

MNÍCHOV. Zatiaľ čo viaceré spoločnosti sa snažia postaviť futuristické a luxusné autá s alternatívnym pohonom, nová automobilka Sono Motors sa drží pri zemi a predstavila solárny elektromobil, ktorý by sa do dvoch rokov mal objaviť v predaji.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Auto pokrýva 330 solárnych panelov osadených v polykarbonátových paneloch karosérie. panely ktoré sú okrem strechy umiestnené aj vo dverách a na kapote tak, aby sa maximálne využila plocha, na ktorú dopadajú slnečné lúče.

Päťmiestny hatchback Sion využíva batériu s kapacitou 30 kilowatthodín. Dojazd elektromobilu je 160 kilometrov a solárne články pridávajú ďalších 30 kilometrov za jeden slnečný deň.

SkryťVypnúť reklamu

Elektromobil nemusí energiu iba prijímať, ale môže ju aj odovzdávať. Auto sa tak stáva elektrickým zdrojom s výkonom 2,7 kilowattov a majiteľ ho môže použiť na napájanie drobných spotrebičov, ako napríklad elektrický gril.

Mach na prístrojovej doske nie je iba módnym výstrelkom

Interiér je jednoduchý, všetky funkcie sa ovládajú a zobrazujú na dvoch displejoch. Zaujímavým riešením je zelený pás z machu, ktorý je dominantným prvkom prístrojovej dosky.

Prečítajte si tiež: Porsche Panamera či Volvo XC90. Na aké ekologické autá išla štátna dotácia Čítajte 

Výrobca vysvetľuje, že nejde len o módny výstrelok, pretože mach prispieva k lepšiemu vzduchu v aute. Dokáže zachytiť až 20 percent prachových častíc a vďaka vlastnostiam podobným špongii zvlhčuje suchý vzduch v kabíne. Napriek sýtej zelenej farbe už mach nie je živý a preto ani nevyžaduje údržbu.

Mníchovskú spoločnosť Sono Motors založili v roku 2016 traja nadšenci, ktorí už niekoľko rokov vyvíjajú solárne auto. Cez crowdfunding sa im podarilo vyzbierať 600-tisíc eur, ktoré investovali do vývoja a testov. Prvý model Sono Sion je momentálne v predprodukčnej fáze. Elektromobil ešte čaká ďalšia séria testov a v roku 2019 spustenie sériovej výroby.

SkryťVypnúť reklamu

Záujem o solárny elektromobil rastie

Sono Motors nesľubuje veľké zázraky, ale triezvy prístup budúcej automobilky sa ľuďom zjavne páči. Na solárny model Sion už výrobca registruje 1100 objednávok. Sľúbená cena je 16-tisíc eur bez batérií. Tie sa dajú dokúpiť za ďalšie štyri tisícky alebo dlhodobo prenajať.

Spoločnosť okrem prijímania objednávok spúšťa v Nemecku aj roadshow, na ktorej si môžu záujemcovia vyskúšať päťdverový elektromobil.

Prečítajte si tiež: Holanďania chystajú elektromobil, ktorý sa dokáže sám nabiť Čítajte 
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 75 443
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 334
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 017
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 209
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 194
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 159
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 228
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  4. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  5. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  6. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  7. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  8. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 535
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 543
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 58 618
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 689
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 318
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 935
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 556
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 761
  1. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu