SME

Americké špeciálne jednotky dostanú extrémne tichý dirtbike

Terénna motorka s názvom SilentHawk dostala hybridný motor.

Protyp motocyklu SilentHawk.Protyp motocyklu SilentHawk. (Zdroj: Logos Technologies)

Dirtbike je pre armádu nástroj, ako dostať vojaka na nepriateľské územie.

Sú ľahké a rýchle, vyrobené pre terén a umožňujú špeciálnym jednotkám prešmyknúť sa lesom, prechádzať úzkymi kaňonmi, preplietať sa úzkymi uličkami alebo chodníkmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Majú však jeden zásadný problém. Sú extrémne hlučné a armáda tak stráca moment prekvapenia.

Preto sa Agentúra pre výskum pokročilých obranných projektov (DARPA), ktorá spadá pod americké ministerstvo vnútra rozhodla financovať projekt všestrannej elektrickej terénnej motorky.

SkryťVypnúť reklamu

Motorka dostala názov "SilentHawk" a DARPU sa prototyp tak zapáčil, že si objednala ďalšie dva. SilentHawk je výsledkom spolupráce medzi spoločnosťami Logos Technologies, ktorá vyrába vojenské drony a senzory, a Alta Motors, ktorá vyrába elektrické terénne bicykle.

Načítavam video...

Hybridný motor, ktorý dokáže spáliť viacero palív

SilentHawk používa hybridný motor, takže primárne využíva na svoj pohon benzín a keď potrebuje byť tichým dopravným prostriedkom, tak využíva elektrickú energiu, ktorá je uložená v 5,8 kWh líthium-iónovej batérií.

A motocykel nie je obmedzený len na jeden typ paliva: motor dokáže spáliť naftu, propán či kerozín. Cieľom bolo, aby ju špeciálne jednotky mohli poháňať na akékoľvek palivo, s ktorým by sa mohli stretnúť v teréne.

SkryťVypnúť reklamu

Pri jazde na benzín SilentHawk dobíja batériu a akékoľvek elektronické zariadenia, ktoré môžu mať špeciálne jednotky, ako sú rádiá, GPS prijímače alebo tablety.

Kombinovaný dojazd na benzín či iné palivo dosahuje 272 kilometrov, pričom na čisto elektrický pohon, dokáže motocykel ísť zhruba dve hodiny. Maximálna rýchlosť je 128 km/h.

Prečítajte si tiež: Otestovali sme skútre od Hondy, na ktorých môžete jazdiť s vodičákom na autá Čítajte 

Extrémne tichá prevádzka motocyklu

Pri využití spaľovacieho motora dosahujem motocykel hodnotu hluku okolo 75 decibelov, avšak pri použití elektrickej energie je to len 55 decibelov, čo je zvuk normálnej konverzácie. Bežné terénne motorky dosahujú hlučnosť okolo 113 decibelov.

Dirtbike váži približne 159 kilogramov, no cieľom spoločnosti je znížiť jeho váhu na 122 kilogramov. Dosiahnuť to chcú rôznymi modulárnymi modelmi, ktoré by sa pripájali k motocyklu.

SkryťVypnúť reklamu

Tieto nové prototypy by mali obe spoločnosti dodať v priebehu jedného roka, ak sa budú americkej armáde páčiť začne sa s ich výrobou.

Prečítajte si tiež: Sono Sion je prvé solárne auto za prijateľnú cenu. Interiér zdobí mach Čítajte 
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 79 352
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 410
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 117
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 928
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 236
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 206
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 299
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 637
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 561
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 51 467
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 204
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 357
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 957
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 673
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 072
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
SkryťZatvoriť reklamu