SME
Pondelok, 21. október, 2019 | Meniny má Uršuľa

Nissan modernizoval Qashqai, najpredávanejšie SUV v Európe (prvá jazda)

S novými svetlami omladol o pár rokov.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Európania mali vždy najradšej domáce značky - v takmer všetkých segmentoch je najpredávanejším modelom auto pochádzajúce z Európy. Vo Francúzsku sú na vrchole rebríčkov francúzske autá, v nemecku nemecké, na Slovensku Škoda.

Jedinou výnimkou je segment SUV, kde sa veľmi dobre darí modelom z Ázie. Úspech má Suzuki Vitara aj Hyundai s modelom Tucson, no dlhodobo najúspešnejším modelom v Európe je Nissan Qashqai. Ten tvorí až desať percent predaných SUV tejto veľkosti.

Prvá generácia Qashqaiu z roku 2006 v podstate odštartovala trend kompaktných SUV, ktoré vychádzajú z bežných, nízkych áut. Súčasná generácia je na trhu štvrtý rok, a nadišiel najvyšší čas na jeho modernizáciu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Auto omladili hlavne svetlá

Je možné, že pri pohľade na modernizovaný Qashqai zmeny najprv ani nezbadáte. Facelift sa dotkol len grafiky svetiel a tvaru nárazníkov, zadný nárazník má vo vyšších výbavých dva plastové diely nalakované na strieborno.

Na prvé počutie sa to môže zdať ako málo. Pravdou je, že pri rozlišovaní toho, či je auto nové alebo nie, si v súčanosti pomáhame dizajnom svetiel. LED svetlá prešli za posledných pár rokov obrovský kus cesty a tak jednoduchá zmena denného svietenia celkom postačuje na to, aby auto o pár rokov omladlo.

Nás však stále najviac oslovujú základné tvary Qashqaiu. Na pomery SUV má veľmi pekný profil s relatívne dlhou a vodorovnou kapotou a výrazný zadný blatník. Skosená línia bočných okien však trochu obmedzuje výhľad pasažierom na zadných sedadlách.

Interiér pôsobí luxusnejšie

Zmeny v interiéri majú vyvolať väčší dojem luxusu ako doteraz. Páči sa nám nový volant s tenšími ramenami aj krajšie čalúnené kožené sedačky, ktoré dostanete v novej najvyššej výbave Tekna+.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C55ZG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M55ZG na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Nissan


Článok je zaradený aj do ďalších tém SUV

Hlavné správy zo Sme.sk

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Zvláštny príbeh Bašternákovej vily na Slavíne: Kočner, Počiatek i sudkyne z Threemy

Úrady stavbu opakovane blokovali, až raz zrazu všetko potvrdili.

Bašternákova vila na Havlíčkovej ulici pri Slavíne
Vizualizácia projektu River Park 2.
Bercow neumožnil v pondelok poslancom hlasovať o novej dohode o brexite.
Píše Ivan Mikloš

Čia kauza je Gorila? (píše Ivan Mikloš)

Za Ficových vlád sa nepohlo s vyšetrovaním. Nie je to náhoda.

Ivan Mikloš.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 208 v nižšej výbave Active.

Volvo má prvý elektromobil, ohromí výkonom

Dojazd na jedno nabitie je vyše 400 kilometrov.

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.