Nissan modernizoval Qashqai, najpredávanejšie SUV v Európe (prvá jazda)

S novými svetlami omladol o pár rokov.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Európania mali vždy najradšej domáce značky - v takmer všetkých segmentoch je najpredávanejším modelom auto pochádzajúce z Európy. Vo Francúzsku sú na vrchole rebríčkov francúzske autá, v nemecku nemecké, na Slovensku Škoda.

Jedinou výnimkou je segment SUV, kde sa veľmi dobre darí modelom z Ázie. Úspech má Suzuki Vitara aj Hyundai s modelom Tucson, no dlhodobo najúspešnejším modelom v Európe je Nissan Qashqai. Ten tvorí až desať percent predaných SUV tejto veľkosti.

Prvá generácia Qashqaiu z roku 2006 v podstate odštartovala trend kompaktných SUV, ktoré vychádzajú z bežných, nízkych áut. Súčasná generácia je na trhu štvrtý rok, a nadišiel najvyšší čas na jeho modernizáciu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Auto omladili hlavne svetlá

Je možné, že pri pohľade na modernizovaný Qashqai zmeny najprv ani nezbadáte. Facelift sa dotkol len grafiky svetiel a tvaru nárazníkov, zadný nárazník má vo vyšších výbavých dva plastové diely nalakované na strieborno.

Na prvé počutie sa to môže zdať ako málo. Pravdou je, že pri rozlišovaní toho, či je auto nové alebo nie, si v súčanosti pomáhame dizajnom svetiel. LED svetlá prešli za posledných pár rokov obrovský kus cesty a tak jednoduchá zmena denného svietenia celkom postačuje na to, aby auto o pár rokov omladlo.

Nás však stále najviac oslovujú základné tvary Qashqaiu. Na pomery SUV má veľmi pekný profil s relatívne dlhou a vodorovnou kapotou a výrazný zadný blatník. Skosená línia bočných okien však trochu obmedzuje výhľad pasažierom na zadných sedadlách.

Interiér pôsobí luxusnejšie

Zmeny v interiéri majú vyvolať väčší dojem luxusu ako doteraz. Páči sa nám nový volant s tenšími ramenami aj krajšie čalúnené kožené sedačky, ktoré dostanete v novej najvyššej výbave Tekna+.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55ZG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55ZG na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SUV


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

DOMOV

Snem Smeru: Fico opäť útočil na Kisku, aktivistov i médiá

Delegáti odštartovali snem hymnou a minútou ticha za Pašku.

KOMENTÁRE

Ficovi už nepomôžu ani dva kamene

Niet dôvodu si myslieť, že Smer a Fico budú robiť niečo iné, ako robili doteraz.

DOMOV

Začali hlásiť potraty cudziniek, stúpli takmer päťstonásobne

Mediklinik z Levíc začal zverejňovať počet potratov, ktoré urobil Poľkám.

Neprehliadnite tiež

Máte psa v aute? Nepripútaný môže spôsobiť škody ako hroch

Väčšie psy by mali cestovať v prepravných klietkach.

Luxusné SUV ponúkne aj Maybach. Mercedes ho skrížil s limuzínou

Koncept poháňa štvorica elektromotorov s výkonom 750 koní.

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.