SME
Piatok, 19. apríl , 2019

Nissan modernizoval Qashqai, najpredávanejšie SUV v Európe (prvá jazda)

S novými svetlami omladol o pár rokov.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Európania mali vždy najradšej domáce značky - v takmer všetkých segmentoch je najpredávanejším modelom auto pochádzajúce z Európy. Vo Francúzsku sú na vrchole rebríčkov francúzske autá, v nemecku nemecké, na Slovensku Škoda.

Jedinou výnimkou je segment SUV, kde sa veľmi dobre darí modelom z Ázie. Úspech má Suzuki Vitara aj Hyundai s modelom Tucson, no dlhodobo najúspešnejším modelom v Európe je Nissan Qashqai. Ten tvorí až desať percent predaných SUV tejto veľkosti.

Prvá generácia Qashqaiu z roku 2006 v podstate odštartovala trend kompaktných SUV, ktoré vychádzajú z bežných, nízkych áut. Súčasná generácia je na trhu štvrtý rok, a nadišiel najvyšší čas na jeho modernizáciu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Auto omladili hlavne svetlá

Je možné, že pri pohľade na modernizovaný Qashqai zmeny najprv ani nezbadáte. Facelift sa dotkol len grafiky svetiel a tvaru nárazníkov, zadný nárazník má vo vyšších výbavých dva plastové diely nalakované na strieborno.

Na prvé počutie sa to môže zdať ako málo. Pravdou je, že pri rozlišovaní toho, či je auto nové alebo nie, si v súčanosti pomáhame dizajnom svetiel. LED svetlá prešli za posledných pár rokov obrovský kus cesty a tak jednoduchá zmena denného svietenia celkom postačuje na to, aby auto o pár rokov omladlo.

Nás však stále najviac oslovujú základné tvary Qashqaiu. Na pomery SUV má veľmi pekný profil s relatívne dlhou a vodorovnou kapotou a výrazný zadný blatník. Skosená línia bočných okien však trochu obmedzuje výhľad pasažierom na zadných sedadlách.

Interiér pôsobí luxusnejšie

Zmeny v interiéri majú vyvolať väčší dojem luxusu ako doteraz. Páči sa nám nový volant s tenšími ramenami aj krajšie čalúnené kožené sedačky, ktoré dostanete v novej najvyššej výbave Tekna+.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C55ZG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C55ZG na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Nissan


Článok je zaradený aj do ďalších tém SUV

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Súčasná teológia nemôže byť iba návodom na sexuálnu výchovu (píše Michal Havran)

Posolstvo Veľkej noci sa stráca.

Pohľad do interiéru Katedrály Notre-Dame po požiari.

Liptovská Mara ukázala základy zatopených domov

Raz do roka sa dá Liptovská Mara zažiť inak.

Aj časť Bobrovníka skončila pod vodou. Takto sa vynárajú základy.

Rebríček slobody tlače je zmanipulovaný, tvrdia politici Smeru

Novinári sa stávajú škodnou, tvrdí analytik.

Slovensko sa v aktuálnom rebríčku slobody tlače umiestnilo na 35. mieste. (ilustračné foto)
Dnes píše Jaroslav Rumpli

Neznášam, keď sa náboženstvom oháňajú politici

Netreba sa pri riadení štátu riadiť najmä zákonmi?

Maroš Šefčovič.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.

Podcast Za volantom nebude niekoľko mesiacov vychádzať pravidelne

Témy sa budú ďalej objavovať v ostatných podcastoch

Podcast Za volantom, logo.

Nový Opel Corsa ukázal prvý detail. Čo vieme?

Technológiu bude zdielať s Peugeotom 208.

Skelet nového Opelu Corsa