Nissan modernizoval Qashqai, najpredávanejšie SUV v Európe (prvá jazda)

S novými svetlami omladol o pár rokov.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Európania mali vždy najradšej domáce značky - v takmer všetkých segmentoch je najpredávanejším modelom auto pochádzajúce z Európy. Vo Francúzsku sú na vrchole rebríčkov francúzske autá, v nemecku nemecké, na Slovensku Škoda.

Jedinou výnimkou je segment SUV, kde sa veľmi dobre darí modelom z Ázie. Úspech má Suzuki Vitara aj Hyundai s modelom Tucson, no dlhodobo najúspešnejším modelom v Európe je Nissan Qashqai. Ten tvorí až desať percent predaných SUV tejto veľkosti.

Prvá generácia Qashqaiu z roku 2006 v podstate odštartovala trend kompaktných SUV, ktoré vychádzajú z bežných, nízkych áut. Súčasná generácia je na trhu štvrtý rok, a nadišiel najvyšší čas na jeho modernizáciu.

Auto omladili hlavne svetlá

Je možné, že pri pohľade na modernizovaný Qashqai zmeny najprv ani nezbadáte. Facelift sa dotkol len grafiky svetiel a tvaru nárazníkov, zadný nárazník má vo vyšších výbavých dva plastové diely nalakované na strieborno.

Na prvé počutie sa to môže zdať ako málo. Pravdou je, že pri rozlišovaní toho, či je auto nové alebo nie, si v súčanosti pomáhame dizajnom svetiel. LED svetlá prešli za posledných pár rokov obrovský kus cesty a tak jednoduchá zmena denného svietenia celkom postačuje na to, aby auto o pár rokov omladlo.

Nás však stále najviac oslovujú základné tvary Qashqaiu. Na pomery SUV má veľmi pekný profil s relatívne dlhou a vodorovnou kapotou a výrazný zadný blatník. Skosená línia bočných okien však trochu obmedzuje výhľad pasažierom na zadných sedadlách.

Interiér pôsobí luxusnejšie

Zmeny v interiéri majú vyvolať väčší dojem luxusu ako doteraz. Páči sa nám nový volant s tenšími ramenami aj krajšie čalúnené kožené sedačky, ktoré dostanete v novej najvyššej výbave Tekna+.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55ZG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C55ZG na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SUV


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť vynucovať krajnými prostriedkami

KOMENTÁRE

Rok 1998: Maďarka prah môjho domu neprekročí

Čože?! Ty nebudeš voliť Mečiara?

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.