STUTTGART. Vyhráte v nedeľu, predáte v pondelok - týmto heslom zdôvodňujú americké automobilky svoje pôsobenie v motoršporte. Víťazstvo na pretekoch má pritiahnuť pozornosť zákazníkov k najnovším modelom.
V niektorých disciplínach autá aspoň siluetou pripomínajú cestné modely, v iných ide o z gruntu vyvinuté pretekárske špeciály. Všetky však majú rovnaký cieľ - víťaziť a predávať civilné autá.
Či už je to Ferarri v F1, Škoda vo WRC alebo Ford vo Formuli Drift.
S nástupom elektromobilov sa viaceré automobilky rozhodli spopularizovať autá na batérie aj na pretekárskych okruhoch. Musia predsa ukázať, že aj elektromobily sú zábavné a môžeme sa pre ne nadchnúť.
Zároveň tým však ohrozujú šampionáty s dlhoročnou históriou.
Pochová Mercedes celú súťaž?
Šampionát cestných vozidiel DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) má svoje počiatky ešte v sedemdesiatych rokoch. Práve tomuto podujatiu vďačíme za športové autá ako BMW M3 či Mercedes-Benz 190E - tie pôvodne vznikli ako homologačné špeciály pre DTM.
Aktuálne v DTM súťažia všetky tri nemecké prémiové značky - Audi, BMW a Mercedes-Benz. Tretia menovaná však ohlásila, že sezóna 2018 je posledná, ktorej sa zúčastní.