Cestné retardéry to majú v Anglicku nahnuté. Zvažuje sa ich odstránenie

Vláda ich chce odstrániť, aktivisti sú proti.

(Zdroj: mk)

LONDÝN. Britská vláda prišla s nápadom odstrániť z ulíc cestné retardéry. Autorov kampaní bezpečnej premávky návrh pobúril.

Hlavným dôvodom, prečo by spomaľovače mali zmiznúť z ulíc, je snaha o zlepšenie kvality ovzdušia. Podľa výsledkov britskej štúdie zameranej na čistejší vzduch v mestách, by situáciu pomohla zlepšiť plynulá dopravná premávka. O zámere informuje britský Auto Express.

Prečítajte si tiež: Kórea vytvorí pre testy autonónmnych áut obrovský areál veľký ako mesto

Autá pri retardéroch brzdia a následne zrýchľujú, čím stúpa hladina hluku a najmä množstvo emisií vypustených do ovzdušia.

Článok pokračuje pod video reklamou

Iniciátori bezpečnejších ciest ale nesúhlasia s návrhom a považujú ho za nezodpovedný. Varujú, že odstránením retardérov stúpne počet dopravných nehôd. V ich umiestnení vidia zmysel a to najmä v obytných štvrtiach a pri školách a škôlkach.

Združenie Living Streets, ktoré sa snaží zlepšovať bezpečnosť na cestách nerozumie, ako môže byť vláda za odstránenie retardérov bez akéhokoľvek náhradného opatrenie, ktoré by pomohlo znížiť rýchlosť.

Prečítajte si tiež: Los Angeles bojuje proti horúčavám svetlým asfaltom

K názoru sa pridáva aj cyklozdruženie Cycling UK, ktoré varuje pred zvýšením rýchlosti mnohých vodičov a častejším nehodám.

Vodičom sa ale nápad páči. Aliancia britských šoférov súhlasí aj so znížením rýchlosti na 30 kilometrov za hodinu. Je to podľa nich dostatočné opatrenie, ktoré zachová bezpečnosť a zároveň neovplyvní plynulosť premávky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  2. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 882
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 976
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 748
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 619
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 489
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 104
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 494

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.