SME

Pred dvadsiatimi rokmi odštartoval Prius hybridnú revolúciu

Zo začiatku bolo auto ľuďom na smiech, potom ho kupovali aj celebrity.

(Zdroj: Toyota)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Masovú výrobu hybridných áut chystali na začiatku 90. rokov viaceré automobilky. Snahou bolo ponúknuť auto, ktoré by výrazne ušetrilo náklady na prevádzku a zároveň malo menší vplyv na životné prostredie.

Svetoznámym sa však stal len jeden - a darí sa mu dodnes. Toyota Prius je už na trhu 20 rokov a stal sa vzorom pre mnohé automobilky.

Prvú generáciu hybridného modelu predstavila Toyota koncom roka 1997. Odvtedy sa podľa vyjadrení japonskej automobilky podarilo vyrobiť 10 miliónov hybridov, ktoré na svete ušetrili 77 miliónov ton emisií oxidu uhličitého (CO2).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V priebehu dvoch dekád prešiel Prius výraznou premenou. Na začiatku to bol nenápadný sedan s lacno pôsobiacim interiérom, ktorý položil základy segmentu hybridných áut.

„Keď sme predstavili prvý Prius, nikto ešte nevedel, čo je to vlastne hybrid. Tí čo s ním jazdili ako prví, boli väčšinou technologickí nadšenci, ktorí boli mnohým na smiech. Dnes vďačíme práve im za to, že dali Priusu šancu a hybridy si získali celosvetovú popularitu. Vlna úspechu spravila z neznámeho auta mainstream,“ povedal šéf Toyoty Takeshi Uchlyamada, ktorý v 90. rokoch stál za vývojom Priusu.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4ZTG na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu