Pred dvadsiatimi rokmi odštartoval Prius hybridnú revolúciu

Zo začiatku bolo auto ľuďom na smiech, potom ho kupovali aj celebrity.

(Zdroj: Toyota)

Masovú výrobu hybridných áut chystali na začiatku 90. rokov viaceré automobilky. Snahou bolo ponúknuť auto, ktoré by výrazne ušetrilo náklady na prevádzku a zároveň malo menší vplyv na životné prostredie.

Svetoznámym sa však stal len jeden - a darí sa mu dodnes. Toyota Prius je už na trhu 20 rokov a stal sa vzorom pre mnohé automobilky.

Prvú generáciu hybridného modelu predstavila Toyota koncom roka 1997. Odvtedy sa podľa vyjadrení japonskej automobilky podarilo vyrobiť 10 miliónov hybridov, ktoré na svete ušetrili 77 miliónov ton emisií oxidu uhličitého (CO2).

Článok pokračuje pod video reklamou

V priebehu dvoch dekád prešiel Prius výraznou premenou. Na začiatku to bol nenápadný sedan s lacno pôsobiacim interiérom, ktorý položil základy segmentu hybridných áut.

„Keď sme predstavili prvý Prius, nikto ešte nevedel, čo je to vlastne hybrid. Tí čo s ním jazdili ako prví, boli väčšinou technologickí nadšenci, ktorí boli mnohým na smiech. Dnes vďačíme práve im za to, že dali Priusu šancu a hybridy si získali celosvetovú popularitu. Vlna úspechu spravila z neznámeho auta mainstream,“ povedal šéf Toyoty Takeshi Uchlyamada, ktorý v 90. rokoch stál za vývojom Priusu.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4ZTG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4ZTG na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Elektromobily


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sakovú vytiahol na ministerstvo bývalý manžel, Kaliňákov kamarát

K aktivitám nádejnej ministerky vnútra sa Alexander Sako nevyjadruje. Sám je v niekoľkých verejných funkciách.

DOMOV

Dobré ráno: Fico s Kaliňákom napľuli na protesty aj na prezidenta

Saková je Kaliňákov, teda náš človek.

KOMENTÁRE

Saková je ďalší výkrik zúfalstva

Čím skôr však bude Saková vo funkcii, tým skôr bude môcť vláda žať politické plody svojho rozhodnutia.

SVET

Telo novinárky rozštvrtil, ako vrah sa necíti. Dána odsúdia

Amatérsky vynálezca môže v ostro sledovanom procese dostať doživotie.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Elektrický Volkswagen I.D. R zrýchľuje lepšie ako Formula

Špeciál sa dostane na stovku za 2,25 sekundy, chystá sa pokoriť legendárne preteky do vrchu v rekordnom čase.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.