SME
Sobota, 20. apríl , 2019

Pred dvadsiatimi rokmi odštartoval Prius hybridnú revolúciu

Zo začiatku bolo auto ľuďom na smiech, potom ho kupovali aj celebrity.

(Zdroj: Toyota)

Masovú výrobu hybridných áut chystali na začiatku 90. rokov viaceré automobilky. Snahou bolo ponúknuť auto, ktoré by výrazne ušetrilo náklady na prevádzku a zároveň malo menší vplyv na životné prostredie.

Svetoznámym sa však stal len jeden - a darí sa mu dodnes. Toyota Prius je už na trhu 20 rokov a stal sa vzorom pre mnohé automobilky.

Prvú generáciu hybridného modelu predstavila Toyota koncom roka 1997. Odvtedy sa podľa vyjadrení japonskej automobilky podarilo vyrobiť 10 miliónov hybridov, ktoré na svete ušetrili 77 miliónov ton emisií oxidu uhličitého (CO2).

Článok pokračuje pod video reklamou

V priebehu dvoch dekád prešiel Prius výraznou premenou. Na začiatku to bol nenápadný sedan s lacno pôsobiacim interiérom, ktorý položil základy segmentu hybridných áut.

„Keď sme predstavili prvý Prius, nikto ešte nevedel, čo je to vlastne hybrid. Tí čo s ním jazdili ako prví, boli väčšinou technologickí nadšenci, ktorí boli mnohým na smiech. Dnes vďačíme práve im za to, že dali Priusu šancu a hybridy si získali celosvetovú popularitu. Vlna úspechu spravila z neznámeho auta mainstream,“ povedal šéf Toyoty Takeshi Uchlyamada, ktorý v 90. rokoch stál za vývojom Priusu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4ZTG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4ZTG na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Elektromobily


Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár.
Matúš Sukeľ strieľa v zápase Rakúsko - Slovensko v príprave na MS v hokeji 2019.
AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Lučanský je pokračovaním Gašpara (týždeň podľa Schutza)

Koalícia ďalej pracuje na únose Slovenska na východ.

Prezident policajného zboru generál Milan Lučanský a vpravo ministerka vnútra Denisa Saková.
Jozef Holomáň je prednostom Ústavu farmakológie, klinickej a experimentálnej farmakológie lekárskej fakulty Slovenskej zdravotníckej univerzity v Bratislave a vysokoškolský profesor v oblasti klinickej farmakológie. Budoval a presadzoval samostatné medicínske špecializované odbory hepatológie a klinickej farmakológie. Za svoju odbornú činnosť a ľudský prístup získal od pacientských organizácií ocenenie Môj lekár 2018.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.

Podcast Za volantom nebude niekoľko mesiacov vychádzať pravidelne

Témy sa budú ďalej objavovať v ostatných podcastoch

Podcast Za volantom, logo.

Nový Opel Corsa ukázal prvý detail. Čo vieme?

Technológiu bude zdielať s Peugeotom 208.

Skelet nového Opelu Corsa