SME
Pondelok, 28. september, 2020 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky

Pred dvadsiatimi rokmi odštartoval Prius hybridnú revolúciu

Zo začiatku bolo auto ľuďom na smiech, potom ho kupovali aj celebrity.

(Zdroj: Toyota)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Masovú výrobu hybridných áut chystali na začiatku 90. rokov viaceré automobilky. Snahou bolo ponúknuť auto, ktoré by výrazne ušetrilo náklady na prevádzku a zároveň malo menší vplyv na životné prostredie.

Svetoznámym sa však stal len jeden - a darí sa mu dodnes. Toyota Prius je už na trhu 20 rokov a stal sa vzorom pre mnohé automobilky.

Prvú generáciu hybridného modelu predstavila Toyota koncom roka 1997. Odvtedy sa podľa vyjadrení japonskej automobilky podarilo vyrobiť 10 miliónov hybridov, ktoré na svete ušetrili 77 miliónov ton emisií oxidu uhličitého (CO2).

V priebehu dvoch dekád prešiel Prius výraznou premenou. Na začiatku to bol nenápadný sedan s lacno pôsobiacim interiérom, ktorý položil základy segmentu hybridných áut.

„Keď sme predstavili prvý Prius, nikto ešte nevedel, čo je to vlastne hybrid. Tí čo s ním jazdili ako prví, boli väčšinou technologickí nadšenci, ktorí boli mnohým na smiech. Dnes vďačíme práve im za to, že dali Priusu šancu a hybridy si získali celosvetovú popularitu. Vlna úspechu spravila z neznámeho auta mainstream,“ povedal šéf Toyoty Takeshi Uchlyamada, ktorý v 90. rokoch stál za vývojom Priusu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4ZTG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4ZTG na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister vnútra Roman Mikulec a dočasný policajný prezident Peter Kovařík (vzadu).
Podcast Dobré Ráno.

Prieskum Focusu: Matovič stráca dôveru aj u vlastných voličov

Rebríček dôveryhodnosti vedie Čaputová. Na chvoste je Kotleba.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Na Pellegriniho sa zasa usmievajú hviezdy

Preferencie OĽaNO a Igora Matoviča utekajú v ústrety Hlasu.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Audi A3 Sportback jazdí výborne, no napriek tomu mu čosi chýba (test)

Auto vodiča nenúti ovládať všetko cez obrazovky.

Audi A3 Sportback
Peugeot 508 PSE
DS3 Crossback E-Tense

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4