Masovú výrobu hybridných áut chystali na začiatku 90. rokov viaceré automobilky. Snahou bolo ponúknuť auto, ktoré by výrazne ušetrilo náklady na prevádzku a zároveň malo menší vplyv na životné prostredie.
Svetoznámym sa však stal len jeden - a darí sa mu dodnes. Toyota Prius je už na trhu 20 rokov a stal sa vzorom pre mnohé automobilky.
Prvú generáciu hybridného modelu predstavila Toyota koncom roka 1997. Odvtedy sa podľa vyjadrení japonskej automobilky podarilo vyrobiť 10 miliónov hybridov, ktoré na svete ušetrili 77 miliónov ton emisií oxidu uhličitého (CO2).
V priebehu dvoch dekád prešiel Prius výraznou premenou. Na začiatku to bol nenápadný sedan s lacno pôsobiacim interiérom, ktorý položil základy segmentu hybridných áut.
„Keď sme predstavili prvý Prius, nikto ešte nevedel, čo je to vlastne hybrid. Tí čo s ním jazdili ako prví, boli väčšinou technologickí nadšenci, ktorí boli mnohým na smiech. Dnes vďačíme práve im za to, že dali Priusu šancu a hybridy si získali celosvetovú popularitu. Vlna úspechu spravila z neznámeho auta mainstream,“ povedal šéf Toyoty Takeshi Uchlyamada, ktorý v 90. rokoch stál za vývojom Priusu.