Volkswagen sa chce zásobiť lítiom, uvažuje aj o podieloch v baniach

Automobilka očakáva, že elektrický pohon bude do roku 2025 tvoriť štvrtinu predaných vozidiel.

Logo automobilky Volkswagen.(Zdroj: TASR/AP)

DÜSSELDORF, WOLFSBURG. Volkswagen sa chce ešte pred začiatkom éry elektromobilov zásobiť dostatočným množstvom lítia, ktoré je nevyhnutné pre výrobu batérií. Šéf strategického odboru koncernu Thomas Sedran uviedol, že tak plánujú urobiť prostredníctvom zmlúv s dodávateľmi akumulátorových článkov a nevylučuje ani možnosť kúpy podielov v ťažobných spoločnostiach.

Lítium je základná surovina pre všetky technológie výroby akumulátorov. Automobilky počítajú v budúcich rokoch s výrazným vzostupom výroby a predaja elektromobilov, ktoré by mali znížiť ekologické zaťaženie spôsobované súčasnými spaľovacími motormi. VW očakáva, že elektrický pohon bude do roku 2025 tvoriť štvrtinu predaných vozidiel.

Prečítajte si tiež: Tesla Model S prešla na jedno nabitie vyše tisíc kilometrov

VW zatiaľ nerozhodol o tom, či vybuduje vlastnú továreň na výrobu akumulátorových článkov. "Výroba článkov je veľmi náročná na znalosti a kapitál. Vo svete existuje len niekoľko spoločností, ktoré to naozaj dokážu," povedal Sedran pre denník Handelsblatt.

"Pre firmy ako Samsung, LG alebo Panasonic pracujú na vývoji článkov tisíce chemikov." Automobilky preto potrebujú partnerstvá a spoločné podniky. "S kým, o tom sa práve rokuje."

V súčasnosti je v branži veľkou témou, či automobilka potrebuje vlastnú výrobu batérií. Nemecké koncerny zdôrazňujú, že vzdialenosť k výrobe automobilov je veľmi dôležitá. Akumulátory sú totiž príliš ťažké na to, aby sa vo veľkom dovážali z Ázie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  2. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka
  3. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur
  4. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  5. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  6. Nestíhate nakupovať darčeky?
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  9. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  10. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  1. Dobrú chuť: Vianočné menu šéfkuchára Daniela Hrivňáka
  2. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur
  3. Na štedrovečernom stole sa miešajú tradície so štipkou odvahy
  4. Nový kancelársky koncept myhive už aj v Bratislave
  5. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  6. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  7. HC Košice podporí „štefanskym“ zápasom košickú detskú onkológiu
  8. ZSSK posilňuje pred sviatkami vlaky InterCity
  9. Zamestnanci Tesco venovali pomoci komunitám 1000 hodín
  10. 4 body úspechu realizácie stavby
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 75 964
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 14 228
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 12 103
  4. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME 9 597
  5. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach 7 245
  6. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo? 4 239
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 3 523
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 2 717
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 613
  10. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou 2 599

Téma: Autá Volkswagen


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nemecko, Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdoš chce v Bratislave hrob neznámeho vojaka za státisíce eur

Socha komunistu Čulena skončí v sklade.

Dobré ráno

Dobré ráno: Čo znamená, keď to dáte na Matoviča

Ako demokrati hľadali kandidát na prezidenta.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danko chce bozkávať vence

Na klamstvách spoluprácu založiť nemôžeme.

Neprehliadnite tiež

Test BMW X5 M50d: Ako jazdí šesťvalec so štyrmi turbami?

Najväčší súper X5 číha vo vlastných radoch.