Infiniti predstavilo prototyp inšpirovaný históriou, ktorú značka nemá

Pod ručne tvarovanou karosériou v štýle tridsiatych rokov sa skrýva elektrický pohon.

Infiniti Prototype 9(Zdroj: Infiniti)

Týždeň pred premiérou na akcii Pebble Beach Coucours d'Elegance sa objavili prvé fotografie konceptu Prototype 9. Je predstavou japonskej automobilky ako by mohlo vyzerať ich pretekárske auto v tridsiatych rokoch.

Nie je žiadnou novinkou, že automobilka vytvorí prototyp inšpirovaný svojou závodnou históriou, značka Infiniti však nemá ešte ani tridsať rokov. Vznikla až v roku 1989 ako prémiová divízia Nissanu.

Auto zo stodoly

"Stále snívame o budúcnosti, tentokrát sme snívali o minulosti" vyjadril sa k inšpirácii za týmto vozidlom šéfdizajnér Infiniti Alfonso Albaisa.

Príbeh tohto auta začal otázkou, ktorú Albaisa dostal od amerického marketingového oddelenia Infiniti. Tých zaujímalo, ako by mohlo vyzerať staré pretekárske auto Infiniti, ktoré sa roky skrývalo v stodole na japonskom vidieku.

Očakávali, že výsledkom budú skice, možno model, určite nie fungujúci prototyp. O zaujímavom projekte sa však dozvedeli manažéri z továrne Nissan v japonskej Oppame a rozhodli sa Prototype 9 vyrobiť.

Keďže Nissan stále zaúča ľudí aj na tradičné metódy ručnej výroby áut, vyskladali tím tých najlepších remeselníkov. Onedlho už na aute pracovali tri najväčšie oddelenia Nissanu.

Minulosť a budúcnosť sa v tomto aute stretávajú naozaj extrémnym spôsobom. Karoséria je vyrobená z hliníka, zadná časť bola tvarovaná ručne podľa formy z laserom rezanej ocele, tvarovanie kapoty dostali na starosti roboty.

Jazda je o zážitku, nie o číslach

Celý prototyp váži iba 890 kilogramov a poháňa ho elektrický systém s výkonom 150 koní, podobný nájdeme v blížiacom sa novom Nissane Leaf. 30 kWh batéria údajne stačí na 20 minút intenzívnej jazdy na okruhu.

Vďaka nízkej hmotnosti zrýchli na stovku približne za 5,5 sekundy. Na dnešné pomery to nie je veľmi zaujímavé číslo, no jazda s týmto autom určite nebude nudná.

Vodič bude mať plné ruky práce, keďže o kontakt s povrchom vozovky sa starajú úzke pneumatiky obuté na 19-palcových vypletaných kolesách. Na odpruženie sú použité listové pružiny v kombinácii s elektronicky ovládanými tlmičmi.

Aj keď to vyzerá, že za kolesami sa nachádzajú staromódne bubnové brzdy, pod krytmi sa skrývajú moderné kotúče. Posilňovač riadenia by ste však hľadali márne.

Vďaka jednoduchému a kompaktnému elektrickému pohonu sa podobné autá v budúcnosti môžu do malosériovej produkcie dostať oveľa jednoduchšie, čo je pre nadšencov zábleskom nádeje v budúcnosti plnej nudných autonómnych vozidiel.

Z jednoduchého nápadu sa tak nakoniec vykľul zaujímavý projekt, ktorý nám ukazuje, že prototypy nie sú iba o najnovších technológiach či najlepších číslach na papieri.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 393
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 555
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 150
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 042
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 426
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 272
  7. Kam do tepla v januári? 2 287
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 996
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 893
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 153

Téma: Elektromobily


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov, médiá aj zahraničné organizácie. Vzoprieť sa mu vie málokto.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.