Infiniti predstavilo prototyp inšpirovaný históriou, ktorú značka nemá

Pod ručne tvarovanou karosériou v štýle tridsiatych rokov sa skrýva elektrický pohon.

Infiniti Prototype 9(Zdroj: Infiniti)

Týždeň pred premiérou na akcii Pebble Beach Coucours d'Elegance sa objavili prvé fotografie konceptu Prototype 9. Je predstavou japonskej automobilky ako by mohlo vyzerať ich pretekárske auto v tridsiatych rokoch.

Nie je žiadnou novinkou, že automobilka vytvorí prototyp inšpirovaný svojou závodnou históriou, značka Infiniti však nemá ešte ani tridsať rokov. Vznikla až v roku 1989 ako prémiová divízia Nissanu.

Auto zo stodoly

"Stále snívame o budúcnosti, tentokrát sme snívali o minulosti" vyjadril sa k inšpirácii za týmto vozidlom šéfdizajnér Infiniti Alfonso Albaisa.

Príbeh tohto auta začal otázkou, ktorú Albaisa dostal od amerického marketingového oddelenia Infiniti. Tých zaujímalo, ako by mohlo vyzerať staré pretekárske auto Infiniti, ktoré sa roky skrývalo v stodole na japonskom vidieku.

Očakávali, že výsledkom budú skice, možno model, určite nie fungujúci prototyp. O zaujímavom projekte sa však dozvedeli manažéri z továrne Nissan v japonskej Oppame a rozhodli sa Prototype 9 vyrobiť.

Keďže Nissan stále zaúča ľudí aj na tradičné metódy ručnej výroby áut, vyskladali tím tých najlepších remeselníkov. Onedlho už na aute pracovali tri najväčšie oddelenia Nissanu.

Minulosť a budúcnosť sa v tomto aute stretávajú naozaj extrémnym spôsobom. Karoséria je vyrobená z hliníka, zadná časť bola tvarovaná ručne podľa formy z laserom rezanej ocele, tvarovanie kapoty dostali na starosti roboty.

Jazda je o zážitku, nie o číslach

Celý prototyp váži iba 890 kilogramov a poháňa ho elektrický systém s výkonom 150 koní, podobný nájdeme v blížiacom sa novom Nissane Leaf. 30 kWh batéria údajne stačí na 20 minút intenzívnej jazdy na okruhu.

Vďaka nízkej hmotnosti zrýchli na stovku približne za 5,5 sekundy. Na dnešné pomery to nie je veľmi zaujímavé číslo, no jazda s týmto autom určite nebude nudná.

Vodič bude mať plné ruky práce, keďže o kontakt s povrchom vozovky sa starajú úzke pneumatiky obuté na 19-palcových vypletaných kolesách. Na odpruženie sú použité listové pružiny v kombinácii s elektronicky ovládanými tlmičmi.

Aj keď to vyzerá, že za kolesami sa nachádzajú staromódne bubnové brzdy, pod krytmi sa skrývajú moderné kotúče. Posilňovač riadenia by ste však hľadali márne.

Vďaka jednoduchému a kompaktnému elektrickému pohonu sa podobné autá v budúcnosti môžu do malosériovej produkcie dostať oveľa jednoduchšie, čo je pre nadšencov zábleskom nádeje v budúcnosti plnej nudných autonómnych vozidiel.

Z jednoduchého nápadu sa tak nakoniec vykľul zaujímavý projekt, ktorý nám ukazuje, že prototypy nie sú iba o najnovších technológiach či najlepších číslach na papieri.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 728
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 820
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 112
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 993
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 306
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 151
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 677
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 673
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 409
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 405

Téma: Elektromobily


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

ŠPORT

Slovanu kuriózny gól nepomohol, doma prehral s Kazaňou

Bratislavský klub v stretnutí aj vyhrával, napokon prehral o tri góly.

SVET

Merkelová prijatie utečencov po rokoch neľutuje

Nemecká kancelárka nechce prijímať ďalších ľudí zo Sýrie.

DOMOV

Počas týždňa bez áut kolabuje doprava

O dopravu v Bratislave sa 60 rokov nikto nestaral.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.