Infiniti predstavilo prototyp inšpirovaný históriou, ktorú značka nemá

Pod ručne tvarovanou karosériou v štýle tridsiatych rokov sa skrýva elektrický pohon.

Infiniti Prototype 9Infiniti Prototype 9(Zdroj: Infiniti)

Týždeň pred premiérou na akcii Pebble Beach Coucours d'Elegance sa objavili prvé fotografie konceptu Prototype 9. Je predstavou japonskej automobilky ako by mohlo vyzerať ich pretekárske auto v tridsiatych rokoch.

Nie je žiadnou novinkou, že automobilka vytvorí prototyp inšpirovaný svojou závodnou históriou, značka Infiniti však nemá ešte ani tridsať rokov. Vznikla až v roku 1989 ako prémiová divízia Nissanu.

Auto zo stodoly

"Stále snívame o budúcnosti, tentokrát sme snívali o minulosti" vyjadril sa k inšpirácii za týmto vozidlom šéfdizajnér Infiniti Alfonso Albaisa.

Príbeh tohto auta začal otázkou, ktorú Albaisa dostal od amerického marketingového oddelenia Infiniti. Tých zaujímalo, ako by mohlo vyzerať staré pretekárske auto Infiniti, ktoré sa roky skrývalo v stodole na japonskom vidieku.

Očakávali, že výsledkom budú skice, možno model, určite nie fungujúci prototyp. O zaujímavom projekte sa však dozvedeli manažéri z továrne Nissan v japonskej Oppame a rozhodli sa Prototype 9 vyrobiť.

Keďže Nissan stále zaúča ľudí aj na tradičné metódy ručnej výroby áut, vyskladali tím tých najlepších remeselníkov. Onedlho už na aute pracovali tri najväčšie oddelenia Nissanu.

Minulosť a budúcnosť sa v tomto aute stretávajú naozaj extrémnym spôsobom. Karoséria je vyrobená z hliníka, zadná časť bola tvarovaná ručne podľa formy z laserom rezanej ocele, tvarovanie kapoty dostali na starosti roboty.

Jazda je o zážitku, nie o číslach

Celý prototyp váži iba 890 kilogramov a poháňa ho elektrický systém s výkonom 150 koní, podobný nájdeme v blížiacom sa novom Nissane Leaf. 30 kWh batéria údajne stačí na 20 minút intenzívnej jazdy na okruhu.

Vďaka nízkej hmotnosti zrýchli na stovku približne za 5,5 sekundy. Na dnešné pomery to nie je veľmi zaujímavé číslo, no jazda s týmto autom určite nebude nudná.

Vodič bude mať plné ruky práce, keďže o kontakt s povrchom vozovky sa starajú úzke pneumatiky obuté na 19-palcových vypletaných kolesách. Na odpruženie sú použité listové pružiny v kombinácii s elektronicky ovládanými tlmičmi.

Aj keď to vyzerá, že za kolesami sa nachádzajú staromódne bubnové brzdy, pod krytmi sa skrývajú moderné kotúče. Posilňovač riadenia by ste však hľadali márne.

Vďaka jednoduchému a kompaktnému elektrickému pohonu sa podobné autá v budúcnosti môžu do malosériovej produkcie dostať oveľa jednoduchšie, čo je pre nadšencov zábleskom nádeje v budúcnosti plnej nudných autonómnych vozidiel.

Z jednoduchého nápadu sa tak nakoniec vykľul zaujímavý projekt, ktorý nám ukazuje, že prototypy nie sú iba o najnovších technológiach či najlepších číslach na papieri.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  4. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 136
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 378
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 9 077
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 334
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 6 206
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 933
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 610
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 184
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 038
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 835

Téma: Nissan


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Matúša Krčmárika

Mlčme, ak veríme, že práva diktátora sú viac ako obyčajných ľudí

Keď diktátor zrazil krajinu na kolená, frázy neplatia.

KULTÚRA

Anjel aj démon. Bruno Ganz nemal talent z tohto sveta

Pomáhal osamelým, šepkal aj vrahovi.

Neprehliadnite tiež

Čo prinesie ženevský autosalón a kto sa ho nezúčastní?

Neúčasť viacerých značiek kompenzuje množstvo noviniek.

Dacia Logan MCV je splnený sen o dostupnom novom aute (test)

Časy, keď sa ľudia za Daciu hanbili sú už minulosťou.

Dacia Logan MCV Stepway
Ilustračné foto
Podcast Za volantom

Za volantom: Môže sa cestovanie vlakmi zlepšiť?

Za posledné mesiace došlo k viacerým nehodám vlakov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.
Matúš Vallo

Blogy SME

  1. Milan Zaťko: Ficoizmus s ľudskou tvárou.
  2. Pavel Pospíšil: (Proti)Ústavný „PUČ“ ?
  3. Tibor Paulen: Kto otáča klimatickým termostatom ? - 4.časť: oceány
  4. Helena Smihulova Laucikova: Nehrám sa
  5. Viera Polakovičová: Jun Märkl výborne dirigoval francúzsku hudbu
  6. Marek Strapko: Posilka v byte - pozor na susedov!
  7. Miro Jankes: Dnešná inverzia
  8. Miroslav Makyta: Odstavte Fica !
  1. Paula Kentošová: Skončila som na psychiatrii 11 743
  2. Monika Nagyova: Bratislavská reality show v MHD 8 103
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Zsuzsovú môže spájať s Pentou Lexov človek 6 459
  4. Jana Žilková: Dievča s biliónmi na účte 6 313
  5. Rudolf Pado: Ďakujem, pani Čaputová 5 970
  6. Miroslav Žiak: Raw koláče sú síce zdravšie, ale... 4 986
  7. Martin Balušík: Spoznávanie Ukrajiny - zážitky z cesty 3 471
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kto pomáhal Zsuzsovej? 3 429