Infiniti predstavilo prototyp inšpirovaný históriou, ktorú značka nemá

Pod ručne tvarovanou karosériou v štýle tridsiatych rokov sa skrýva elektrický pohon.

Infiniti Prototype 9(Zdroj: Infiniti)

Týždeň pred premiérou na akcii Pebble Beach Coucours d'Elegance sa objavili prvé fotografie konceptu Prototype 9. Je predstavou japonskej automobilky ako by mohlo vyzerať ich pretekárske auto v tridsiatych rokoch.

Nie je žiadnou novinkou, že automobilka vytvorí prototyp inšpirovaný svojou závodnou históriou, značka Infiniti však nemá ešte ani tridsať rokov. Vznikla až v roku 1989 ako prémiová divízia Nissanu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Auto zo stodoly

"Stále snívame o budúcnosti, tentokrát sme snívali o minulosti" vyjadril sa k inšpirácii za týmto vozidlom šéfdizajnér Infiniti Alfonso Albaisa.

Príbeh tohto auta začal otázkou, ktorú Albaisa dostal od amerického marketingového oddelenia Infiniti. Tých zaujímalo, ako by mohlo vyzerať staré pretekárske auto Infiniti, ktoré sa roky skrývalo v stodole na japonskom vidieku.

Očakávali, že výsledkom budú skice, možno model, určite nie fungujúci prototyp. O zaujímavom projekte sa však dozvedeli manažéri z továrne Nissan v japonskej Oppame a rozhodli sa Prototype 9 vyrobiť.

Keďže Nissan stále zaúča ľudí aj na tradičné metódy ručnej výroby áut, vyskladali tím tých najlepších remeselníkov. Onedlho už na aute pracovali tri najväčšie oddelenia Nissanu.

Minulosť a budúcnosť sa v tomto aute stretávajú naozaj extrémnym spôsobom. Karoséria je vyrobená z hliníka, zadná časť bola tvarovaná ručne podľa formy z laserom rezanej ocele, tvarovanie kapoty dostali na starosti roboty.

Jazda je o zážitku, nie o číslach

Celý prototyp váži iba 890 kilogramov a poháňa ho elektrický systém s výkonom 150 koní, podobný nájdeme v blížiacom sa novom Nissane Leaf. 30 kWh batéria údajne stačí na 20 minút intenzívnej jazdy na okruhu.

Vďaka nízkej hmotnosti zrýchli na stovku približne za 5,5 sekundy. Na dnešné pomery to nie je veľmi zaujímavé číslo, no jazda s týmto autom určite nebude nudná.

Vodič bude mať plné ruky práce, keďže o kontakt s povrchom vozovky sa starajú úzke pneumatiky obuté na 19-palcových vypletaných kolesách. Na odpruženie sú použité listové pružiny v kombinácii s elektronicky ovládanými tlmičmi.

Aj keď to vyzerá, že za kolesami sa nachádzajú staromódne bubnové brzdy, pod krytmi sa skrývajú moderné kotúče. Posilňovač riadenia by ste však hľadali márne.

Vďaka jednoduchému a kompaktnému elektrickému pohonu sa podobné autá v budúcnosti môžu do malosériovej produkcie dostať oveľa jednoduchšie, čo je pre nadšencov zábleskom nádeje v budúcnosti plnej nudných autonómnych vozidiel.

Z jednoduchého nápadu sa tak nakoniec vykľul zaujímavý projekt, ktorý nám ukazuje, že prototypy nie sú iba o najnovších technológiach či najlepších číslach na papieri.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 882
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 976
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 748
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 619
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 489
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 104
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 494

Téma: Nissan


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.