SME

Predaje SUV rastú najrýchlejšie, obsadili takmer tridsať percent trhu

Zákazníkom sa páči vysoký posed a veľké kolesá.

Nissan Qashqai tento rok absolvoval malý facelift a ostáva najpredávanejším SUV v EurópeNissan Qashqai tento rok absolvoval malý facelift a ostáva najpredávanejším SUV v Európe (Zdroj: Nissan)

LONDÝN, BRATISLAVA. Vyberáte si nové auto? Je čoraz väčšia šanca, že sa pozeráte hlavne na SUV, s vysokým podvozkom, veľkými kolesami a nárazníkmi z nenalakovaného plastu.

Zákazníkov netrápia elektromobily ani hybridy, pre zákazníkov je dôležitý robustný a terénny vzhľad. Predaje nových áut ťahá segment SUV, vyplýva z údajov analytickej spoločnosti JATO Dynamics.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už minulý rok tvoril segment SUV štvrtinu všetkých predaných áut v Európe. Analytici očakávajú, že tento rok sa predajú štyri milióny SVU, čo je 28 percent trhu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Do roku 2020 by mali predaje SUV prekročiť tretinový podiel, čiže asi 5,7 milióna kusov, odhadujú analytici spoločnosti LMC Automotive.

Šíria sa po svete

"Je to globálny fenomén, ktorý začal v Amerike," Vysvetľuje Felipe Munoz, analytik spoločnosti JATO. "SUV sa rozšírili do Európy a Číny a teraz formujú rozvíjajúce sa trhy ako Brazília, India a juhovýchodná Ázia."

V Spojených štátoch tvorili predaje veľkých a menších SUV a pickupov spolu 60,7 percent trhu, v číne majú SUV 40-percentný podiel, píše web Automotive News.

Automotive News píše, že zákazníkov láka kombinácia dostatočne praktických vlastností a vzhľadu, ktorý je atraktívnejší než pri bežných autách. Kúpa SUV je viac emocionálna než racionálna - takže zákazník tiež minie viac peňazí.

SkryťVypnúť reklamu

Na SUV sa zarába viac

SUV pritom nie sú konštrukčne príliš odlišné od nízkych áut, ale sú výrazne drahšie - predávajú sa teda s väčšou maržou, čo je dobrá správa pre výrobcov.

"Ceny sú určené podľa toho, koľko sú zákazníci ochotní zaplatiť. Vidíme, že na SUV si cenia robustnosť, vysoký posed a veľké kolesá - inak by si ich nekupovali," povedala pre Automotive News riaditeľka Citroënu Linda Jackson. Citroënu v ponuke SUV chýbali, tento rok predstaví hneď dva modely.

Prečítajte si tiež: Ako nás klame dizajn áut SUV? Čítajte 

Predaje SUV pomáhajú aj značkám, ktoré v minulosti v tomto segmente zastúpenie nemali. Napríklad SUV od Bentley, Jaguaru či Maserati, predstavené v minulých rokoch, sa stali najpredávanejšími modelmi svojich značiek.

Nová generácia veľkého SUV Volvo XC90 švédsku značku zachránila zo straty, aktuálne tvoria terénne SUV asi polovicu predajov Volva.

SUV

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  1. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  4. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  5. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  6. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  7. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  8. Neuhádol ani jedno číslo a predsa vyhral 100 000 eur
  1. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 10 074
  2. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 470
  3. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 6 548
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 3 980
  5. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 3 719
  6. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 622
  7. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 2 006
  8. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť 1 878
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (17. - 23.10.1925)
  2. Soňa Fröhlichová: Cappadocia – poďme spolu lietať do tureckej rozprávky
  3. Martin Fronk: Talianske mesto, ktoré vonia po víne, histórii a horách
  4. Štefan Šturdzík: Politici sa navzájom obviňujú , kto má väčšiu vinu.Ale ani jeden nepredstavil víziu , pre budúcnosť tejto krajiny. To nahráva krajnej pravici.
  5. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  6. Juraj Sališ: Sú Francúzi lepší ako my?
  7. Tadeáš Ďurica: Slovensko potrebuje svojho druhého Dzurindu
  8. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži.
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 34 192
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 19 110
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 14 354
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 039
  5. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 7 957
  6. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 6 205
  7. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 6 004
  8. Miroslav Daniš: Dymová clona Oskar Rósza 4 985
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  2. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  3. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  4. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  5. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  6. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  7. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
  8. Marcel Rebro: Keď vojna vezme manžela a otca, hory pomáhajú nájsť nádej
SkryťZatvoriť reklamu