SME

Predaje SUV rastú najrýchlejšie, obsadili takmer tridsať percent trhu

Zákazníkom sa páči vysoký posed a veľké kolesá.

Nissan Qashqai tento rok absolvoval malý facelift a ostáva najpredávanejším SUV v EurópeNissan Qashqai tento rok absolvoval malý facelift a ostáva najpredávanejším SUV v Európe (Zdroj: Nissan)

LONDÝN, BRATISLAVA. Vyberáte si nové auto? Je čoraz väčšia šanca, že sa pozeráte hlavne na SUV, s vysokým podvozkom, veľkými kolesami a nárazníkmi z nenalakovaného plastu.

Zákazníkov netrápia elektromobily ani hybridy, pre zákazníkov je dôležitý robustný a terénny vzhľad. Predaje nových áut ťahá segment SUV, vyplýva z údajov analytickej spoločnosti JATO Dynamics.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už minulý rok tvoril segment SUV štvrtinu všetkých predaných áut v Európe. Analytici očakávajú, že tento rok sa predajú štyri milióny SVU, čo je 28 percent trhu.

SkryťVypnúť reklamu

Do roku 2020 by mali predaje SUV prekročiť tretinový podiel, čiže asi 5,7 milióna kusov, odhadujú analytici spoločnosti LMC Automotive.

Šíria sa po svete

"Je to globálny fenomén, ktorý začal v Amerike," Vysvetľuje Felipe Munoz, analytik spoločnosti JATO. "SUV sa rozšírili do Európy a Číny a teraz formujú rozvíjajúce sa trhy ako Brazília, India a juhovýchodná Ázia."

V Spojených štátoch tvorili predaje veľkých a menších SUV a pickupov spolu 60,7 percent trhu, v číne majú SUV 40-percentný podiel, píše web Automotive News.

Automotive News píše, že zákazníkov láka kombinácia dostatočne praktických vlastností a vzhľadu, ktorý je atraktívnejší než pri bežných autách. Kúpa SUV je viac emocionálna než racionálna - takže zákazník tiež minie viac peňazí.

SkryťVypnúť reklamu

Na SUV sa zarába viac

SUV pritom nie sú konštrukčne príliš odlišné od nízkych áut, ale sú výrazne drahšie - predávajú sa teda s väčšou maržou, čo je dobrá správa pre výrobcov.

"Ceny sú určené podľa toho, koľko sú zákazníci ochotní zaplatiť. Vidíme, že na SUV si cenia robustnosť, vysoký posed a veľké kolesá - inak by si ich nekupovali," povedala pre Automotive News riaditeľka Citroënu Linda Jackson. Citroënu v ponuke SUV chýbali, tento rok predstaví hneď dva modely.

Prečítajte si tiež: Ako nás klame dizajn áut SUV? Čítajte 

Predaje SUV pomáhajú aj značkám, ktoré v minulosti v tomto segmente zastúpenie nemali. Napríklad SUV od Bentley, Jaguaru či Maserati, predstavené v minulých rokoch, sa stali najpredávanejšími modelmi svojich značiek.

Nová generácia veľkého SUV Volvo XC90 švédsku značku zachránila zo straty, aktuálne tvoria terénne SUV asi polovicu predajov Volva.

SUV
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 80 805
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 443
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 149
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 816
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 259
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 212
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 336
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 667
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 571
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 47 701
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 890
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 400
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 962
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 11 302
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 737
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu