Blíži sa najväčšia dražba áut roka. Aké kúsky sú na predaj?

Očakáva sa predaj za takmer 250 miliónov eur.

(Zdroj: theconcours.com)

PEBBLE BEACH. Najväčšie stretnutie klasických áut Concours d'Elegance sa už tradične koná v golfovom rezorte Pebble Beach v štáte Kalifornia. Popri každoročnej súťaži o najelegantnejšie auto sa v rámci týždňa venovaného klasickým autá konajú aj dražby.

Podľa spravodajstva Bloomberg sa tento rok očakáva nákup veteránov v celkovej hodnote 248 511 080 eur, čo je v porovnaní s minulým rokom pokles o 16 percent. Rekord z roku 2014, kedy sa vydražilo Ferrari 250 GTO za 32 480 000 eur, tento rok zrejme nepadne.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Auto ako investícia? Na čo by ste si mali dať pozor pri výbere

Očakávaná cena za najdrahšie auto v tohtoročnej ponuke je "iba" 17 miliónov eur.

Napriek menšej aukčnej kríze je z katalógov spoločností Gooding&Company a RM Sotheby's z čoho vyberať. Ide o autá, ktoré majú status klasické a ich cena nezávisí od roku výroby.

Do aukcie idú historické autá z 20. rokov minulého storočia spoločne s Ferrari a Porsche z roku 2013, budú sa dražiť aj šperky či hodinky. Vybrali sme to najvzácnejšie a najzaujímavejšie z ponuky.

Aston Martin DBR1 (1956)

Predpokladaná cena: 17.130.000 Eur

Najdrahším autom, ktoré ide do dražby vrámci festivalu elegancie, je prvý z piatich Astonov Martin DBR1. Aukčná spoločnosť RM Sotheby’s očakáva, že model z roku 1956 sa vydraží za viac ako 17 miliónov eur.

Tmavozelený Aston v roku 1959 vyhral preteky 1000 kilometrov na Nürburgringu a za jeho volantom sedeli legendárni pretekári ako napríklad Stirling Moss, Carroll Shelby či Jack Brabham. Medzi nadšencami veteránov sa DBR1 považuje za najvýznamnejší model v histórii Astonu Martin.

Prečítajte si tiež: Chcete investovať do luxusu? Najviac sa oplatí veterán
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C522U na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C522U na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Veterány


Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: V akom stave sú slovenské autobusy, ak ich nepustia do Rakúska

Aká je kvalita autobusov na cestách.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Majstra populizmu nemá kto nahradiť

Skutočný talent vie škodiť aj z opozície.

Neprehliadnite tiež

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.