SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Blíži sa najväčšia dražba áut roka. Aké kúsky sú na predaj?

Očakáva sa predaj za takmer 250 miliónov eur.

(Zdroj: theconcours.com)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

PEBBLE BEACH. Najväčšie stretnutie klasických áut Concours d'Elegance sa už tradične koná v golfovom rezorte Pebble Beach v štáte Kalifornia. Popri každoročnej súťaži o najelegantnejšie auto sa v rámci týždňa venovaného klasickým autá konajú aj dražby.

Podľa spravodajstva Bloomberg sa tento rok očakáva nákup veteránov v celkovej hodnote 248 511 080 eur, čo je v porovnaní s minulým rokom pokles o 16 percent. Rekord z roku 2014, kedy sa vydražilo Ferrari 250 GTO za 32 480 000 eur, tento rok zrejme nepadne.

Prečítajte si tiež: Auto ako investícia? Na čo by ste si mali dať pozor pri výbere Čítajte 

Očakávaná cena za najdrahšie auto v tohtoročnej ponuke je "iba" 17 miliónov eur.

Napriek menšej aukčnej kríze je z katalógov spoločností Gooding&Company a RM Sotheby's z čoho vyberať. Ide o autá, ktoré majú status klasické a ich cena nezávisí od roku výroby.

Do aukcie idú historické autá z 20. rokov minulého storočia spoločne s Ferrari a Porsche z roku 2013, budú sa dražiť aj šperky či hodinky. Vybrali sme to najvzácnejšie a najzaujímavejšie z ponuky.

Aston Martin DBR1 (1956)

Predpokladaná cena: 17.130.000 Eur

Najdrahším autom, ktoré ide do dražby vrámci festivalu elegancie, je prvý z piatich Astonov Martin DBR1. Aukčná spoločnosť RM Sotheby’s očakáva, že model z roku 1956 sa vydraží za viac ako 17 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Tmavozelený Aston v roku 1959 vyhral preteky 1000 kilometrov na Nürburgringu a za jeho volantom sedeli legendárni pretekári ako napríklad Stirling Moss, Carroll Shelby či Jack Brabham. Medzi nadšencami veteránov sa DBR1 považuje za najvýznamnejší model v histórii Astonu Martin.

Prečítajte si tiež: Chcete investovať do luxusu? Najviac sa oplatí veterán Čítajte 
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C522U na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M522U na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Veterány

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Monterey Car Week
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.