SOUL. Automobilka Hyundai nezaspala na vavrínoch a od roku 2013 usilovne pracuje na vodíkovom pohone. Najnovším prírastkom je koncept, ktorý však ani po premiére ešte nedostal meno. Pracovný názov teda znie Next Generation FCEV.
Hyundai na niektorých trhoch ponúkol vodíkový model už pred štyrmi rokmi. Išlo o upravené SUV ix35, ktoré malo nulové emisie a dojazd 500 kilometrov.
Za cenu 58-tisíc eur si ho však kúpilo iba zopár vodíkových nadšencov. Nový model už nebude iba Tuscon s vodíkovým pohonom. Hyundai chce nové modely s nulovými emisiami viditeľne odlíšiť.
Druhá generácia vodíkového Hyundaiu sľubuje lepšie parametre v každom smere. Dojazd najnovšieho vodíkového SUV sa oproti predošlým prototypom zvýšil na 800 kilometrov. Hyundai tvrdí, že je to vďaka novému členeniu vodíkovej nádrže, ktorá ho udržuje v hustejšom skupenstve. Tankovanie zaberie iba tri minúty a automobilka sľubuje, že cena auta klesne tak, aby sa vodíková technológia stala dostupnejšou.

Nejde však iba o pohon. Hyundai s novým modelom ukazuje aj zmeny v dizajne. Bezmenné SUV nadväzuje na crossover Kona, ale ponúka konzervatívnejší vzhľad a evolučne nadväzuje bledomodrý koncept FE Fuel Cell z jarného autosalónu v Ženeve.
Teraz už ide o produkčnú verziu, ktorá má na pomery Hyundaiu veľmi netypický dizajn interiéru.
Prístrojová doska je horizontálne členená a pripomína skôr nemecký štýl. Podobne ako v nových Mercedesoch, sa budíky pred volantom spájajú s obrazovkou v stredovom paneli.
Napriek premiére bezmenného vodíkového SUV Hyundai zatiaľ neprezradil kedy sa auto dostane do výroby. Malo by sa tak stať v priebehu budúceho roka.