Hyundai to s vodíkom myslí vážne. Predstavil sériové SUV bez mena

Dojazd sa zvýšil na 800 klimetrov.

(Zdroj: Hyundai)

SOUL. Automobilka Hyundai nezaspala na vavrínoch a od roku 2013 usilovne pracuje na vodíkovom pohone. Najnovším prírastkom je koncept, ktorý však ani po premiére ešte nedostal meno. Pracovný názov teda znie Next Generation FCEV.

Hyundai na niektorých trhoch ponúkol vodíkový model už pred štyrmi rokmi. Išlo o upravené SUV ix35, ktoré malo nulové emisie a dojazd 500 kilometrov.

Za cenu 58-tisíc eur si ho však kúpilo iba zopár vodíkových nadšencov. Nový model už nebude iba Tuscon s vodíkovým pohonom. Hyundai chce nové modely s nulovými emisiami viditeľne odlíšiť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá generácia vodíkového Hyundaiu sľubuje lepšie parametre v každom smere. Dojazd najnovšieho vodíkového SUV sa oproti predošlým prototypom zvýšil na 800 kilometrov. Hyundai tvrdí, že je to vďaka novému členeniu vodíkovej nádrže, ktorá ho udržuje v hustejšom skupenstve. Tankovanie zaberie iba tri minúty a automobilka sľubuje, že cena auta klesne tak, aby sa vodíková technológia stala dostupnejšou.

Prečítajte si tiež: Hyundai predstavil mestské SUV Kona

Nejde však iba o pohon. Hyundai s novým modelom ukazuje aj zmeny v dizajne. Bezmenné SUV nadväzuje na crossover Kona, ale ponúka konzervatívnejší vzhľad a evolučne nadväzuje bledomodrý koncept FE Fuel Cell z jarného autosalónu v Ženeve.

Teraz už ide o produkčnú verziu, ktorá má na pomery Hyundaiu veľmi netypický dizajn interiéru.

Prístrojová doska je horizontálne členená a pripomína skôr nemecký štýl. Podobne ako v nových Mercedesoch, sa budíky pred volantom spájajú s obrazovkou v stredovom paneli.

Napriek premiére bezmenného vodíkového SUV Hyundai zatiaľ neprezradil kedy sa auto dostane do výroby. Malo by sa tak stať v priebehu budúceho roka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 690
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 504
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 247
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 940
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 7 878
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 813
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 532
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 664
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 822
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 169

Téma: Hyundai


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autonómne autá a budúcnosť dopravy

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava