SME

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

(Zdroj: Volkswagen)

PEBBLE BEACH. Volkswagen už roky vábi milovníkov ikonického mikrobusu T1 rôznymi štúdiami, ktoré naň síce odkazujú, ale nikdy sa nedostali do sériovej výroby. Poslednému konceptu I.D. Buzz sa to konečne podarí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zástupcovia Volkswagenu počas najznámejšieho zrazu veteránov na kalifornskej pláži Pebble Beach oznámili, že legendárny model Microbus T1, ktorý v 60. rokoch preslávilo hnutie Hippies, dostane moderného nástupcu v podobe priestranného elektromobilu.

Sériová výroba je naplánovaná na rok 2022. Špekulácie o návrate mikrobusu sa objavili už pred rokom, po predstavení konceptu I.D. Buzz na detroitskom autosalóne.

SkryťVypnúť reklamu

Šéf Volkswagenu Herbert Diess sa teší zo záujmu verejnosti o návrat legendy. „Volkswagen Microbus má v Kalifornii dlhoročnú tradíciu. Šoférovať toto auto bolo v 60. rokoch súčasťou životného postoja. Mnohí si ho dodnes pamätajú a radi by ho videli aj v súčasnom svete,“ povedal Diess počas oznámenia sériovej výroby na pláži Pebble Beach.

„Podobne ako Volkswagen Beetle je Microbus jedným z najdôležitejších áut v histórii automobilov. Motívy s legendárnym mikrobusom nájdete v rôznych obchodoch so suvenírmi, či už na tričkách alebo v podobe modelov,“ dodal Diess.

Prečítajte si tiež: Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví už večer Čítajte 

Tak ako v minulosti pôjde o osobnú verziu mikrobus a o úžitkovú dodávku pre podnikanie. Auto bude využívať podvozkovú platformu MEB, ktorú koncern Volkswagen vyvíja pre svoje elektromobily.

SkryťVypnúť reklamu

Pohon zabezpečí dvojica elektromotorov, ktoré by mali dosahovať výkon takmer 370 koní. Predpokladaný dojazd nového mikrobusu je až 600 kilometrov.

Výrobe elektrického mikrobusu bude predchádzať kompaktný elektromobil vychádzajúci z konceptu I.D. Podľa Volkswagenu pôjde o auto veľkosťou a dokonca aj cenou podobné Golfu.

Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 720
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 725
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 375
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 363
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 397
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 800
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 308
  8. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 295
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 897
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 67 469
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 167
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 173
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 997
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 971
  7. Rado Surovka: Raši dostal padáka 19 516
  8. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 11 968
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu