SME
reklama

Škoda Kodiaq 1,4 TSI vyniká tichom (test)

Veľkému SUV na praktickosti neuberá ani malý benzínový motor, no dynamikou neohúri.

V ponuke mnohých automobiliek dnes nájdeme relatívne malé benzínové motory s turbom. Na papieri ponúkajú slušný výkon s vynikajúcou spotrebou.

Realita však často býva odlišná. Vysoký výkon a nízku spotrebu neponúkajú súčasne - môžete si vybrať len jedno na úkor toho druhého.

Do rúk sa nám dostalo prvé veľké SUV od Škody so silnejším variantom benzínového štvorvalca 1,4 TSI. Hoci na prvý pohľad sa objem 1,4 litra môže zdať do mohutného SUV príliš málo, prvé dojmy nás príjemne prekvapili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Malý motor veľkému SUV stačí

Malý, turbom prepĺňaný motor v silnejšej verzii ponúka 150 koní a krútiaci moment 250 Newtonmetrov. Hoci svojou dynamikou nenadchne asi nikoho, dokáže zaujať inými prednosťami.

Samotný Kodiaq nie je autom, ktoré by vodiča lákalo k dynamickej jazde. Ide skôr o praktické a pohodlné presúvadlo, ktorého hlavným lákadlom sú veľkorysé rozmery.

Mimochodom, o kvalitách najväčšieho automobilu v ponuke Škody sme sa presvedčili už pred niekoľkými mesiacmi cestou do Ženevy. Vtedy sa však jednalo o verziu s najsilnejším naftovým agregátom 2,0 TDI s mimoriadne bohatou výbavou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zaujme tichým chodom

K charakteru Kodiaqu sa práve tento motor prekvapivo hodí. Oproti naftovému dvojlitru je kultivovanejší, s veľmi tichým chodom. Hlučnejší začne byť až keď ho potrápite, ale to v bežnej premávke vôbec nebude nutné.

Už pri predošlom teste sme chválili veľmi nízku aerodynamickú hlučnosť auta. V kombinácii s benzínovým motorom Kodiaq ponúka naozaj tichú jazdu a to aj pri diaľničných rýchlostiach.

S ľahšou nohou navyše hravo dosiahnete spotrebu veľmi podobnú hodnotám, udávaným výrobcom. Je však nutné podotknúť, že autor jazdil väčšinou sám alebo iba so spolujazdcom.

Motor navyše disponuje technológiou ACT. Vďaka nej dokáže riadiaca jednotka pri nízkom zaťažení vypnúť dva zo štyroch valcov kvôli nižšej spotrebe. V praxi funguje veľmi hladko, často by sme si to ani nevšimli, keby nás o tom neinformovalo upozornenie na prístrojovom paneli.

Viac by sa mu hodil automat

Čo nám však celkový dojem z jazdy trocha kazilo bola manuálna prevodovka. Hoci je šesťstupňový manuál dobre sprevodovaný a radí sa s ním príjemne, nedokážeme sa ubrániť pocitu, že príplatkový dvojspojkový automat by sa k autu hodil lepšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Testovaný voz mal poháňané obe nápravy a disponoval aj voličom jazdného režimu a funkciou Off road. Tá nám príde trocha zbytočná, nakoľko Kodiaq je rozhodne viac doma na cestách ako mimo nich, hlavne s touto pohonnou jednotkou.

Prečítajte si tiež: Prvá Jazda Škoda Kodiaq: Veľkému SUV stačí aj malý benzínový motor Čítajte 

S bežnými mestskými prekážkami ako sú výtlky či retardéry sa však podvozok dokázal vysporiadať vynikajúco. To ešte umocnilo dojem izolácie posádky od okolitého sveta.

Napriek komfortne ladenému podvozku sa Kodiaq príliš nenakláňa v zákrutách, na svoju veľkosť na ceste drží dobre a pôsobí isto.

Bez príplatkovej výbavy dobrá cena

Podobne ako predošlý testovaný Kodiaq, aj tento bol v najvyššej výbave Style, no narozdiel od toho predošlého mal iba minimum ďalšej príplatkovej výbavy.

Tomu zodpovedala aj cena, ktorá klesla približne o tretinu, na 31 226 eur. Pre porovnanie, výbava dávnejšie testovaného vozu zdvihla cenu až na 48 224 eur.

Už za túto cenu ale dostanete veľmi slušne vybavené auto. Vzhľadom k ponúkanej výbave a priestoru nám cena príde dobrá, rozdiel medzi dvoma testovnaými modelmi by sme na takú vysokú sumu určite netipovali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kabína pôsobí príjemným a elegantným dojmom, nič nám vyslovene nechýbalo. Veľmi dobre fungoval aj multimediálny systém s navigáciou, hoci dotykový displej a jeho okolie je už tradične náchylné na odtlačky prstov.

Variabilný interiér

Pochváliť treba aj batožinový priestor, do ktorého sa pohodlne zmestili dve veľké rozkladacie taburetky. Vďaka individuálne nastaviteľným sedadlám v druhom rade nebolo nutné ich sklápať, stačilo jedno z nich posunúť dopredu, stále však ostalo plne použiteľné s dostatkom miesta na nohy.

Celkovo sa jedná o pohodlné a priestranné SUV, ktoré síce neponúkne výnimočný zážitok z jazdy, ale dopraví vás kam potrebujete v tichu a pohodlí.

Hoci sme mali svoje pochybnosti, aj menší motor bol dostačujúci. Zostáva však otázka, ako by si poradil s päťčlennou posádkou a naloženým kufrom. Ak priestor naplno využívate iba príležitostne, bude vaším požiadavkam vyhovovať. V tom prípade je ale otázne, či tak veľké auto naozaj potrebujete.

Značka a modelŠkoda Kodiaq
Verzia1,4 TSI ACT 110 kW MP 4x4 Style
Cena modelu od / verzia od / testovací model (eur)21 990 / 30 140 / 31 226
MotorBenzínový radový štvorvalec s turbom, 1395 cm3
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)110 (150) / 5 000 - 6 000
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)250 / 1 500 - 3 500
Typ prevodovky / počet stupňovManuálna / 6
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)9,8
Spotreba - výrobca / test (l/100km)6,9 / 8,1
Objem palivovej nádrže (l)60
Pohotovostná hmotnosť (kg)1 610
Objem batožinového priestoru (l)720/2065
Rázvor náprav; dĺžka; šírka; výška (mm)2 791; 4 697 / 1 882 / 1 676

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu