Súboj Dávida s Goliášom. Renault Twizy odtiahol Teslu X

Malý elektromobil si vyslúžil od ľudí potlesk.

MNÍCHOV. Renault Twizy patrí k tým najmenším elektromobilom na trhu. Neradí sa ani do kategórie áut, je to skôr quadricykel, teda štvorkolesový motocykel. Dokáže však ťahať väčšie bremeno než by ste čakali.

Na tohtoročnom stretnutí Renaultov Twizy, ktorý sa konal v Mníchove, prišli malé elektromobily v rôznych úpravách a niektoré ťahali aj drobné jednokolesové vozíky, ktoré sa pripájajú za motorky. Jeden účastník však prišiel štýlovo. Za malým Twizy ťahal veľkú Teslu X.

Prečítajte si tiež: Porsche Panamera či Volvo XC90. Na aké ekologické autá išla štátna dotácia

Súboj Dávida s Goliášom sa objavil na internete a krátke video spravilo z malého Renaultu Twizy hrdinu.

Síce pomaly, ale isto dokázalo ťahať podvalník aj s naloženou Teslou X. Pre zaujímavosť, Twizy váži 450 kilogramov a Tesla X približne 2 400 kilogramov.

Či sa rozbehnutej súprave podarilo aj bezpečne zastaviť, sa už z videa nedozvieme. Renault v každom prípade takýto odťah neodporúča, pretože by elektromobil mohol poškodiť. O bizarnej súprave elektromobilov informoval web Autoevolution.

Najmenší model Twizy prišiel na vybrané trhy vrámci elektrickej ofenzívy Renaultu v roku 2012. Quadricykel s dĺžkou 2,32 metra je určený do mestskej premávky a má dojazd 80 kilometrov na jedno nabitie.

Najlepšie sa malý elektromobil predáva na nemeckom trhu, kde sa v roku 2016 predalo 4 404 kusov. Cena v susednom Rakúsku začína na čiastke 7 180 eur. Na slovenskom trhu sa Twizy nepredáva.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 534
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 6 220
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 407
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 700
  5. Kam do tepla v januári? 2 481
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 427
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 376
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 136
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 293
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 045

Téma: Malé autá


Článok je zaradený aj do ďalších tém Renault, Elektromobily, Tesla, Elon Musk

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Hovoriace hlavy za volebnými lístkami

Babiš je na sieti hotový tatíček Masaryk. Aj čeština mu ide.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.