SME

Zabudnuté Ferrari má dnes miliónovú hodnotu

Do aukcie spoločnosti Sotheby´s sa dostalo Ferrari 365 GTB/4 Daytona, ktoré stálo vyše 40 rokov v garáži.

Ferrari 365 GTB/4 Daytona Alloy. Ferrari 365 GTB/4 Daytona Alloy. (Zdroj: RM Sotheby´s)

Stodoly, garáže a rôzne haly často ukrývajú množstvo zabudnutých kúskov automobilovej histórie. Jedným z nich je Ferrari 365 GTB/4 Daytona, ktoré sa po vyše 40 rokoch našlo zabudnuté v garáži v krajine vychádzajúceho slnka - Japonsku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento model sa vyrábal v rokoch 1969-1973 pričom sa vyrobilo niečo cez 1200 exemplárov tohto výkonného vozidla. Avšak pre potreby 24-hodinových pretekov bolo vytvorených iba päť odľahčených verzií s názvom Alloy, ktoré na pretekoch dominovali.

Jediná verzia určená pre cestné komunikácie

Okrem toho si však Ferrari objednalo jednu verziu Daytona, ktorá bola určená aj na jazdu po klasických cestách s hliníkovou karosériou, o ktorej sa dlho predpokladalo, že vlastne ani neexistuje.

SkryťVypnúť reklamu

Auto bolo dokončené v júni 1969, kedy bola Daytona vybavená špeciálnymi plexisklami, elektricky ovládanými oknami, karosériou a interiérom vyrobenými na mieru.

Prečítajte si tiež: Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino Čítajte 

Prvým majiteľom tohto Ferrari sa stal Luciano Conti, zakladateľ a vydavateľ časopisu Autosprint a dobrý priateľ Enza Ferrariho.

V roku 1971 sa auto dostalo do Japonska, kde vystriedalo viacero majiteľov až sa k nemu v roku 1980 dostal Makoto Takai, ktorý ho skrýval 40 rokov v garáži.

Ideálny prírastok pre automobilového nadšenca

V súčasnosti je Ferrari pripravené do dražby a v júni tohto roka prešlo hodnotením automobilového experta. Ten potvrdil výnimočnosť vozidla a to aj vďaka minimálnym zásahom predošlých majiteľov do automobilu.

Prečítajte si tiež: Auto ako investícia? Na čo by ste si mali dať pozor pri výbere Čítajte 

Najmä zachovalosť a kvalita interiér poukazuje na originalitu vozidla, pričom toto Ferrari má najazdených len 36 390 kilometrov a aukčná spoločnosť predpokladá veľký záujem o tento automobilový skvost.

SkryťVypnúť reklamu

Odhadovaná cena tohoto Ferrari sa pohybuje v rozmedzí 1,4 až 1,7 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 396
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 086
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 662
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 594
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 408
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 139
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 206
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 143
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Valchár: Doplnky k útokom plus prepad ruských regiónov
  2. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  3. Štefan Šturdzík: Pozvoľna padáme ekonomicky aj ľudsky.
  4. Irena Šimuneková: Selčiansky diel
  5. Monika Kučesová: Rodiny nie sú daňový subjekt. Prorodinná politika musí začať od základov.
  6. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu.
  7. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak
  8. Miroslav Pollák: Chaosom vzad
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 97 776
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 042
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 374
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 299
  5. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 10 886
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 603
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 514
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 078
  1. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  2. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  3. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  6. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  7. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  8. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
SkryťZatvoriť reklamu