Nový Porsche Cayenne sa dnes začal vyrábať na Slovensku

V ponuke sú zatiaľ len benzínové šesťvalce.

Nová generácia Porsche Cayenne.(Zdroj: Porsche.)

STUTTGART, BRATISLAVA. V roku 2014 ohlásil koncern Volkswagen, že presunie celú výrobu luxusného SUV Cayenne z nemeckého Lipska do Bratislavy. V roku 2015 poklepal premiér Fico základný kameň novej výrobnej haly v Devínskej novej Vsi, kde sa bude Cayenne montovať.

V utorok večer Porsche ukázalo novú generáciu SUV, ktorá bude po prvý raz Made in Slovakia. V súčasnosti sa na Slovensku vyrába karoséria Cayennu s pohonným ústrojenstvom, ktorá sa posiela na dokončenie do továrne Porsche v Lipsku.

Z luxusných SUV vznikajú v Bratislave aj Audi Q7 a Volkswagen Touareg, budúci rok pribudne okrem Cayennu aj Audi Q8 a neskôr prvé SUV od Lamborghini.

Článok pokračuje pod video reklamou

Cayenne dostal nové brzdy a 48 voltov

Nová generácia modelu Cayenne stojí na novej, hliníkovej platforme. Rázvor kolies ostal zachovaný (takmer 2,9 metra), novinka je však dlhšia a nižšia ako súčasná generácia a dokonca aj ľahšia približne o 65 kilogramov.

Najväčšou technologickou novinkou je palubná elektronika s napätím 48 voltov namiesto klasickej dvanásťvoltovej. Vďaka nej môže mať Cayenne viaceré moderné podvozkové systémy - aktívne stabilizátory, natáčanie zadných kolies či nastaviteľný vzduchový podvozok.

Automobilka tvrdí, že vďaka technológiám podvozka a prevodovke s krátkymi prevodmi bude Cayenne vynikať nielen na ceste, ale aj v teréne. Vodič si môže vybrať cestný alebo jeden zo štyroch off-road režimov - na jazdu v blate, po štrku, piesku alebo kameňoch.

Cayenne dostalo aj nový typ bŕzd. Popri oceľových a karbónovo-keramických brzdách si môžu zákazníci objednať aj brzdy z liatiny, ktorá je pokrytá karbidom volfrámu. Tie by mali brzdiť lepšie ako klasické oceľové kotúče, vydržať dlhšie a nemali by tvoriť toľko prachu.

Palubná doska je tmavá, Porsche nechce kupovať okuliare

V interiéri nájdeme technológie, ktoré poznáme z ostatných modelov značky, najmä z najmodernejšej Panamery. Na palubnej doske je veľký 12-palcový dotykový displej, pred vodičom sú dva sedempalcové s HD rozlíšením.

Prečítajte si tiež: Porsche urovnalo spor s majiteľmi. Musí im kúpiť nové okuliare

Vodič má k dispozícii napríklad nočné videnie či moderné asistenčné systémy (adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu), posádka môže využiť zabudovaný Wi-Fi hotspot.

Objem kufra narástol o sto litrov na celkových 770 litrov.

Mimochodom, aj autá so svetlým interiérom majú tmavú vrchnú časť palubnej dosky. Príčinou môže byť aj žaloba zákazníkov Porsche v USA, ktorým sa nepáčil odraz svetlej palubnej dosky v čelnom skle. Porsche túto žalobu mimosúdne vyrovnalo s tým, že majiteľom zaplatí kúpu polarizačných slnečných okuliarov.

V ponuke zatiaľ dva šesťvalce

Pri spustení predaja budú v ponuke dve motorizácie. Základný Cayenne bude mať šesťvalec s objemom 3,0 litra, jedným turbom s výkonom 340 koní.

Silnejší Cayenne S šesťvalec s objemom 2,9 litra, dvoma turbami a výkonom 440 koní. Táto verzia má maximálnu rýchlosť 265 kilometrov za hodinu a, ak si zákazník priplatí za balík Sport Chrono, zrýchli na stovku za menej ako päť sekúnd.

Oba motory sú kombinované s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Predpokladáme, že v budúcnosti sa portfólio rozšíri o model Turbo s osemvalcom či hybridné a možno aj dieselové verzie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 957
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 394
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 280
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 485
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 048
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 983
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 491
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 212
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 847
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 025

Téma: Porsche


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: V akom stave sú slovenské autobusy, ak ich nepustia do Rakúska

Aká je kvalita autobusov na cestách.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Majstra populizmu nemá kto nahradiť

Skutočný talent vie škodiť aj z opozície.

Neprehliadnite tiež

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.