Nová generácia Bentley Continental GT prichádza po 14 rokoch

Výkon šesťlitrového motora W12 sa zvýšil na 635 koní.

(Zdroj: Bentley)

CREWE. Bentley po rokoch prichádza s novou generáciou luxusného coupé Continental Grand Tourer (GT). Od premiéry predchodcu ubehlo už 14 rokov počas ktorých prešlo dvojdverové Bentley viacerými modernizáciami. Napriek tomu nadišiel čas predstaviť nástupcu, ktorý ukončí modernizáciu modelového radu prémiovej britskej automobilky.

Predobraz nového Continentalu GT ponúkla štúdia Speed 6, ktorá sa predstavila ešte v roku 2015. Oproti predchodcovi je predná maska výraznejšia, s väčšími svetlami aj mriežkou chladiča. Zozadu prémiové coupé zaujme elipsovitým tvarom svetiel aj koncoviek výfuku.

Silueta síce ostáva zachovaná, dôležitou zmenou je však nová platforma. Zatiaľ čo predchodca využíval skrátený podvozok luxusného Volkswagenu Phaeton, nový Continental GT má s platformou MSB základ v Porsche Panamera.

Displej ukrytý za ciferníkmi

V priebehu štrnástich rokov interiér už viditeľne zostarol, preto Bentley prichádza s novou modernou prístrojovou doskou, ktorá zaujme najmä stredovým panelom. Vo vrchnej časti sa nachádza trojstranný preklápací panel Bentley Rotating Display, ktorý je ako z bondoviek 007.

Na najdôležitejšej strane sa nachádza 12,3-palcový multimediálny dotykový displej. Ďalšiu stranu tvorí čistý obklad nadväzujúci na zvyšok prístrojovej dosky. Komu by sa prázdna plocha zdala fádna, môže zvoliť tretiu stranu s analógovým teplomerom, kompasom a stopkami. Interiér Continentalu GT tak razom získa starosvetskú atmosféru.

Prečítajte si tiež: Prvé dieselové Bentley dostane motor z Audi

Prístrojovú dosku zdobia aj švajčiarske ručičkové hodinky. Celý interiér, tak ako zvyšok auta, je vyrábaný ručne v britskom meste Crewe. Len úprava dreveného obloženia z jedného kusu trvá 9 hodín.

Pod kapotou sa opäť nachádza šesťlitrový dvanásťvalec TSI, ktorého výkon narástol na 635 koní. Motor vie do 3000 otáčok vypnúť polovicu valcov a je kombinovaný s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Automobilka uvádza spotrebu 12,2 litra na 100 kilometrov, čo v porovnaní s predchodcom zníženie o dva litre. Najnovšie Bentley ostáva pri pohone všetkých štyroch kolies a z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,7 sekundy.

Ešte lepší pôžitok z jazdy

Potešenie z jazdy zabezpečuje aj nastavenie podvozku Drive Dynamics Control podľa požadovaného štýlu jazdy. O pohodlné manévrovanie v mestskom prostredí sa stará systém Electric Power-Assisted Steering (EPAS), v ktorom je obsiahnuté aj automatické parkovanie, jazda v kolónach a sledovanie jazdných pruhov.

O pohodlnú jazdu bez nežiadúcich náklonov a natriasania na nerovnostiach zabezpečí systém Dynamic Ride s aktívnym odpružením podvozku.

Bentley sa síce pochválilo, že novému Continentalu GT sa podarilo schudnúť o 85 kilogramov, výsledná váha však stále predstavuje 2,25 tony.

Premiérovo si nový Continental GT pozrú v septembri návštevníci frankfurtského autosalónu a do predaja auto pôjde začiatkom budúceho roku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štefánka by Pulitzer
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Na Slovensku sa vydáva najviac učiteľských preukazov
  2. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  6. Konferencia - EU support for research
  7. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  8. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 24 573
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 18 317
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 8 226
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 6 978
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 6 647
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 306
  7. Štefánka by Pulitzer 5 264
  8. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 3 893
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 505
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 009

Téma: Autosalón Frankfurt 2017


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Taliansky novinár: Náš zdroj mal prístup k telefonátu Fica s Vadalom

Malo by byť v záujme Slovenska, aby jeho ekonomika nebola otrávená mafiánskym kapitálom, vraví CARLO BONINI z denníka La Repubblica.

DOMOV

Talianski novinári spochybnili Ficove slová o telefonáte

Talianska prokuratúra vraj poprela, že by vedela o telefonáte s Vadalom.

PLUS

Panská roztopaš. Ako sa v Tatrách kedysi lyžovalo a sánkovalo

Pozrite si krásne historické fotografie.

DOMOV

Lubyová dáva ruky preč od lukratívneho hotela, ktorý zhorel

Intenda sa sporí o Hotel Junior v Jasnej.

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Podcast Za volantom

Za volantom: Áut na letiskách pribúda, zaparkuje ich robot

Letiská riešia príliš veľa pasažierov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.

Cupra odhaľuje prvý model, ktorý nie je preznačkovaným Seatom

Má technológiu výkonného plug-in hybridu.

Cupra Formentor

Pokuty na Slovensku: Na ktoré priestupky si vodiči musia dávať pozor?

Ak nafúkate nad jedno promile, hrozí už ročné väzenie.

Kia Ceed príde ako štýlový crossover už na jeseň

V ponuke bude aj plug-in hybridná verzia.