Nová generácia Bentley Continental GT prichádza po 14 rokoch

Výkon šesťlitrového motora W12 sa zvýšil na 635 koní.

(Zdroj: Bentley)

CREWE. Bentley po rokoch prichádza s novou generáciou luxusného coupé Continental Grand Tourer (GT). Od premiéry predchodcu ubehlo už 14 rokov počas ktorých prešlo dvojdverové Bentley viacerými modernizáciami. Napriek tomu nadišiel čas predstaviť nástupcu, ktorý ukončí modernizáciu modelového radu prémiovej britskej automobilky.

Predobraz nového Continentalu GT ponúkla štúdia Speed 6, ktorá sa predstavila ešte v roku 2015. Oproti predchodcovi je predná maska výraznejšia, s väčšími svetlami aj mriežkou chladiča. Zozadu prémiové coupé zaujme elipsovitým tvarom svetiel aj koncoviek výfuku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Silueta síce ostáva zachovaná, dôležitou zmenou je však nová platforma. Zatiaľ čo predchodca využíval skrátený podvozok luxusného Volkswagenu Phaeton, nový Continental GT má s platformou MSB základ v Porsche Panamera.

Displej ukrytý za ciferníkmi

V priebehu štrnástich rokov interiér už viditeľne zostarol, preto Bentley prichádza s novou modernou prístrojovou doskou, ktorá zaujme najmä stredovým panelom. Vo vrchnej časti sa nachádza trojstranný preklápací panel Bentley Rotating Display, ktorý je ako z bondoviek 007.

Na najdôležitejšej strane sa nachádza 12,3-palcový multimediálny dotykový displej. Ďalšiu stranu tvorí čistý obklad nadväzujúci na zvyšok prístrojovej dosky. Komu by sa prázdna plocha zdala fádna, môže zvoliť tretiu stranu s analógovým teplomerom, kompasom a stopkami. Interiér Continentalu GT tak razom získa starosvetskú atmosféru.

Prečítajte si tiež: Prvé dieselové Bentley dostane motor z Audi

Prístrojovú dosku zdobia aj švajčiarske ručičkové hodinky. Celý interiér, tak ako zvyšok auta, je vyrábaný ručne v britskom meste Crewe. Len úprava dreveného obloženia z jedného kusu trvá 9 hodín.

Pod kapotou sa opäť nachádza šesťlitrový dvanásťvalec TSI, ktorého výkon narástol na 635 koní. Motor vie do 3000 otáčok vypnúť polovicu valcov a je kombinovaný s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Automobilka uvádza spotrebu 12,2 litra na 100 kilometrov, čo v porovnaní s predchodcom zníženie o dva litre. Najnovšie Bentley ostáva pri pohone všetkých štyroch kolies a z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,7 sekundy.

Ešte lepší pôžitok z jazdy

Potešenie z jazdy zabezpečuje aj nastavenie podvozku Drive Dynamics Control podľa požadovaného štýlu jazdy. O pohodlné manévrovanie v mestskom prostredí sa stará systém Electric Power-Assisted Steering (EPAS), v ktorom je obsiahnuté aj automatické parkovanie, jazda v kolónach a sledovanie jazdných pruhov.

O pohodlnú jazdu bez nežiadúcich náklonov a natriasania na nerovnostiach zabezpečí systém Dynamic Ride s aktívnym odpružením podvozku.

Bentley sa síce pochválilo, že novému Continentalu GT sa podarilo schudnúť o 85 kilogramov, výsledná váha však stále predstavuje 2,25 tony.

Premiérovo si nový Continental GT pozrú v septembri návštevníci frankfurtského autosalónu a do predaja auto pôjde začiatkom budúceho roku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 882
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 976
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 748
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 619
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 489
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 104
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 494

Téma: Autosalón Frankfurt 2017


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.