Nová generácia Bentley Continental GT prichádza po 14 rokoch

Výkon šesťlitrového motora W12 sa zvýšil na 635 koní.

(Zdroj: Bentley)

CREWE. Bentley po rokoch prichádza s novou generáciou luxusného coupé Continental Grand Tourer (GT). Od premiéry predchodcu ubehlo už 14 rokov počas ktorých prešlo dvojdverové Bentley viacerými modernizáciami. Napriek tomu nadišiel čas predstaviť nástupcu, ktorý ukončí modernizáciu modelového radu prémiovej britskej automobilky.

Predobraz nového Continentalu GT ponúkla štúdia Speed 6, ktorá sa predstavila ešte v roku 2015. Oproti predchodcovi je predná maska výraznejšia, s väčšími svetlami aj mriežkou chladiča. Zozadu prémiové coupé zaujme elipsovitým tvarom svetiel aj koncoviek výfuku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Silueta síce ostáva zachovaná, dôležitou zmenou je však nová platforma. Zatiaľ čo predchodca využíval skrátený podvozok luxusného Volkswagenu Phaeton, nový Continental GT má s platformou MSB základ v Porsche Panamera.

Displej ukrytý za ciferníkmi

V priebehu štrnástich rokov interiér už viditeľne zostarol, preto Bentley prichádza s novou modernou prístrojovou doskou, ktorá zaujme najmä stredovým panelom. Vo vrchnej časti sa nachádza trojstranný preklápací panel Bentley Rotating Display, ktorý je ako z bondoviek 007.

Na najdôležitejšej strane sa nachádza 12,3-palcový multimediálny dotykový displej. Ďalšiu stranu tvorí čistý obklad nadväzujúci na zvyšok prístrojovej dosky. Komu by sa prázdna plocha zdala fádna, môže zvoliť tretiu stranu s analógovým teplomerom, kompasom a stopkami. Interiér Continentalu GT tak razom získa starosvetskú atmosféru.

Prečítajte si tiež: Prvé dieselové Bentley dostane motor z Audi

Prístrojovú dosku zdobia aj švajčiarske ručičkové hodinky. Celý interiér, tak ako zvyšok auta, je vyrábaný ručne v britskom meste Crewe. Len úprava dreveného obloženia z jedného kusu trvá 9 hodín.

Pod kapotou sa opäť nachádza šesťlitrový dvanásťvalec TSI, ktorého výkon narástol na 635 koní. Motor vie do 3000 otáčok vypnúť polovicu valcov a je kombinovaný s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Automobilka uvádza spotrebu 12,2 litra na 100 kilometrov, čo v porovnaní s predchodcom zníženie o dva litre. Najnovšie Bentley ostáva pri pohone všetkých štyroch kolies a z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,7 sekundy.

Ešte lepší pôžitok z jazdy

Potešenie z jazdy zabezpečuje aj nastavenie podvozku Drive Dynamics Control podľa požadovaného štýlu jazdy. O pohodlné manévrovanie v mestskom prostredí sa stará systém Electric Power-Assisted Steering (EPAS), v ktorom je obsiahnuté aj automatické parkovanie, jazda v kolónach a sledovanie jazdných pruhov.

O pohodlnú jazdu bez nežiadúcich náklonov a natriasania na nerovnostiach zabezpečí systém Dynamic Ride s aktívnym odpružením podvozku.

Bentley sa síce pochválilo, že novému Continentalu GT sa podarilo schudnúť o 85 kilogramov, výsledná váha však stále predstavuje 2,25 tony.

Premiérovo si nový Continental GT pozrú v septembri návštevníci frankfurtského autosalónu a do predaja auto pôjde začiatkom budúceho roku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 612
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 930
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 11 223
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 734
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 418
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 6 073
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 671
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 638
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 534
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 239

Téma: Autosalón Frankfurt 2017


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan sa v cieli pýtal: A kto dnes vyhral?

Prvý deň v Alpách nepriniesol žiadne zmeny.

KOŠICE KORZÁR

Súd v Budapešti súhlasil so žiadosťou Varholíkovej o prepustenie na slobodu

Slovenka si odpykáva v Maďarsku trest.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.