SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

Bude sa James Bond v budúcnosti voziť elektromobilom?

Aston Martin poodhalil svoje plány na najbližšie roky. Chystá sa prvé SUV, vstup na burzu, zvýšenie predajov v Ázii, či hybridný pohon v každom vozidle.

(Zdroj: Aston Martin)

Aston Martin a James Bond k sebe jednoducho patria, je to už viac ako 50 rokov odkedy sa vo filme Goldfinger zjavil Aston Martin DB5.

Dokážete si však predstaviť, že by Agent 007 vymenil zvuk V12 pod kapotou za ticho elektromotora? Aj elektrifikácia modelov totiž patrí medzi plány automobilky v najbližších rokoch.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Britský výrobca luxusných automobilov má za sebou šesť rokov strát, situácia sa však obrátila. Za prvú polovicu roku 2017 dosiahol rekordný zisk, tržby sa oproti prvej polovici minulého roku takmer zdvojnásobili.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

DBX príde v roku 2019

Za nárast predajov vďačí Aston Martin najmä oživeniu ponuky príchodom nového modelu DB11 a modernizácii modelov Vantage S a Vanquish S.

Ponuka sa ďalej rozrastie v druhej polovici roku 2019, kedy by sa do predaja malo dostať pripravované SUV Aston Martin DBX. Konkurovať bude tým najluxusnejším v triede, ako je Bentley Bentayga, Maserati Levante, alebo pripravované Lamborghini Urus.

Hoci ide o prvé SUV Aston Martin, nie je žiadnym prekvapením. V pláne je už od roku 2014, kedy sa riaditeľom tejto automobilky stal Andy Palmer.

Od konkurencie sa podľa jeho vlastných slov bude líšiť hlavne tým, že nerobí kompromisy, praktickosť a funkčnosť nebudú na úkor vzhľadu.

"Máme jedno pravidlo, ktoré sa nemení, a to je, že sa nikdy nevzdáme krásy," povedal Palmer.

SkryťVypnúť reklamu

Finálna podoba zatiaľ známa nie je, no odvíjať sa bude od štúdie DBX concept predstavenej v roku 2015 na autosalóne v Ženeve. Od tej sa bude líšiť najmä počtom dverí, finálna verzia bude štvordverová.

Pod kapotou môžeme očakávať V8 a V12 z modelu DB11, na pláne je aj hybrid. Čoho sa však určite nedočkáme je variant s dieselovým motorom.

Hybridy zo všetkých modelov

Prečítajte si tiež: Aston Martin sa pokúsi vyrobiť najrýchlejšie auto na svete Čítajte 

Zato hybridov sa od tejto automobilky dočkáme v budúcnosti určite viac.

Do desiatich rokov má hybridný pohon mať každý model v ich ponuke.

Keďže tá sa v súčasnosti skladá iba zo štyroch modelov, nemala by to byť taká námaha.

Okrem hybridov sa chystajú vyrábať aj čisto elektrické automobily. Prvým z nich bude Aston Martin RapidE, ktorý by sa mal na trhu objaviť v roku 2019.

Narozdiel od podobného kroku, ktorý nedávno oznámila automobilka Volvo, tradičné spaľovacie motory zatiaľ v ponuke ostanú a budú sa predávať spolu s hybridmi a elektromobilmi.

SkryťVypnúť reklamu

Všetko pohonné ústrojenstvo pre tieto vozidlá sa bude vyvíjať v ich vlastných dielňach. Podľa Palmera by vývoj základných technógii mal prebiehať v rámci podniku.

Práce prebiehajú aj na ďalšom modeli, o ktorom zatiaľ nie je známe takmer nič. Malo by sa jednať o rivala Ferrari 488 s motorom umiestneným v strede.

V budúcom roku by sa do výroby mal dostať aj hyperšport Aston Martin Valkyrie.

Vstup na Londýnsku burzu

Ďalšou novinkou sú špekulácie o vstupe automobilky na burzu s cennými papiermi. S ich akciami by sa na Londýnskej burze mohlo začať obchodovať už na budúci rok.

Pre podobný krok sa v roku 2015 rozhodla aj automobilka Ferrari. Cena ich akcií odvtedy stúpla približne o 62 percent.

Hoci vyrábajú podobný druh áut, značka Aston Martin nie je zďaleka taká silná, ako Ferrari. Kým Aston Martin ročne predá asi 4 000 áut, Ferrari ich predá viac ako dvojnásobok.

SkryťVypnúť reklamu

Exportom proti Brexitu

V neposlednom rade sa briti chystajú zvýšiť predaje v Spojených štátoch a Ázii. Chcú tým zmierniť dopad Brexitu, ktorý sa môže negatívne prejaviť na predajoch v krajinách Európskej únie.

Palmer nedávno počas návštevy Japonska oznámil, že plánujú investovať do predajov v tejto krajine približne 550 miliónov eur.

Časť z týchto peňazí poputuje do výstavby nového centra slúžiaceho na analýzu trhu a trendov. Na starosti bude mať aj rozvoj siete predajní v Japonsku a vzťahy s miestnymi dodávateľmi elektrických pohonov.

Japonsko je druhým najväčším trhom pre luxusné automobily a značka sa tu teší veľkej obľube, preto je pre ňu tento trh mimoriadne dôležitý, nová predajňa v Tokiu by mala predávať najviac áut zo všetkých predajní Aston Martin.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem toho obchod zahŕňa nákup dielov v hodnote asi 76 miliónov eur od japonských dodávateľov ako Bridgestone, Denso, Mitsubishi, a Yazaki.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 891
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 202
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 082
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 579
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 482
  7. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 240
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 020
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Čerpacia stanica Slovnaft v Záhorskej Bystrici.

Od 5. februára vstupujú do platnosti ďalšie sankcie voči Rusku za jeho agresiu na Ukrajine.


3m
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


4 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan
Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  2. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  3. Jozef Stasík: Niekto zhasína a niekto myslel dopredu
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Veľké Rovné
  5. Peter Maroncik: Tak už máme v Čechách nového, dobrého prezidenta.
  6. Anna Miľanová: Snívanie... 2022
  7. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  8. Ján Škerko: Všetko ide podľa plánu, Putinovi sa kráti čas
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 10 350
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 7 114
  3. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 948
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 690
  5. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 4 388
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 682
  7. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 329
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 264
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu