Aston Martin a James Bond k sebe jednoducho patria, je to už viac ako 50 rokov odkedy sa vo filme Goldfinger zjavil Aston Martin DB5.
Dokážete si však predstaviť, že by Agent 007 vymenil zvuk V12 pod kapotou za ticho elektromotora? Aj elektrifikácia modelov totiž patrí medzi plány automobilky v najbližších rokoch.
Britský výrobca luxusných automobilov má za sebou šesť rokov strát, situácia sa však obrátila. Za prvú polovicu roku 2017 dosiahol rekordný zisk, tržby sa oproti prvej polovici minulého roku takmer zdvojnásobili.
DBX príde v roku 2019
Za nárast predajov vďačí Aston Martin najmä oživeniu ponuky príchodom nového modelu DB11 a modernizácii modelov Vantage S a Vanquish S.
Ponuka sa ďalej rozrastie v druhej polovici roku 2019, kedy by sa do predaja malo dostať pripravované SUV Aston Martin DBX. Konkurovať bude tým najluxusnejším v triede, ako je Bentley Bentayga, Maserati Levante, alebo pripravované Lamborghini Urus.

Hoci ide o prvé SUV Aston Martin, nie je žiadnym prekvapením. V pláne je už od roku 2014, kedy sa riaditeľom tejto automobilky stal Andy Palmer.
Od konkurencie sa podľa jeho vlastných slov bude líšiť hlavne tým, že nerobí kompromisy, praktickosť a funkčnosť nebudú na úkor vzhľadu.
"Máme jedno pravidlo, ktoré sa nemení, a to je, že sa nikdy nevzdáme krásy," povedal Palmer.
Finálna podoba zatiaľ známa nie je, no odvíjať sa bude od štúdie DBX concept predstavenej v roku 2015 na autosalóne v Ženeve. Od tej sa bude líšiť najmä počtom dverí, finálna verzia bude štvordverová.

Pod kapotou môžeme očakávať V8 a V12 z modelu DB11, na pláne je aj hybrid. Čoho sa však určite nedočkáme je variant s dieselovým motorom.
Hybridy zo všetkých modelov

Zato hybridov sa od tejto automobilky dočkáme v budúcnosti určite viac.
Do desiatich rokov má hybridný pohon mať každý model v ich ponuke.
Keďže tá sa v súčasnosti skladá iba zo štyroch modelov, nemala by to byť taká námaha.
Okrem hybridov sa chystajú vyrábať aj čisto elektrické automobily. Prvým z nich bude Aston Martin RapidE, ktorý by sa mal na trhu objaviť v roku 2019.

Narozdiel od podobného kroku, ktorý nedávno oznámila automobilka Volvo, tradičné spaľovacie motory zatiaľ v ponuke ostanú a budú sa predávať spolu s hybridmi a elektromobilmi.
Všetko pohonné ústrojenstvo pre tieto vozidlá sa bude vyvíjať v ich vlastných dielňach. Podľa Palmera by vývoj základných technógii mal prebiehať v rámci podniku.

Práce prebiehajú aj na ďalšom modeli, o ktorom zatiaľ nie je známe takmer nič. Malo by sa jednať o rivala Ferrari 488 s motorom umiestneným v strede.
V budúcom roku by sa do výroby mal dostať aj hyperšport Aston Martin Valkyrie.
Vstup na Londýnsku burzu
Ďalšou novinkou sú špekulácie o vstupe automobilky na burzu s cennými papiermi. S ich akciami by sa na Londýnskej burze mohlo začať obchodovať už na budúci rok.
Pre podobný krok sa v roku 2015 rozhodla aj automobilka Ferrari. Cena ich akcií odvtedy stúpla približne o 62 percent.
Hoci vyrábajú podobný druh áut, značka Aston Martin nie je zďaleka taká silná, ako Ferrari. Kým Aston Martin ročne predá asi 4 000 áut, Ferrari ich predá viac ako dvojnásobok.
Exportom proti Brexitu
V neposlednom rade sa briti chystajú zvýšiť predaje v Spojených štátoch a Ázii. Chcú tým zmierniť dopad Brexitu, ktorý sa môže negatívne prejaviť na predajoch v krajinách Európskej únie.
Palmer nedávno počas návštevy Japonska oznámil, že plánujú investovať do predajov v tejto krajine približne 550 miliónov eur.

Časť z týchto peňazí poputuje do výstavby nového centra slúžiaceho na analýzu trhu a trendov. Na starosti bude mať aj rozvoj siete predajní v Japonsku a vzťahy s miestnymi dodávateľmi elektrických pohonov.
Japonsko je druhým najväčším trhom pre luxusné automobily a značka sa tu teší veľkej obľube, preto je pre ňu tento trh mimoriadne dôležitý, nová predajňa v Tokiu by mala predávať najviac áut zo všetkých predajní Aston Martin.
Okrem toho obchod zahŕňa nákup dielov v hodnote asi 76 miliónov eur od japonských dodávateľov ako Bridgestone, Denso, Mitsubishi, a Yazaki.