SME
reklama

Bude sa James Bond v budúcnosti voziť elektromobilom?

Aston Martin poodhalil svoje plány na najbližšie roky. Chystá sa prvé SUV, vstup na burzu, zvýšenie predajov v Ázii, či hybridný pohon v každom vozidle.

(Zdroj: Aston Martin)

Aston Martin a James Bond k sebe jednoducho patria, je to už viac ako 50 rokov odkedy sa vo filme Goldfinger zjavil Aston Martin DB5.

Dokážete si však predstaviť, že by Agent 007 vymenil zvuk V12 pod kapotou za ticho elektromotora? Aj elektrifikácia modelov totiž patrí medzi plány automobilky v najbližších rokoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Britský výrobca luxusných automobilov má za sebou šesť rokov strát, situácia sa však obrátila. Za prvú polovicu roku 2017 dosiahol rekordný zisk, tržby sa oproti prvej polovici minulého roku takmer zdvojnásobili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

DBX príde v roku 2019

Za nárast predajov vďačí Aston Martin najmä oživeniu ponuky príchodom nového modelu DB11 a modernizácii modelov Vantage S a Vanquish S.

Ponuka sa ďalej rozrastie v druhej polovici roku 2019, kedy by sa do predaja malo dostať pripravované SUV Aston Martin DBX. Konkurovať bude tým najluxusnejším v triede, ako je Bentley Bentayga, Maserati Levante, alebo pripravované Lamborghini Urus.

Hoci ide o prvé SUV Aston Martin, nie je žiadnym prekvapením. V pláne je už od roku 2014, kedy sa riaditeľom tejto automobilky stal Andy Palmer.

Od konkurencie sa podľa jeho vlastných slov bude líšiť hlavne tým, že nerobí kompromisy, praktickosť a funkčnosť nebudú na úkor vzhľadu.

"Máme jedno pravidlo, ktoré sa nemení, a to je, že sa nikdy nevzdáme krásy," povedal Palmer.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Finálna podoba zatiaľ známa nie je, no odvíjať sa bude od štúdie DBX concept predstavenej v roku 2015 na autosalóne v Ženeve. Od tej sa bude líšiť najmä počtom dverí, finálna verzia bude štvordverová.

Pod kapotou môžeme očakávať V8 a V12 z modelu DB11, na pláne je aj hybrid. Čoho sa však určite nedočkáme je variant s dieselovým motorom.

Hybridy zo všetkých modelov

Prečítajte si tiež: Aston Martin sa pokúsi vyrobiť najrýchlejšie auto na svete Čítajte 

Zato hybridov sa od tejto automobilky dočkáme v budúcnosti určite viac.

Do desiatich rokov má hybridný pohon mať každý model v ich ponuke.

Keďže tá sa v súčasnosti skladá iba zo štyroch modelov, nemala by to byť taká námaha.

Okrem hybridov sa chystajú vyrábať aj čisto elektrické automobily. Prvým z nich bude Aston Martin RapidE, ktorý by sa mal na trhu objaviť v roku 2019.

Narozdiel od podobného kroku, ktorý nedávno oznámila automobilka Volvo, tradičné spaľovacie motory zatiaľ v ponuke ostanú a budú sa predávať spolu s hybridmi a elektromobilmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetko pohonné ústrojenstvo pre tieto vozidlá sa bude vyvíjať v ich vlastných dielňach. Podľa Palmera by vývoj základných technógii mal prebiehať v rámci podniku.

Práce prebiehajú aj na ďalšom modeli, o ktorom zatiaľ nie je známe takmer nič. Malo by sa jednať o rivala Ferrari 488 s motorom umiestneným v strede.

V budúcom roku by sa do výroby mal dostať aj hyperšport Aston Martin Valkyrie.

Vstup na Londýnsku burzu

Ďalšou novinkou sú špekulácie o vstupe automobilky na burzu s cennými papiermi. S ich akciami by sa na Londýnskej burze mohlo začať obchodovať už na budúci rok.

Pre podobný krok sa v roku 2015 rozhodla aj automobilka Ferrari. Cena ich akcií odvtedy stúpla približne o 62 percent.

Hoci vyrábajú podobný druh áut, značka Aston Martin nie je zďaleka taká silná, ako Ferrari. Kým Aston Martin ročne predá asi 4 000 áut, Ferrari ich predá viac ako dvojnásobok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Exportom proti Brexitu

V neposlednom rade sa briti chystajú zvýšiť predaje v Spojených štátoch a Ázii. Chcú tým zmierniť dopad Brexitu, ktorý sa môže negatívne prejaviť na predajoch v krajinách Európskej únie.

Palmer nedávno počas návštevy Japonska oznámil, že plánujú investovať do predajov v tejto krajine približne 550 miliónov eur.

Časť z týchto peňazí poputuje do výstavby nového centra slúžiaceho na analýzu trhu a trendov. Na starosti bude mať aj rozvoj siete predajní v Japonsku a vzťahy s miestnymi dodávateľmi elektrických pohonov.

Japonsko je druhým najväčším trhom pre luxusné automobily a značka sa tu teší veľkej obľube, preto je pre ňu tento trh mimoriadne dôležitý, nová predajňa v Tokiu by mala predávať najviac áut zo všetkých predajní Aston Martin.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Okrem toho obchod zahŕňa nákup dielov v hodnote asi 76 miliónov eur od japonských dodávateľov ako Bridgestone, Denso, Mitsubishi, a Yazaki.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 711
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 344
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 542
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 882
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 215
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 028
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 797
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 838
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 021
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 639
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 431
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 999
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 441
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 361
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 233
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu