SME

Bude sa James Bond v budúcnosti voziť elektromobilom?

Aston Martin poodhalil svoje plány na najbližšie roky. Chystá sa prvé SUV, vstup na burzu, zvýšenie predajov v Ázii, či hybridný pohon v každom vozidle.

(Zdroj: Aston Martin)

Aston Martin a James Bond k sebe jednoducho patria, je to už viac ako 50 rokov odkedy sa vo filme Goldfinger zjavil Aston Martin DB5.

Dokážete si však predstaviť, že by Agent 007 vymenil zvuk V12 pod kapotou za ticho elektromotora? Aj elektrifikácia modelov totiž patrí medzi plány automobilky v najbližších rokoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Britský výrobca luxusných automobilov má za sebou šesť rokov strát, situácia sa však obrátila. Za prvú polovicu roku 2017 dosiahol rekordný zisk, tržby sa oproti prvej polovici minulého roku takmer zdvojnásobili.

SkryťVypnúť reklamu

DBX príde v roku 2019

Za nárast predajov vďačí Aston Martin najmä oživeniu ponuky príchodom nového modelu DB11 a modernizácii modelov Vantage S a Vanquish S.

Ponuka sa ďalej rozrastie v druhej polovici roku 2019, kedy by sa do predaja malo dostať pripravované SUV Aston Martin DBX. Konkurovať bude tým najluxusnejším v triede, ako je Bentley Bentayga, Maserati Levante, alebo pripravované Lamborghini Urus.

Hoci ide o prvé SUV Aston Martin, nie je žiadnym prekvapením. V pláne je už od roku 2014, kedy sa riaditeľom tejto automobilky stal Andy Palmer.

Od konkurencie sa podľa jeho vlastných slov bude líšiť hlavne tým, že nerobí kompromisy, praktickosť a funkčnosť nebudú na úkor vzhľadu.

"Máme jedno pravidlo, ktoré sa nemení, a to je, že sa nikdy nevzdáme krásy," povedal Palmer.

SkryťVypnúť reklamu

Finálna podoba zatiaľ známa nie je, no odvíjať sa bude od štúdie DBX concept predstavenej v roku 2015 na autosalóne v Ženeve. Od tej sa bude líšiť najmä počtom dverí, finálna verzia bude štvordverová.

Pod kapotou môžeme očakávať V8 a V12 z modelu DB11, na pláne je aj hybrid. Čoho sa však určite nedočkáme je variant s dieselovým motorom.

Hybridy zo všetkých modelov

Prečítajte si tiež: Aston Martin sa pokúsi vyrobiť najrýchlejšie auto na svete Čítajte 

Zato hybridov sa od tejto automobilky dočkáme v budúcnosti určite viac.

Do desiatich rokov má hybridný pohon mať každý model v ich ponuke.

Keďže tá sa v súčasnosti skladá iba zo štyroch modelov, nemala by to byť taká námaha.

Okrem hybridov sa chystajú vyrábať aj čisto elektrické automobily. Prvým z nich bude Aston Martin RapidE, ktorý by sa mal na trhu objaviť v roku 2019.

Narozdiel od podobného kroku, ktorý nedávno oznámila automobilka Volvo, tradičné spaľovacie motory zatiaľ v ponuke ostanú a budú sa predávať spolu s hybridmi a elektromobilmi.

SkryťVypnúť reklamu

Všetko pohonné ústrojenstvo pre tieto vozidlá sa bude vyvíjať v ich vlastných dielňach. Podľa Palmera by vývoj základných technógii mal prebiehať v rámci podniku.

Práce prebiehajú aj na ďalšom modeli, o ktorom zatiaľ nie je známe takmer nič. Malo by sa jednať o rivala Ferrari 488 s motorom umiestneným v strede.

V budúcom roku by sa do výroby mal dostať aj hyperšport Aston Martin Valkyrie.

Vstup na Londýnsku burzu

Ďalšou novinkou sú špekulácie o vstupe automobilky na burzu s cennými papiermi. S ich akciami by sa na Londýnskej burze mohlo začať obchodovať už na budúci rok.

Pre podobný krok sa v roku 2015 rozhodla aj automobilka Ferrari. Cena ich akcií odvtedy stúpla približne o 62 percent.

Hoci vyrábajú podobný druh áut, značka Aston Martin nie je zďaleka taká silná, ako Ferrari. Kým Aston Martin ročne predá asi 4 000 áut, Ferrari ich predá viac ako dvojnásobok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Exportom proti Brexitu

V neposlednom rade sa briti chystajú zvýšiť predaje v Spojených štátoch a Ázii. Chcú tým zmierniť dopad Brexitu, ktorý sa môže negatívne prejaviť na predajoch v krajinách Európskej únie.

Palmer nedávno počas návštevy Japonska oznámil, že plánujú investovať do predajov v tejto krajine približne 550 miliónov eur.

Časť z týchto peňazí poputuje do výstavby nového centra slúžiaceho na analýzu trhu a trendov. Na starosti bude mať aj rozvoj siete predajní v Japonsku a vzťahy s miestnymi dodávateľmi elektrických pohonov.

Japonsko je druhým najväčším trhom pre luxusné automobily a značka sa tu teší veľkej obľube, preto je pre ňu tento trh mimoriadne dôležitý, nová predajňa v Tokiu by mala predávať najviac áut zo všetkých predajní Aston Martin.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Okrem toho obchod zahŕňa nákup dielov v hodnote asi 76 miliónov eur od japonských dodávateľov ako Bridgestone, Denso, Mitsubishi, a Yazaki.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 467
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 330
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 905
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 806
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 562
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 426
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 134
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 741
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 310
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu