SME
Pondelok, 29. november, 2021 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Nissan ukázal nový elektromobil Leaf. Dojazd sa zvýši na 500 kilometrov

Auto môže poslúžiť ako zdroj energie a základná cena sa odhaduje na 33-tisíc eur.

(Zdroj: Nissan)

BEDFORD. Týždeň pred európskou premiérou na frankfurtskom autosalóne Nissan ukázal novú generáciu elektrického modelu Leaf. Dizajn už nie je taký výstredný a má bližšie k typickým kompaktným hatchbackom.

Elektromobil dostal dvojfarebné lakovanie karosérie a kvalitnejší interiér. Jeho hlavnou zbraňou však naďalej ostáva pokroková technológia.

Dojazd elektromobilu sa zvýšil na 378 kilometrov a koncom budúceho roka pribudne aj výkonnejšia verzia, ktorá prejde na jedno nabitie až 500 kilometrov. Nový Leaf už nemá ďaleko od autonómneho auta. O minimum zásahov zo strany vodiča sa starajú tri systémy.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Prvým je ProPILOT, ktorý sa postará o plynulú jazdu na diaľnici s minimom potrebných zásahov zo strany vodiča. Auto je tiež pripravené na vylepšenie systému, vďaka ktorému bude auto schopné samo jazdiť aj v dvoch pruhoch.

Ďalšou novinkou je ProPILOT Park. Automatické parkovanie sa už síce pomaly stáva bežným prvkom lepšej výbavy, ale stále je potrebná asistencia vodiča, napríklad pri ovládaní pedálov a radiacej páky. Nový Leaf už však zaparkuje úplne bez pomoci, čím by sa stres z parkovania mal stať minulosťou. O bezpečné zaparkovanie sa postará 12 senzorov a štyri kamery.

Tretím systémom, na ktorý je Nissan najviac hrdý, je využívanie iba jedného pedálu pri jazde. Technológia e-Pedal funguje podobne ako pri autách s automatickou prevodovkou, ale odpadá potreba častého brzdenia. Nissan tvrdí, že pri 90 percent prípadov už postačí plynový pedál. Brzdový ostáva ako poistka pre nepredvídateľné situácie.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Porsche Panamera či Volvo XC90. Na aké ekologické autá išla štátna dotácia Čítajte 

Jeho stlačením Leaf pridáva a pustením sám okamžite brzdí. Pri úplnom pustení pedálu auto zostane stáť bez pohnutia aj v kopcovitom teréne. Oproti klasickej automatickej prevodovke už teda na križovatkách netreba stáť na brzdovom pedále.

V prípade, že majiteľ chce prevziať nad autom väčšiu kontrolu, všetky spomenuté systémy sú s možnosťou deaktivovania.

Veľké zmeny nastali aj v spôsobe uchovávania energie. Elektromobil nemusí energiu iba prijímať, ale aj ju odovzdávať. Leaf sa vďaka systému V2G (Vehicle-to-Grid) mení z odberateľa elektrickej energie na jej zdroj. Batérie, ktoré sa počas jazdy dobíjajú, napríklad pri brzdení, môžu vyprodukovanú energiu formou alternatívneho zdroju odovzdať do domácej siete.

Cenu nového Leafu zatiaľ Nissan oficiálne nezverejnil. Podľa uniknutých informácii, by však základná verzia s označením S mala stáť približne 33-tisíc eur a výkonnejšia verzia SL s väčším dojazdom takmer 40-tisíc eur, informuje britský denník Express.

Skryť Vypnúť reklamu

Za sedem rokov produkcie prvej generácie predal Nissan vyše 283-tisíc elektrických Leafov. Do histórie sa Leaf vďaka tomu zapíše ako prvý masovo vyrábaný elektromobil.

Načítavam video...

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Proxenta oficiálne potvrdila záujem o ďalšie investície na Kube
  2. Dávajú osemročnú záruku. Batérie vyvíjajú už desať rokov
  3. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  4. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  5. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom
  6. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  9. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  10. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  1. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  2. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  3. Compliance – who should be responsible?
  4. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  5. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  6. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  8. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  9. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  10. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 412
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 672
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 491
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 094
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 159
  6. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 877
  7. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 680
  8. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 419
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 212
  10. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 1 976
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Manželka premiér Hegera Lucia Hegerová.

Deti vidia manžela iba ráno, hovorí Lucia Hegerová.


11 h

PCR testy odhalili viac ako 667-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 14 274 obetí. Lockdown opäť obmedzil život na Slovensku, vo štvrtok vstúpil do platnosti zákaz vychádzania.


a 4 ďalší 9 h

Pred rokom a pol to bol poslanec Kuffa, tentokrát úlohu nebezpečných bláznov prevzali kolega Kuriak, alebo cirkevný hodnostár Ziolkovský.


Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


20 h
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov

Blogy SME

  1. Pavel Dvořák: Perly ázijskej kultúry, ktoré si našinec nevšimne
  2. Ján Urda: Zvoničky a zvonice - 23
  3. Věra Tepličková: Vlasto, nalej alebo Keď má vláda pred sebou hodnotové otázky
  4. Tomáš Jacko: 2021: COVID odysea - Ako sa nezblázniť z online výučby (1. časť)
  5. Peter Belko: Aké je nové TV prostredie SWAN? Pre mňa katastrofa
  6. Michael Achberger: Je žiarenie z mikrovlnnej rúry škodlivé? Alebo je to mýtus?
  7. Radovan Kazda: Fico ide proti farmárom. Navrhol zoštátňovať pozemky
  8. Miro Jankes: Novembrové obrázky
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 641
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 343
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 559
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 467
  5. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 173
  6. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 734
  7. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 4 666
  8. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 141
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu