Nissan ukázal nový elektromobil Leaf. Dojazd sa zvýši na 500 kilometrov

Auto môže poslúžiť ako zdroj energie a základná cena sa odhaduje na 33-tisíc eur.

(Zdroj: Nissan)

BEDFORD. Týždeň pred európskou premiérou na frankfurtskom autosalóne Nissan ukázal novú generáciu elektrického modelu Leaf. Dizajn už nie je taký výstredný a má bližšie k typickým kompaktným hatchbackom.

Elektromobil dostal dvojfarebné lakovanie karosérie a kvalitnejší interiér. Jeho hlavnou zbraňou však naďalej ostáva pokroková technológia.

Dojazd elektromobilu sa zvýšil na 378 kilometrov a koncom budúceho roka pribudne aj výkonnejšia verzia, ktorá prejde na jedno nabitie až 500 kilometrov. Nový Leaf už nemá ďaleko od autonómneho auta. O minimum zásahov zo strany vodiča sa starajú tri systémy.

Prvým je ProPILOT, ktorý sa postará o plynulú jazdu na diaľnici s minimom potrebných zásahov zo strany vodiča. Auto je tiež pripravené na vylepšenie systému, vďaka ktorému bude auto schopné samo jazdiť aj v dvoch pruhoch.

Ďalšou novinkou je ProPILOT Park. Automatické parkovanie sa už síce pomaly stáva bežným prvkom lepšej výbavy, ale stále je potrebná asistencia vodiča, napríklad pri ovládaní pedálov a radiacej páky. Nový Leaf už však zaparkuje úplne bez pomoci, čím by sa stres z parkovania mal stať minulosťou. O bezpečné zaparkovanie sa postará 12 senzorov a štyri kamery.

Tretím systémom, na ktorý je Nissan najviac hrdý, je využívanie iba jedného pedálu pri jazde. Technológia e-Pedal funguje podobne ako pri autách s automatickou prevodovkou, ale odpadá potreba častého brzdenia. Nissan tvrdí, že pri 90 percent prípadov už postačí plynový pedál. Brzdový ostáva ako poistka pre nepredvídateľné situácie.

Prečítajte si tiež: Porsche Panamera či Volvo XC90. Na aké ekologické autá išla štátna dotácia

Jeho stlačením Leaf pridáva a pustením sám okamžite brzdí. Pri úplnom pustení pedálu auto zostane stáť bez pohnutia aj v kopcovitom teréne. Oproti klasickej automatickej prevodovke už teda na križovatkách netreba stáť na brzdovom pedále.

V prípade, že majiteľ chce prevziať nad autom väčšiu kontrolu, všetky spomenuté systémy sú s možnosťou deaktivovania.

Veľké zmeny nastali aj v spôsobe uchovávania energie. Elektromobil nemusí energiu iba prijímať, ale aj ju odovzdávať. Leaf sa vďaka systému V2G (Vehicle-to-Grid) mení z odberateľa elektrickej energie na jej zdroj. Batérie, ktoré sa počas jazdy dobíjajú, napríklad pri brzdení, môžu vyprodukovanú energiu formou alternatívneho zdroju odovzdať do domácej siete.

Cenu nového Leafu zatiaľ Nissan oficiálne nezverejnil. Podľa uniknutých informácii, by však základná verzia s označením S mala stáť približne 33-tisíc eur a výkonnejšia verzia SL s väčším dojazdom takmer 40-tisíc eur, informuje britský denník Express.

Za sedem rokov produkcie prvej generácie predal Nissan vyše 283-tisíc elektrických Leafov. Do histórie sa Leaf vďaka tomu zapíše ako prvý masovo vyrábaný elektromobil.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 534
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 6 220
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 407
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 700
  5. Kam do tepla v januári? 2 481
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 427
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 376
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 136
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 293
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 045

Téma: Autosalón Frankfurt 2017


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily, Autonómne autá a budúcnosť dopravy, Umelá inteligencia

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Hovoriace hlavy za volebnými lístkami

Babiš je na sieti hotový tatíček Masaryk. Aj čeština mu ide.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.