Nissan ukázal nový elektromobil Leaf. Dojazd sa zvýši na 500 kilometrov

Auto môže poslúžiť ako zdroj energie a základná cena sa odhaduje na 33-tisíc eur.

(Zdroj: Nissan)

BEDFORD. Týždeň pred európskou premiérou na frankfurtskom autosalóne Nissan ukázal novú generáciu elektrického modelu Leaf. Dizajn už nie je taký výstredný a má bližšie k typickým kompaktným hatchbackom.

Elektromobil dostal dvojfarebné lakovanie karosérie a kvalitnejší interiér. Jeho hlavnou zbraňou však naďalej ostáva pokroková technológia.

Dojazd elektromobilu sa zvýšil na 378 kilometrov a koncom budúceho roka pribudne aj výkonnejšia verzia, ktorá prejde na jedno nabitie až 500 kilometrov. Nový Leaf už nemá ďaleko od autonómneho auta. O minimum zásahov zo strany vodiča sa starajú tri systémy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prvým je ProPILOT, ktorý sa postará o plynulú jazdu na diaľnici s minimom potrebných zásahov zo strany vodiča. Auto je tiež pripravené na vylepšenie systému, vďaka ktorému bude auto schopné samo jazdiť aj v dvoch pruhoch.

Ďalšou novinkou je ProPILOT Park. Automatické parkovanie sa už síce pomaly stáva bežným prvkom lepšej výbavy, ale stále je potrebná asistencia vodiča, napríklad pri ovládaní pedálov a radiacej páky. Nový Leaf už však zaparkuje úplne bez pomoci, čím by sa stres z parkovania mal stať minulosťou. O bezpečné zaparkovanie sa postará 12 senzorov a štyri kamery.

Tretím systémom, na ktorý je Nissan najviac hrdý, je využívanie iba jedného pedálu pri jazde. Technológia e-Pedal funguje podobne ako pri autách s automatickou prevodovkou, ale odpadá potreba častého brzdenia. Nissan tvrdí, že pri 90 percent prípadov už postačí plynový pedál. Brzdový ostáva ako poistka pre nepredvídateľné situácie.

Prečítajte si tiež: Porsche Panamera či Volvo XC90. Na aké ekologické autá išla štátna dotácia

Jeho stlačením Leaf pridáva a pustením sám okamžite brzdí. Pri úplnom pustení pedálu auto zostane stáť bez pohnutia aj v kopcovitom teréne. Oproti klasickej automatickej prevodovke už teda na križovatkách netreba stáť na brzdovom pedále.

V prípade, že majiteľ chce prevziať nad autom väčšiu kontrolu, všetky spomenuté systémy sú s možnosťou deaktivovania.

Veľké zmeny nastali aj v spôsobe uchovávania energie. Elektromobil nemusí energiu iba prijímať, ale aj ju odovzdávať. Leaf sa vďaka systému V2G (Vehicle-to-Grid) mení z odberateľa elektrickej energie na jej zdroj. Batérie, ktoré sa počas jazdy dobíjajú, napríklad pri brzdení, môžu vyprodukovanú energiu formou alternatívneho zdroju odovzdať do domácej siete.

Cenu nového Leafu zatiaľ Nissan oficiálne nezverejnil. Podľa uniknutých informácii, by však základná verzia s označením S mala stáť približne 33-tisíc eur a výkonnejšia verzia SL s väčším dojazdom takmer 40-tisíc eur, informuje britský denník Express.

Za sedem rokov produkcie prvej generácie predal Nissan vyše 283-tisíc elektrických Leafov. Do histórie sa Leaf vďaka tomu zapíše ako prvý masovo vyrábaný elektromobil.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  6. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  1. Rozprávkové tankovanie
  2. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  3. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  4. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 474
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 908
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 420
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 261
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 912
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 639
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 887
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 468

Téma: Nissan


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kočnera obvinili za prevody bytov vo Five Star Residence

Celkovo je obvinený už v štyroch prípadoch.

DOMOV

V byte z Gorily vraj Fico pil kolu, po rokoch v kauze vypovedal

Úrad špeciálnej prokuratúry nechce prezradiť, kedy šéfa Smeru vypočuli.

Stĺpček Petra Schutza

Fica síce v Gorile vypočuli, ale vždy mu to bolo jedno

Reforma polície nie je záležitosť týždňov.

TV SME

Koaliční poslanci problém v utajenej práci Danka nevidia

Ako reagujú na utajenú prácu Danka poslanci koalície.

Neprehliadnite tiež

Nový Mercedes CLS pripomína auto pre superhrdinu (test)

Napriek výkonu je spotreba ukážková.

Nové BMW X7 má najväčšie ľadviny v dejinách značky

Ak sa vám X5 zdá malá a nenápadná, novinka vám ulahodí.