Nissan ukázal nový elektromobil Leaf. Dojazd sa zvýši na 500 kilometrov

Auto môže poslúžiť ako zdroj energie a základná cena sa odhaduje na 33-tisíc eur.

(Zdroj: Nissan)

BEDFORD. Týždeň pred európskou premiérou na frankfurtskom autosalóne Nissan ukázal novú generáciu elektrického modelu Leaf. Dizajn už nie je taký výstredný a má bližšie k typickým kompaktným hatchbackom.

Elektromobil dostal dvojfarebné lakovanie karosérie a kvalitnejší interiér. Jeho hlavnou zbraňou však naďalej ostáva pokroková technológia.

Dojazd elektromobilu sa zvýšil na 378 kilometrov a koncom budúceho roka pribudne aj výkonnejšia verzia, ktorá prejde na jedno nabitie až 500 kilometrov. Nový Leaf už nemá ďaleko od autonómneho auta. O minimum zásahov zo strany vodiča sa starajú tri systémy.

Prvým je ProPILOT, ktorý sa postará o plynulú jazdu na diaľnici s minimom potrebných zásahov zo strany vodiča. Auto je tiež pripravené na vylepšenie systému, vďaka ktorému bude auto schopné samo jazdiť aj v dvoch pruhoch.

Ďalšou novinkou je ProPILOT Park. Automatické parkovanie sa už síce pomaly stáva bežným prvkom lepšej výbavy, ale stále je potrebná asistencia vodiča, napríklad pri ovládaní pedálov a radiacej páky. Nový Leaf už však zaparkuje úplne bez pomoci, čím by sa stres z parkovania mal stať minulosťou. O bezpečné zaparkovanie sa postará 12 senzorov a štyri kamery.

Tretím systémom, na ktorý je Nissan najviac hrdý, je využívanie iba jedného pedálu pri jazde. Technológia e-Pedal funguje podobne ako pri autách s automatickou prevodovkou, ale odpadá potreba častého brzdenia. Nissan tvrdí, že pri 90 percent prípadov už postačí plynový pedál. Brzdový ostáva ako poistka pre nepredvídateľné situácie.

Prečítajte si tiež: Porsche Panamera či Volvo XC90. Na aké ekologické autá išla štátna dotácia

Jeho stlačením Leaf pridáva a pustením sám okamžite brzdí. Pri úplnom pustení pedálu auto zostane stáť bez pohnutia aj v kopcovitom teréne. Oproti klasickej automatickej prevodovke už teda na križovatkách netreba stáť na brzdovom pedále.

V prípade, že majiteľ chce prevziať nad autom väčšiu kontrolu, všetky spomenuté systémy sú s možnosťou deaktivovania.

Veľké zmeny nastali aj v spôsobe uchovávania energie. Elektromobil nemusí energiu iba prijímať, ale aj ju odovzdávať. Leaf sa vďaka systému V2G (Vehicle-to-Grid) mení z odberateľa elektrickej energie na jej zdroj. Batérie, ktoré sa počas jazdy dobíjajú, napríklad pri brzdení, môžu vyprodukovanú energiu formou alternatívneho zdroju odovzdať do domácej siete.

Cenu nového Leafu zatiaľ Nissan oficiálne nezverejnil. Podľa uniknutých informácii, by však základná verzia s označením S mala stáť približne 33-tisíc eur a výkonnejšia verzia SL s väčším dojazdom takmer 40-tisíc eur, informuje britský denník Express.

Za sedem rokov produkcie prvej generácie predal Nissan vyše 283-tisíc elektrických Leafov. Do histórie sa Leaf vďaka tomu zapíše ako prvý masovo vyrábaný elektromobil.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 728
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 820
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 112
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 993
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 306
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 151
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 677
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 673
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 409
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 405

Téma: Autosalón Frankfurt 2017


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily, Autonómne autá a budúcnosť dopravy, Umelá inteligencia

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

ŠPORT

Slovanu kuriózny gól nepomohol, doma prehral s Kazaňou

Bratislavský klub v stretnutí aj vyhrával, napokon prehral o tri góly.

SVET

Merkelová prijatie utečencov po rokoch neľutuje

Nemecká kancelárka nechce prijímať ďalších ľudí zo Sýrie.

DOMOV

Počas týždňa bez áut kolabuje doprava

O dopravu v Bratislave sa 60 rokov nikto nestaral.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.