SME

Honda odhalí hybridný prototyp CR-V na frankfurtskom autosalóne

Honda chce hybridnú technológiu poprvýkrát použiť i vo svojom SUV.

Prototyp hybridnej Hondy CR-V, ktorá sa predstaví vo Frankurte.Prototyp hybridnej Hondy CR-V, ktorá sa predstaví vo Frankurte. (Zdroj: Honda)

Honda sa chystá predstaviť svoj hybridný prototyp SUV modelu CR-V na autosalóne v roku 2017 vo Frankfurte a ukázať tak svoje prvé hybridné európske SUV.

Hybridný prototyp ukáže tiež modernizovaný dizajn, ktorý nám prezradí ako asi bude vyzerať európska verzia modelu CR-V. Model si uchováva známu siluetu najpredávanejšieho SUV na svete s novým dizajnom, ktorý je sofistikovanejší a športovejší.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nové CR-V má byť širšie, vyššie a dlhšie ako predchádzajúca verzia s výraznejšími blatníkmi. Kapota a zadná časť dostane ostrejšie obrysy a predná maska bude uniformná s ostatnými modelmi Honda.

SkryťVypnúť reklamu

Motor sám vyhodnotí aký pohon využije

Hybridný systém Intelligent Multi Mode Drive (i-MMD) obsahuje 2,0 litrový benzínový motor i-VTEC a dva elektromotory pre bezproblémový výkon a krútiaci moment. Hybridný systém bude v ponuke spolu s benzínovým motorom VTEC Turbo s objemom 1,5 litra, ktorý sa už využíva i v novom Civicu.

Prečítajte si tiež: Pozrite si, aké novinky chystajú automobilky na jeseň Čítajte 

Hybridný systém nepotrebuje konvenčnú prevodovku, namiesto toho je vybavený jedným pevným prevodovým pomerom, ktorý redukuje otáčky, dosahujúce až do 20 000 za minútu, na otáčky potrebné na výstup hnacích hriadeľov kolies.

Systém i-MMD sám vyhodnotí, kedy a ako, najúčinnejším spôsobom používať palivo a elektrickú energiu, čo znamená, že vodič nebude musieť manuálne nastavovať medzi troma režimami jazdy: pohon EV, hybridný pohon a pohon na spaľovací motor.

SkryťVypnúť reklamu

Naftový motor v ponuke nebude

V pohone EV je motor poháňaný výlučne z batérií, čo prinesie jazdu s nulovými emisiami. V hybridnom pohone sa nadbytočný výkon z benzínového motora vráti späť cez elektromotor na dobitie batérie.

Pokiaľ bude auto jazdiť prevažne v meste, na svoj pohon bude využívať primárne hybridný pohon a pohon EV pre optimálnu účinnosť. Pohon spaľovacieho motora sa bude zapínať podľa potreby len pre rýchlejšiu akceleráciu a pre efektívnejšiu jazdu na diaľnici.

Prečítajte si tiež: Brnenské autonómne auto sa chystá do bežnej premávky Čítajte 

Model 2018 CR-V bude dostupný aj s benzínovým motorom VTEC Turbo s objemom 1,5 litra, s možnosťou výberu 6-stupňovej manuálnej prevodovky alebo s bezstupňovou prevodovkou CVT.

Celkom nový model CR-V v ponuke s dieselovým motorom pre európsky trh nebude. Na trh sa dostane v priebehu roka 2018.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 125
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 581
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 090
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 223
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 525
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 259
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 233
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe, dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  2. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka
  3. Martin Fronk: OPERÁNA POŽIČOVŇA S HMOTNOU ZODPOVEDNOSŤOU (pre chudobu dole)
  4. Tomas Hlavaty: Prezident Erik Kaliňák, premiér Kaliňák st., predseda parlamentu Bombic.
  5. Vladimír Krátky: Budem ( asi ) kandidovať za Primátora Bratislavy !
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia.
  7. Vladimír Hatara: Fico ako Mečiar...
  8. Ján Valchár: Štvrtý Aljoša. Ambasáda.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 27 990
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 9 805
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 062
  4. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 695
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 694
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 732
  7. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 6 538
  8. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 5 159
  1. Radko Mačuha: Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe, dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  2. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  3. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  4. Tupou Ceruzou: Krížovka
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  6. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  7. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  8. Tupou Ceruzou: Za čiarou
SkryťZatvoriť reklamu