FRANKFURT. Premiéra súčasného Mustangu sa odohrala už v roku 2013 a Európa si naň musela počkať ešte dva roky. Už teraz však Ford predstavuje modernizovanú verziu s prepracovanejším dizajnom aj technickými novinkami.
Zmeny v dizajne najpredávanejšieho športového auta v Európe nastali v prednej a zadnej partii. Mustang má nové nárazníky, svetlá aj kapotu. Svetlá sa ešte viac mračia, takže auto pôsobí agresívnejšie.
Nám sa zdá tento facelift trochu nasilu, viac sa nám páči maska súčasného Mustangu. Lepšie sú na tom modernizované zadné svetlá s LED technológiou a pribudla možnosť priplatiť si za rôzne nálepky alebo spojler.
Z ponuky motorov vypadol 3,7-litrový šesťvalec, základný motor v USA. V Európe bude Mustang k dispozícii s dvoma motormi, s preplňovaným štvorvalcom 2,3 EcoBoost alebo päťlitrovým osemvalcom s výkonom 450 koní.
Na palube sa veľké zmeny neudiali, namiesto analógových prístrojov bude Mustang k dispozícii aj s 12-palcovou obrazovkou. Do výbavy pribudli bezpečnostní asistenti ako varovanie pred únavou a vybočením z jazdného pruhu, či protikolízny systém s núdzovým brzdením.

Novinkou na frankfurtskom stánku Fordu je aj omladené globálne SUV EcoSport. Po novom dostalo športovú verziu ST-line s bohatou výbavou, lepším interiérom a veľkým dotykovým displejom so systémom SYNC 3, ktorý umožňuje lepšiu konektivitu so smartfónmi.
Najväčšou novinkou v aute s názvom Eco je dieselový motor 1,5 EcoBlue s výkonom 123 koní a zníženými emisiami.
Piate dvere EcoSportu sa otvárajú trochu netradične do bočnej strany, pretože auto pôvodne prišlo na trh s vonku umiestneným rezervným kolesom. Tento off-roadový prvok je ale po modernizácii len v príplatkovej výbave.