Bugatti má v zbierke ďalší rekord. Rýchlosť 400 km/h dosiahlo za 33 sekúnd

Chiron dokázal zrýchliť a zabrzdiť v rekordnom čase.

Bugatti Chiron, v ktorom Juan Pablo Montoya zrýchlil na 400 km/h a opäť zabrzdil za neuveriteľných 42 sekúnd.(Zdroj: Filip Režný)

FRANKFURT NAD MOHANOM, BRATISLAVA. Vozidlá obnovenej francúzskej značky Bugatti sú zvyknuté lámať rychlostné rekordy.

Nové Bugatti Chiron si nedávno pripísalo ďalší, keď sa dokázalo najrýchlejšie rozbehnúť na 400 km/h a potom zastaviť. Celý manéver zvládlo za 42 sekúnd. Automobilka sa tým pochválila na frankfurtskom autosalóne.

Prečítajte si tiež: Ford vo Frankfurte predstavil škaredý Mustang a EcoSport, ktorý je ako chladnička

S bývalým jazdcom Formule 1 Juanom Pablom Montoyou dokázal Chiron na dráhe dlhej 2,6 kilometra zrýchliť z nuly na 400 km/h za 32,6 sekundy, brzdiaci manéver mu potom trval 9,3 sekundy a potreboval k nemu ďalších 491 metrov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Rovnako ako predchádzajúci model Veyron je i Chiron poháňaný osem litrovým šestnásťvalcom so štyrmi turbami. Ten disponuje maximálnym výkonom 1500 koní a dokáže vozidlo rozbehnúť na viac než 420 km/h, čo je rekordná hodnota pre sériovo vyrábané vozidlo.

Firma sa už nechala počuť, že automobil je pripravený dosiahnuť maximálnu rýchlosť 450 km/h alebo dokonca 300 míľ za hodinu, teda 480 km/h, čaká ale na špeciálne pneumatiky, ktoré by extrémne podmienky bezpečne zvládli.

Bugatti patrí do koncernu Volkswagen Group. Chiron sa má vyrobiť celkovo len v 500 kusoch, pričom 300 áut už má svojho kupca. Jeho cena sa pohybuje na úrovni troch miliónov dolárov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 842
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 822
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 17 463
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 187
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 567
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 617
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 453
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 475
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 079
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 639

Téma: Autosalón Frankfurt 2017


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.