SME

Škoda pri menších modeloch končí s dieslovými motormi

Z ponuky vypadnú pri Fabii a neskôr aj Rapide.

Škoda Fabia KofolaŠkoda Fabia Kofola (Zdroj: Škoda)

FRANKFURT. Automobilka Škoda prestane do menších modelov montovať dieslové motory. Novinárom to na autosalóne vo Frankfurte oznámil predseda predstavenstva Škody Bernhard Maier. Vo Fabii diesel skončí s príchodom modernizovanej verzie na budúci rok a v Rapide s príchodom novej generácie v roku 2019.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Maiera Škoda s dieslovými motormi počíta aj do budúcna, ale v menších modeloch prestáva byť tento typ motorov kvôli stále prísnejším emisným normám rentabilný.

Škoda naopak počíta s rozširovaním pohonu na stlačený zemný plyn CNG, ktorý by sa mal postupne objaviť v ponuke pri všetkých veľkoobjemových modeloch.

SkryťVypnúť reklamu

Elektrické Škody od roku 2020

V roku 2020 príde Škoda na trh s prvým elektromobilom na základe tohtoročného konceptu Vision E. Jeho cena by sa mohla pohybovať ľahko nad úrovňou Superbu s dieslovým motorom.

Prečítajte si tiež: Škoda prezradila nové modely pre najbližšie roky Čítajte 

V roku 2025 už bude mať Škoda päť elektrických alebo hybridných modelov a v roku 2030 už bude k dispozícii elektrický pohon pri celom modelovom rade.

Elektrické autá sa budú vyrábať na rovnakých miestach ako autá so spaľovacím motorom.

Škoda má v súčasnosti zažíva veľký dopyt najmä po modeloch typu SUV. Rozšírila kvôli tomu kapacity továrne v Kvasinách, kde za posledný rok prijala 3000 ľudí a v nábore bude pokračovať do konca roka. Výroba Kodiaqu by sa mala budúci rok rozbehnúť aj v ruskej Kaluge.

Budúci rok bez nových modelov

Automobilka na budúci rok chystá okrem modernizácie Fabie aj omladenie Superbu a športovú verziu Kodiaq RS, ktorá prvýkrát využije koncernové dieslové biturbo. V roku 2019 príde s novým Rapidom aj od neho odvodená crossoverová verzia so zvýšeným podvozkom a Superb s hybridným pohonom.

SkryťVypnúť reklamu

Škoda sa v súčasnosti pre celý koncern Volkswagen zaoberá možnosťou vytvorenia platformy pre cenovo dostupný model, ktorý by sa uplatnil v rozvojových krajinách ako je India.

Aj po ukončení jednaní s indickým koncernom Tata Motors sa na projekte ďalej pracuje. Či sa na projekte bude pokračovať, rozhodnú na budúci rok výsledky ekonomickej analýzy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 65 473
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 174
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 773
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 705
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 172
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 009
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 161
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 80 769
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 195
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 509
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 824
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 255
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 889
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 268
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 751
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu