SME

Škoda pri menších modeloch končí s dieslovými motormi

Z ponuky vypadnú pri Fabii a neskôr aj Rapide.

Škoda Fabia KofolaŠkoda Fabia Kofola (Zdroj: Škoda)

FRANKFURT. Automobilka Škoda prestane do menších modelov montovať dieslové motory. Novinárom to na autosalóne vo Frankfurte oznámil predseda predstavenstva Škody Bernhard Maier. Vo Fabii diesel skončí s príchodom modernizovanej verzie na budúci rok a v Rapide s príchodom novej generácie v roku 2019.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Maiera Škoda s dieslovými motormi počíta aj do budúcna, ale v menších modeloch prestáva byť tento typ motorov kvôli stále prísnejším emisným normám rentabilný.

Škoda naopak počíta s rozširovaním pohonu na stlačený zemný plyn CNG, ktorý by sa mal postupne objaviť v ponuke pri všetkých veľkoobjemových modeloch.

SkryťVypnúť reklamu

Elektrické Škody od roku 2020

V roku 2020 príde Škoda na trh s prvým elektromobilom na základe tohtoročného konceptu Vision E. Jeho cena by sa mohla pohybovať ľahko nad úrovňou Superbu s dieslovým motorom.

Prečítajte si tiež: Škoda prezradila nové modely pre najbližšie roky Čítajte 

V roku 2025 už bude mať Škoda päť elektrických alebo hybridných modelov a v roku 2030 už bude k dispozícii elektrický pohon pri celom modelovom rade.

Elektrické autá sa budú vyrábať na rovnakých miestach ako autá so spaľovacím motorom.

Škoda má v súčasnosti zažíva veľký dopyt najmä po modeloch typu SUV. Rozšírila kvôli tomu kapacity továrne v Kvasinách, kde za posledný rok prijala 3000 ľudí a v nábore bude pokračovať do konca roka. Výroba Kodiaqu by sa mala budúci rok rozbehnúť aj v ruskej Kaluge.

Budúci rok bez nových modelov

Automobilka na budúci rok chystá okrem modernizácie Fabie aj omladenie Superbu a športovú verziu Kodiaq RS, ktorá prvýkrát využije koncernové dieslové biturbo. V roku 2019 príde s novým Rapidom aj od neho odvodená crossoverová verzia so zvýšeným podvozkom a Superb s hybridným pohonom.

SkryťVypnúť reklamu

Škoda sa v súčasnosti pre celý koncern Volkswagen zaoberá možnosťou vytvorenia platformy pre cenovo dostupný model, ktorý by sa uplatnil v rozvojových krajinách ako je India.

Aj po ukončení jednaní s indickým koncernom Tata Motors sa na projekte ďalej pracuje. Či sa na projekte bude pokračovať, rozhodnú na budúci rok výsledky ekonomickej analýzy.

Škoda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 19 588
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 493
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 8 899
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 8 595
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 633
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 336
  7. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 6 208
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 112
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Maďarsko.
  2. Dalibor Eštočák: Ako ma Putin chce zabiť II.
  3. David Talian: Ako má učiť ten, kto sa sám bojí známky?
  4. Vladimír Krátky: V zime pomrzneme !
  5. Ján Valchár: O zemiakoch, Šáhidoch a pasákoch
  6. Zuzana Berger: Budú v Keni nové záchody?
  7. Vladimír Bojničan: Biblia ako sexuálne deviantný horor – alebo: Odkiaľ berú klerikáli tú drzosť ešte tu moralizovať?
  8. Dávid Polák: Prečo potrebuje Izrael pomoc USA?
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 20 391
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 11 306
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 9 933
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 081
  5. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 363
  6. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 191
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 5 330
  8. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 4 174
  1. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  2. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  3. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  4. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  5. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  6. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  7. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  8. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
SkryťZatvoriť reklamu