FRANKFURT. Automobilka Škoda prestane do menších modelov montovať dieslové motory. Novinárom to na autosalóne vo Frankfurte oznámil predseda predstavenstva Škody Bernhard Maier. Vo Fabii diesel skončí s príchodom modernizovanej verzie na budúci rok a v Rapide s príchodom novej generácie v roku 2019.
Podľa Maiera Škoda s dieslovými motormi počíta aj do budúcna, ale v menších modeloch prestáva byť tento typ motorov kvôli stále prísnejším emisným normám rentabilný.
Škoda naopak počíta s rozširovaním pohonu na stlačený zemný plyn CNG, ktorý by sa mal postupne objaviť v ponuke pri všetkých veľkoobjemových modeloch.
Elektrické Škody od roku 2020
V roku 2020 príde Škoda na trh s prvým elektromobilom na základe tohtoročného konceptu Vision E. Jeho cena by sa mohla pohybovať ľahko nad úrovňou Superbu s dieslovým motorom.

V roku 2025 už bude mať Škoda päť elektrických alebo hybridných modelov a v roku 2030 už bude k dispozícii elektrický pohon pri celom modelovom rade.
Elektrické autá sa budú vyrábať na rovnakých miestach ako autá so spaľovacím motorom.
Škoda má v súčasnosti zažíva veľký dopyt najmä po modeloch typu SUV. Rozšírila kvôli tomu kapacity továrne v Kvasinách, kde za posledný rok prijala 3000 ľudí a v nábore bude pokračovať do konca roka. Výroba Kodiaqu by sa mala budúci rok rozbehnúť aj v ruskej Kaluge.
Budúci rok bez nových modelov
Automobilka na budúci rok chystá okrem modernizácie Fabie aj omladenie Superbu a športovú verziu Kodiaq RS, ktorá prvýkrát využije koncernové dieslové biturbo. V roku 2019 príde s novým Rapidom aj od neho odvodená crossoverová verzia so zvýšeným podvozkom a Superb s hybridným pohonom.
Škoda sa v súčasnosti pre celý koncern Volkswagen zaoberá možnosťou vytvorenia platformy pre cenovo dostupný model, ktorý by sa uplatnil v rozvojových krajinách ako je India.
Aj po ukončení jednaní s indickým koncernom Tata Motors sa na projekte ďalej pracuje. Či sa na projekte bude pokračovať, rozhodnú na budúci rok výsledky ekonomickej analýzy.