SME
Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Škoda pri menších modeloch končí s dieslovými motormi

Z ponuky vypadnú pri Fabii a neskôr aj Rapide.

Škoda Fabia KofolaŠkoda Fabia Kofola (Zdroj: Škoda)

FRANKFURT. Automobilka Škoda prestane do menších modelov montovať dieslové motory. Novinárom to na autosalóne vo Frankfurte oznámil predseda predstavenstva Škody Bernhard Maier. Vo Fabii diesel skončí s príchodom modernizovanej verzie na budúci rok a v Rapide s príchodom novej generácie v roku 2019.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Maiera Škoda s dieslovými motormi počíta aj do budúcna, ale v menších modeloch prestáva byť tento typ motorov kvôli stále prísnejším emisným normám rentabilný.

Škoda naopak počíta s rozširovaním pohonu na stlačený zemný plyn CNG, ktorý by sa mal postupne objaviť v ponuke pri všetkých veľkoobjemových modeloch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Elektrické Škody od roku 2020

V roku 2020 príde Škoda na trh s prvým elektromobilom na základe tohtoročného konceptu Vision E. Jeho cena by sa mohla pohybovať ľahko nad úrovňou Superbu s dieslovým motorom.

Prečítajte si tiež: Škoda prezradila nové modely pre najbližšie roky Čítajte 

V roku 2025 už bude mať Škoda päť elektrických alebo hybridných modelov a v roku 2030 už bude k dispozícii elektrický pohon pri celom modelovom rade.

Elektrické autá sa budú vyrábať na rovnakých miestach ako autá so spaľovacím motorom.

Škoda má v súčasnosti zažíva veľký dopyt najmä po modeloch typu SUV. Rozšírila kvôli tomu kapacity továrne v Kvasinách, kde za posledný rok prijala 3000 ľudí a v nábore bude pokračovať do konca roka. Výroba Kodiaqu by sa mala budúci rok rozbehnúť aj v ruskej Kaluge.

Budúci rok bez nových modelov

Automobilka na budúci rok chystá okrem modernizácie Fabie aj omladenie Superbu a športovú verziu Kodiaq RS, ktorá prvýkrát využije koncernové dieslové biturbo. V roku 2019 príde s novým Rapidom aj od neho odvodená crossoverová verzia so zvýšeným podvozkom a Superb s hybridným pohonom.

SkryťVypnúť reklamu

Škoda sa v súčasnosti pre celý koncern Volkswagen zaoberá možnosťou vytvorenia platformy pre cenovo dostupný model, ktorý by sa uplatnil v rozvojových krajinách ako je India.

Aj po ukončení jednaní s indickým koncernom Tata Motors sa na projekte ďalej pracuje. Či sa na projekte bude pokračovať, rozhodnú na budúci rok výsledky ekonomickej analýzy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  2. Know-how študenta: Zažiť, získať prax a spoznať svet.
  3. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  4. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  5. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Jediná slovenská univerzita s akreditáciou AACSB
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  2. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  3. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  4. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  5. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  6. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  7. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  8. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 26 067
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 7 462
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 822
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 588
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 678
  6. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 030
  7. Jediná slovenská univerzita s akreditáciou AACSB 1 817
  8. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 669
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Eva Gallova: Trochu humoru, potrebujeme, dobre?
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu.
  3. Blanka Ulaherová: Byť mačkou v Istanbule
  4. Ján Škerko: Terorista Putin, kúrenie v krbe, výdavky na vojnu a ...
  5. Helena Michlíková: On to nevie ?
  6. Robert Štepaník: diel 78 - rubrika: moje najhranejšie (v septembri 2022) - časť 1
  7. Štefan Vidlár: Aj my
  8. Julius Kravjar: Akademické podvody netreba podceňovať
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 862
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 552
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 061
  4. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 486
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 856
  6. Jana Melišová: V závoji hmly 3 747
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 681
  8. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 533
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu