Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.

Wey VV5s Hi4. (Zdroj: Michael Kasarda)

Z Frankfurtu nad Mohanom od reportéra denníka SME Michaela Kasardu.

V stánkoch autosalónov sa na ne verejnosť často pozerá s dešpektom, prípadne si ich v omámení domácimi značkami vôbec nevšíma. Oni sa však popritom učia od najlepších a niekdajší náskok čoraz rýchlejšie dobiehajú.

Ešte pred pár rokmi boli čínske autá lacnými napodobeninami áut zo Západu. Po dizajnovej stránke vyzerali ako nepodarené hračkárske kópie, zaostávali v technológiách aj v bezpečnosti.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pre tento imidž v Európe dosiaľ neprerazili. V roku 2013 napríklad čínska automobilka Qoros skúsila predávať autá na Slovensku - ako na vôbec prvom zahraničnom trhu. Ponúkala jediný model Qoros 3, sedan vo veľkosti Škody Octavia.

Qoros 3 ponúkal zaujímavý pomer ceny a výbavy, to však predajné úspechy neprinieslo. Po pár rokoch sa zo Slovenska pre prakticky nulový záujem značka stiahla.

Keby na Slovensko čínske značky prišli dnes, so svojou auktuálnou ponukou, situácia by mohla byť celkom iná.

Na autosalóne vo Frankfurte sme navštívili tri automobilky, ktoré prišli svoje novinky, určené pre čínsky trh, ukázať aj na starý kontinent.

Borgward BX5 a BXi7

Borgward je pôvodne nemecká automobilka, ktorá vyrábala autá v rokoch 1929 - 1961. O takmer päťdesiat rokov neskôr ju obnovil Christian Brogward, vnuk zakladateľa značky Carl. Investori však pochádzajú z Číny a automobilka sa orientuje na čínsky trh, kde ponúka modely BX7 a BX5.

Obe autá vyzerajú ako z počítačovej hry Grand Theft Auto, v ktorej môžu hráči jazdiť na autách, ktoré nápadne pripomínajú reálne modely - z licenčných dôvodov však modifikované tak, aby nevyzerali ako žiadny konkrétny. Podobne aj borgwardy využívajú rôzne dizajnové prvky - také, ktoré nájdeme na Audi a BMW, ale aj na Hyundai či americkej značke Lincoln.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C52UZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C52UZ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Čína


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autosalón Frankfurt 2017

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Hrdina Trnavy: Hrám v tretej lige a o pár dní rozhodnem proti Bruselu

Slávny Anderlecht zaskočil najmladší Trnavčan.

ŠPORT

Trnava šokovala Brusel, hrdinom bol dvadsaťročný mladík

Senzácia pokračuje aj naďalej.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Za jeden zápas Slovenska pýtajú tristo eur

Robili čo mohli, dopadlo to ako vždy.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.