Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.

Wey VV5s Hi4. (Zdroj: Michael Kasarda)

Z Frankfurtu nad Mohanom od reportéra denníka SME Michaela Kasardu.

V stánkoch autosalónov sa na ne verejnosť často pozerá s dešpektom, prípadne si ich v omámení domácimi značkami vôbec nevšíma. Oni sa však popritom učia od najlepších a niekdajší náskok čoraz rýchlejšie dobiehajú.

Ešte pred pár rokmi boli čínske autá lacnými napodobeninami áut zo Západu. Po dizajnovej stránke vyzerali ako nepodarené hračkárske kópie, zaostávali v technológiách aj v bezpečnosti.

Pre tento imidž v Európe dosiaľ neprerazili. V roku 2013 napríklad čínska automobilka Qoros skúsila predávať autá na Slovensku - ako na vôbec prvom zahraničnom trhu. Ponúkala jediný model Qoros 3, sedan vo veľkosti Škody Octavia.

Qoros 3 ponúkal zaujímavý pomer ceny a výbavy, to však predajné úspechy neprinieslo. Po pár rokoch sa zo Slovenska pre prakticky nulový záujem značka stiahla.

Keby na Slovensko čínske značky prišli dnes, so svojou auktuálnou ponukou, situácia by mohla byť celkom iná.

Na autosalóne vo Frankfurte sme navštívili tri automobilky, ktoré prišli svoje novinky, určené pre čínsky trh, ukázať aj na starý kontinent.

Borgward BX5 a BXi7

Borgward je pôvodne nemecká automobilka, ktorá vyrábala autá v rokoch 1929 - 1961. O takmer päťdesiat rokov neskôr ju obnovil Christian Brogward, vnuk zakladateľa značky Carl. Investori však pochádzajú z Číny a automobilka sa orientuje na čínsky trh, kde ponúka modely BX7 a BX5.

Obe autá vyzerajú ako z počítačovej hry Grand Theft Auto, v ktorej môžu hráči jazdiť na autách, ktoré nápadne pripomínajú reálne modely - z licenčných dôvodov však modifikované tak, aby nevyzerali ako žiadny konkrétny. Podobne aj borgwardy využívajú rôzne dizajnové prvky - také, ktoré nájdeme na Audi a BMW, ale aj na Hyundai či americkej značke Lincoln.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C52UZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C52UZ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Autosalón Frankfurt 2017


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šitie bez umŕtvenia či facka. Pôrody sprevádza aj násilie, tvrdia aktivistky

Prednostovia pôrodnickych kliník násilie na rodičkách odmietajú.

KOMENTÁRE

Odsúdenci, ktorí dávno prišli o politický vplyv

Aspoň jedna emblematická kauza sa neskončila v stratene a zmare.

Neprehliadnite tiež

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.