Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.

Wey VV5s Hi4. (Zdroj: Michael Kasarda)

Z Frankfurtu nad Mohanom od reportéra denníka SME Michaela Kasardu.

V stánkoch autosalónov sa na ne verejnosť často pozerá s dešpektom, prípadne si ich v omámení domácimi značkami vôbec nevšíma. Oni sa však popritom učia od najlepších a niekdajší náskok čoraz rýchlejšie dobiehajú.

Ešte pred pár rokmi boli čínske autá lacnými napodobeninami áut zo Západu. Po dizajnovej stránke vyzerali ako nepodarené hračkárske kópie, zaostávali v technológiách aj v bezpečnosti.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pre tento imidž v Európe dosiaľ neprerazili. V roku 2013 napríklad čínska automobilka Qoros skúsila predávať autá na Slovensku - ako na vôbec prvom zahraničnom trhu. Ponúkala jediný model Qoros 3, sedan vo veľkosti Škody Octavia.

Qoros 3 ponúkal zaujímavý pomer ceny a výbavy, to však predajné úspechy neprinieslo. Po pár rokoch sa zo Slovenska pre prakticky nulový záujem značka stiahla.

Keby na Slovensko čínske značky prišli dnes, so svojou auktuálnou ponukou, situácia by mohla byť celkom iná.

Na autosalóne vo Frankfurte sme navštívili tri automobilky, ktoré prišli svoje novinky, určené pre čínsky trh, ukázať aj na starý kontinent.

Borgward BX5 a BXi7

Borgward je pôvodne nemecká automobilka, ktorá vyrábala autá v rokoch 1929 - 1961. O takmer päťdesiat rokov neskôr ju obnovil Christian Brogward, vnuk zakladateľa značky Carl. Investori však pochádzajú z Číny a automobilka sa orientuje na čínsky trh, kde ponúka modely BX7 a BX5.

Obe autá vyzerajú ako z počítačovej hry Grand Theft Auto, v ktorej môžu hráči jazdiť na autách, ktoré nápadne pripomínajú reálne modely - z licenčných dôvodov však modifikované tak, aby nevyzerali ako žiadny konkrétny. Podobne aj borgwardy využívajú rôzne dizajnové prvky - také, ktoré nájdeme na Audi a BMW, ale aj na Hyundai či americkej značke Lincoln.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C52UZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C52UZ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Čína


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autosalón Frankfurt 2017

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kedy tu mávate leto? Vlani bolo v stredu

Reportáž z najchladnejšieho miesta na Slovensku.

Píše Emil Višňovský

Dankova kauza ukázala, že naši politici si nevážia vzdelanie

Stačí im ničím nekrytý papier.

Neprehliadnite tiež

Čo prinesie ženevský autosalón a kto sa ho nezúčastní?

Neúčasť viacerých značiek kompenzuje množstvo noviniek.

Dacia Logan MCV je splnený sen o dostupnom novom aute (test)

Časy, keď sa ľudia za Daciu hanbili sú už minulosťou.

Dacia Logan MCV Stepway
Ilustračné foto
Podcast Za volantom

Za volantom: Môže sa cestovanie vlakmi zlepšiť?

Za posledné mesiace došlo k viacerým nehodám vlakov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.
Matúš Vallo