FRANKFURT. Budúcnosť BMW tvoria nízke športové autá, ale tiež luxusné SUV a jedného dňa aj elektromobily.
Mníchovská automobilka obyčajne rozkladá premiéry nových áut priebežne na celý kalendárny rok, aby. Tento raz však urobila výnimku a na autosalón do Frankfurtu priniesla hneď štyri koncepty.
BMW Z4
Z konceptov vystavených na stánku má tento zrejme najbližšie k sériovému autu. Stále mu síce chýbajú napríklad stierače či poriadne spätné zrkadlá, no na koncepte sme našli aj viacero dielov zo sériových modelov BMW, ako napríklad športové sedadlá. Tie však boli čalúnené rôznou farbou pre vodiča a spolujazdca, čo sa vo finálnom aute asi neobjaví.
Koncept v divákovi vyslovene vzbudzuje túžbu sa s ním previezť na zakrútených cestách. Ak si odmyslíme niekoľko výstredných detailov, vieme si predstaviť, že takto bude vyzerať aj hotové auto. Páči sa nám aj tvar predných svetiel, hoci v sériových BMW boli typické "štyri oči" predných svetiel umiestnené vždy v jednej rovine.
BMW Z4 je športový kabriolet, ktorý BMW vyvíja v spolupráci s Toyotou. Japonská automobilka by mala ponúkať auto na rovnakej platforme s karosériou kupé pod názvom Supra.
Tak ako predchádzajúce generácie Z4 a Supry, aj novinka bude mať radový šesťvalec pod kapotou a pohon zadných kolies.
BMW radu 8 a BMW X7
BMW sa v najbližších rokoch nechce sústrediť na zvyšovanie celkových predajov, ale na predaj čoraz luxusnejších áut. Namiesto objemov tak zvýši ziskovosť na každom predanom aute.
Z Mníchova sa tak môžeme v najbližších rokoch tešiť hlavne na luxusné autá - ako napríklad dva nové modely, ktoré automobilka prezentovala vo Frankfurte.

Jedným z nich je nové SUV BMW X7. Koncept má šesť sedadiel, v sériovej podobe pravdepodobne uvidíme tradičnejšie sedemsedadlové usporiadanie. Najväčší model, aký kedy automobilka vyrobila, bude konkurovať Range Roveru či Mercedesu-Benz GLS.
Ďalšou novinkou je veľké kupé BMW radu 8. Koncept s výrazným žraločím nosom a širokými zadnými blatníkmi naznačuje, ako by mohla novinka vyzerať - a podľa nás ide o najkrajší a najelegantnejší zo štvorice konceptov.
Kupé radu 8 automobilka už vyrábala. V rokoch 1989-1999 bola osmička vlajkovou loďou značky, ponúkala sa len s veľkými motormi - osemvalcom alebo dvanásťvalcom.
Príchod sériovej verzie nového radu 8 je naplánovaný na rok 2018, automobilka zvažuje aj vrcholnú verziu M8, pričom toto označenie by bolo v histórii značky použité prvý raz.
BMW i Vision Dynamics
Biely elektromobil nadväzuje na štúdiu BMW Vision Next 100, ktorú automobilka predstavila začiatkom minulého roka. Ide o športový sedan, ktorý by mal v budúcnosti rozšíriť portfólio ekologických modelov BMW i - pravdepodobne pod názvom BMW i5.
Elektromobil by mal zrýchliť na stovku za menej ako štyri sekundy, prekročiť rýchlosť dvesto kilometrov za hodinu a na jedno nabitie prejsť 600 kilometrov. Zatiaľ však ide len o ambície výrobcu, ktoré nie sú podporené žiadnou technikou.
BMW i Vision Dynamics je zatiaľ hlavne dizajnovým cvičením, kúsok vystavený na autosalóne nemal ani len priehľadné okná, cez ktoré by sme mohli vidieť do interiéru.