SME

Mercedes-AMG Project One je čistokrvným športiakom

Formula 1 dostala karosériu, dve sedadlá, a povolenie jazdiť po cestách.

(Zdroj: Filip Režný)

FRANKFURT. Najväčšou hviezdou tohtoročného autosalónu vo Frankfurte bol jednoznačne darček k päťdesiatemu výročiu divízie AMG, Mercedes-AMG Project One. Na pódium ho priviezol niekoľkonásobný majster sveta F1 Lewis Hamilton.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Od začiatku nám bolo sľubované auto s technikou z Formuly 1, a už pri prvom zhliadnutí je jasné, že inšpirácia nekončí pri pohonnom systéme. Z pretekárskych monopostov sa sem dostali prvky ako "žraločia plutva" na zadnej časti vozu alebo hranatý volant v kabíne.

SkryťVypnúť reklamu

Široký a nízky hyperšport to myslí vážne a všetkým naokolo to dáva vedieť svojim agresívnym dizajnom. Pripomína nám McLaren F1 GTR "Longtail" z 90. rokov.

Zaujímavé je logo na kapote, ktoré je len akousi nálepkou. Pravdepodobne toto rozhodnutie obhajujú šetrením hmotnosti, no podľa nás chcú hlavne zdôrazniť imidž pretekárskeho automobilu.

Prečítajte si tiež: Mercedes pripravuje hybrid s 1,6-litrovým motorom a výkonom vyše tisíc koní Čítajte 

V interiéri nečakajte žiaden zbytočný luxus, všetko je podriadené maximálnej rýchlosti. V záplave uhlíkových vláken sú iba dve športové sedadlá, volant, a dva displeje. Nenájdete tu ani spätné zrkadlo, Project One totiž nemá žiadne zadné okno. Jeho funkciu pri cúvaní zastáva kamera.

Pohon má na starosti hybridný systém, ktorého srdcom je motor V6 odvodený z monopostov F1. Má objem 1,6 litra a zvládne 11 000 otáčok za minútu. Pomáhajú mu štyri elektromotory, ktoré roztáčajú turbo, kľukový hriadeľ, a predné kolesá. Vďaka nim dokáže prejsť približne 25 kilometrov v čisto elektrickom režime.

SkryťVypnúť reklamu

Sústava dokopy dodáva výkon viac ako 1000 koní, zrýchlenie z 0 na 200 km/h trvá iba 6 sekúnd. Pre porovnanie Bugatti Chiron potrebuje o pol sekundy viac. Maximálna rýchlosť sa bude nachádzať niekde nad hodnotou 350 km/h.

Mercedes-Benz

Ilustračná fotografia.

Nové vozidlo strednej triedy prispôsobené americkým zákazníkom by sa malo vyrábať v Tuscaloose.


TASR 2
Súvisiace témy: Autosalón Frankfurt 2017
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 479
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 018
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 077
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 613
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 295
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 726
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 400
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 142
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Geopolitický hazard s krajinou.
  2. Marek Strapko: Možno ešte zomrú nejakí vaši drahí...
  3. Anna Miľanová: Naša hojdacia sieť, Zem, sa trhá. Príjemné pohojdávanie končí...
  4. Matúš Grznár: Matovič zistil ako to funguje, a preto je stále na scéne.
  5. Milan Buno: Zlyháva, zabúda, padá, rozbíja veci...napriek tomu sa nevzdáva! | 7 knižných tipov
  6. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  7. Ivan Mlynár: Robert Fico - „ Vy hlupáci, ešte ste nezistili, že keď sa pohoršujete nad každým ďalším mojim svinstvom, je vám to už dávno k ničomu ? “
  8. Martin Fronk: Otto von Habsburg a Slovensko: Tieň koruny, svetlo Európy
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 24 835
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 688
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 040
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 736
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 750
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 248
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 360
  8. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 4 703
  1. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  2. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  5. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  7. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
SkryťZatvoriť reklamu