SME

Mercedes-AMG Project One je čistokrvným športiakom

Formula 1 dostala karosériu, dve sedadlá, a povolenie jazdiť po cestách.

(Zdroj: Filip Režný)

FRANKFURT. Najväčšou hviezdou tohtoročného autosalónu vo Frankfurte bol jednoznačne darček k päťdesiatemu výročiu divízie AMG, Mercedes-AMG Project One. Na pódium ho priviezol niekoľkonásobný majster sveta F1 Lewis Hamilton.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Od začiatku nám bolo sľubované auto s technikou z Formuly 1, a už pri prvom zhliadnutí je jasné, že inšpirácia nekončí pri pohonnom systéme. Z pretekárskych monopostov sa sem dostali prvky ako "žraločia plutva" na zadnej časti vozu alebo hranatý volant v kabíne.

SkryťVypnúť reklamu

Široký a nízky hyperšport to myslí vážne a všetkým naokolo to dáva vedieť svojim agresívnym dizajnom. Pripomína nám McLaren F1 GTR "Longtail" z 90. rokov.

Zaujímavé je logo na kapote, ktoré je len akousi nálepkou. Pravdepodobne toto rozhodnutie obhajujú šetrením hmotnosti, no podľa nás chcú hlavne zdôrazniť imidž pretekárskeho automobilu.

Prečítajte si tiež: Mercedes pripravuje hybrid s 1,6-litrovým motorom a výkonom vyše tisíc koní Čítajte 

V interiéri nečakajte žiaden zbytočný luxus, všetko je podriadené maximálnej rýchlosti. V záplave uhlíkových vláken sú iba dve športové sedadlá, volant, a dva displeje. Nenájdete tu ani spätné zrkadlo, Project One totiž nemá žiadne zadné okno. Jeho funkciu pri cúvaní zastáva kamera.

Pohon má na starosti hybridný systém, ktorého srdcom je motor V6 odvodený z monopostov F1. Má objem 1,6 litra a zvládne 11 000 otáčok za minútu. Pomáhajú mu štyri elektromotory, ktoré roztáčajú turbo, kľukový hriadeľ, a predné kolesá. Vďaka nim dokáže prejsť približne 25 kilometrov v čisto elektrickom režime.

SkryťVypnúť reklamu

Sústava dokopy dodáva výkon viac ako 1000 koní, zrýchlenie z 0 na 200 km/h trvá iba 6 sekúnd. Pre porovnanie Bugatti Chiron potrebuje o pol sekundy viac. Maximálna rýchlosť sa bude nachádzať niekde nad hodnotou 350 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 380
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 966
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 532
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 703
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 619
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 129
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 566
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 341
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Rýchlo pridajte Šutaj Eštokovi do soli jód, zdravotné následky pominú
  2. Radoslav Medzihradský: Dva týždne v raji, teda v Háji
  3. Štefan Šturdzík: Robo
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: O oživenej pamäti kajúcnika od sýkorovcov
  5. Ján Šeďo: "Nie si vhodný pre prácu s robotníckou triedou", vyhodili ho !
  6. Vladimír Krátky: Kelňa Lupták - verzia 2 ?
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Adriana Karvaiová: Sedem dôvodov, prečo sa nestať muzikoterapeutom
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 657
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 347
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 167
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 133
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 11 043
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 322
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 899
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 823
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťZatvoriť reklamu