FRANKFURT. Najväčšou hviezdou tohtoročného autosalónu vo Frankfurte bol jednoznačne darček k päťdesiatemu výročiu divízie AMG, Mercedes-AMG Project One. Na pódium ho priviezol niekoľkonásobný majster sveta F1 Lewis Hamilton.
Od začiatku nám bolo sľubované auto s technikou z Formuly 1, a už pri prvom zhliadnutí je jasné, že inšpirácia nekončí pri pohonnom systéme. Z pretekárskych monopostov sa sem dostali prvky ako "žraločia plutva" na zadnej časti vozu alebo hranatý volant v kabíne.
Široký a nízky hyperšport to myslí vážne a všetkým naokolo to dáva vedieť svojim agresívnym dizajnom. Pripomína nám McLaren F1 GTR "Longtail" z 90. rokov.
Zaujímavé je logo na kapote, ktoré je len akousi nálepkou. Pravdepodobne toto rozhodnutie obhajujú šetrením hmotnosti, no podľa nás chcú hlavne zdôrazniť imidž pretekárskeho automobilu.

V interiéri nečakajte žiaden zbytočný luxus, všetko je podriadené maximálnej rýchlosti. V záplave uhlíkových vláken sú iba dve športové sedadlá, volant, a dva displeje. Nenájdete tu ani spätné zrkadlo, Project One totiž nemá žiadne zadné okno. Jeho funkciu pri cúvaní zastáva kamera.
Pohon má na starosti hybridný systém, ktorého srdcom je motor V6 odvodený z monopostov F1. Má objem 1,6 litra a zvládne 11 000 otáčok za minútu. Pomáhajú mu štyri elektromotory, ktoré roztáčajú turbo, kľukový hriadeľ, a predné kolesá. Vďaka nim dokáže prejsť približne 25 kilometrov v čisto elektrickom režime.
Sústava dokopy dodáva výkon viac ako 1000 koní, zrýchlenie z 0 na 200 km/h trvá iba 6 sekúnd. Pre porovnanie Bugatti Chiron potrebuje o pol sekundy viac. Maximálna rýchlosť sa bude nachádzať niekde nad hodnotou 350 km/h.