SME

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

FRANKFURT, BRATISLAVA. Súboj v triede rýchlych hatchbackov sa vyostruje. Tohtoročný jesenný autosalón bol bohatý aj na tieto športové verzie civilných áut - premiéru absolvovali napríklad Hyundai i30 N, faceliftovaný Volkswagen Golf GTI, Suzuki Swift Sport, ale aj nový Renault Mégane R.S.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predchádzajúca generácia ostrého Méganu bojovala o titul najrýchlejšej predokolky na nemeckom okruhu Nürburgring, Renault dokonca pripravil špeciálne okruhové modely Trophy a Trophy R. Výkon kusov zo začiatku výroby bol 265 koní, neskôr narástol na 275 koní.

SkryťVypnúť reklamu

Novinka má o niečo menší objem motora, namiesto doterajšieho dvojlitra je pod kapotou 1,8-litrový štvorvalec s turbom, ktorý nájdeme aj v iných modeloch značky - a tiež v športovom kupé Alpine. V Mégane tento motor dosahuje 280 koní a 390 Newtonmetrov.

Mégane R.S. si môžete objednať so šesťstupňovou manuálnou alebo dvojspojkovou prevodovkou. Okrem základného Méganu R.S. bude v ponuke aj verzia Cup s tvrdším podvozkom a samosvorným diferenciálom a neskôr aj 300-koňová verzia Trophy.

Podobne ako v iných modeloch značky, aj v R.S. je dôležitým pomocníkom v zákrutách systém natáčania zadných kolies 4Control. Skúšali sme ho v Mégane Grandtour GT, páčila sa nám hlavne lepšia stabilita v rýchlych tiahlych zákrutách, pri pomalej jazde má systém až príliš náhly nástup.

SkryťVypnúť reklamu

4Control, ale aj ďalšie systémy sa negatívne podpísali na hmotnosti. Predchádzajúca generácia vážila 1 375 kilogramov, váha novinky by sa mohla priblížiť k 1,5 tony - približne toľko váži najrýchlejší súčasný Mégane GT.

Je to tiež o sto kilogramov viac, než vážia konkurenčné hatchbacky s pohonom predných kolies (štvorkolky sú ťažšie). Zoznam technických vylepšení je obdivuhodný, snáď hmotnosť nebude uberať na zábave.

ModelVýkonHmotnosťPoháňané kolesáPrevodovka
Renault Mégane R.S.280 - 300 kOkolo 1,5 tonyPredné6st. manuál / 6st. dvojspojková
Hyundai i30 N250 - 275 k1 400 kgPredné6st. manuál
Honda Civic Type R320 k1 380 kgPredné6st. manuál
Volkswagen Golf GTI230 - 245 k1 364 kgPredné6st. manuál / 6st. alebo 7st. dvojspojková
Volkswagen Golf R310 k1 483 kgVšetky6st. manuál / 6st. dvojspojková
Seat Leon Cupra300 k1 395 kgPredné6st. manuál / 6st. dvojspojková
Ford Focus RS350 k1 599 kgVšetky6st. manuál
Škoda Octavia RS245245 k1 467 kgPredné6st. manuál / 6st. dvojspojková

Renault

Súvisiace témy: Autosalón Frankfurt 2017
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 383
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 109
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 857
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 568
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 258
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 719
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 368
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 099
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Zlyháva, zabúda, padá, rozbíja veci...napriek tomu sa nevzdáva! | 7 knižných tipov
  2. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  3. Ivan Mlynár: Robert Fico - „ Vy hlupáci, ešte ste nezistili, že keď sa pohoršujete nad každým ďalším mojim svinstvom, je vám to už dávno k ničomu ? “
  4. Martin Fronk: Otto von Habsburg a Slovensko: Tieň koruny, svetlo Európy
  5. Jakub Cipko: Môžeš sa tváriť ako sociálny demokrat, ale komunistu zo seba nedostaneš..
  6. Miroslav Galovič: Ešteže máme toho Rybára (a ďalších) z KHL, čo by sme si bez nich počali...
  7. Rado Surovka: Zastavme ich bratia
  8. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 23 532
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 654
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 017
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 708
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 669
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 225
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 349
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák! 4 449
  1. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  2. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  5. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  7. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
SkryťZatvoriť reklamu