SME

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

FRANKFURT, BRATISLAVA. Súboj v triede rýchlych hatchbackov sa vyostruje. Tohtoročný jesenný autosalón bol bohatý aj na tieto športové verzie civilných áut - premiéru absolvovali napríklad Hyundai i30 N, faceliftovaný Volkswagen Golf GTI, Suzuki Swift Sport, ale aj nový Renault Mégane R.S.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predchádzajúca generácia ostrého Méganu bojovala o titul najrýchlejšej predokolky na nemeckom okruhu Nürburgring, Renault dokonca pripravil špeciálne okruhové modely Trophy a Trophy R. Výkon kusov zo začiatku výroby bol 265 koní, neskôr narástol na 275 koní.

SkryťVypnúť reklamu

Novinka má o niečo menší objem motora, namiesto doterajšieho dvojlitra je pod kapotou 1,8-litrový štvorvalec s turbom, ktorý nájdeme aj v iných modeloch značky - a tiež v športovom kupé Alpine. V Mégane tento motor dosahuje 280 koní a 390 Newtonmetrov.

Mégane R.S. si môžete objednať so šesťstupňovou manuálnou alebo dvojspojkovou prevodovkou. Okrem základného Méganu R.S. bude v ponuke aj verzia Cup s tvrdším podvozkom a samosvorným diferenciálom a neskôr aj 300-koňová verzia Trophy.

Podobne ako v iných modeloch značky, aj v R.S. je dôležitým pomocníkom v zákrutách systém natáčania zadných kolies 4Control. Skúšali sme ho v Mégane Grandtour GT, páčila sa nám hlavne lepšia stabilita v rýchlych tiahlych zákrutách, pri pomalej jazde má systém až príliš náhly nástup.

SkryťVypnúť reklamu

4Control, ale aj ďalšie systémy sa negatívne podpísali na hmotnosti. Predchádzajúca generácia vážila 1 375 kilogramov, váha novinky by sa mohla priblížiť k 1,5 tony - približne toľko váži najrýchlejší súčasný Mégane GT.

Je to tiež o sto kilogramov viac, než vážia konkurenčné hatchbacky s pohonom predných kolies (štvorkolky sú ťažšie). Zoznam technických vylepšení je obdivuhodný, snáď hmotnosť nebude uberať na zábave.

ModelVýkonHmotnosťPoháňané kolesáPrevodovka
Renault Mégane R.S.280 - 300 kOkolo 1,5 tonyPredné6st. manuál / 6st. dvojspojková
Hyundai i30 N250 - 275 k1 400 kgPredné6st. manuál
Honda Civic Type R320 k1 380 kgPredné6st. manuál
Volkswagen Golf GTI230 - 245 k1 364 kgPredné6st. manuál / 6st. alebo 7st. dvojspojková
Volkswagen Golf R310 k1 483 kgVšetky6st. manuál / 6st. dvojspojková
Seat Leon Cupra300 k1 395 kgPredné6st. manuál / 6st. dvojspojková
Ford Focus RS350 k1 599 kgVšetky6st. manuál
Škoda Octavia RS245245 k1 467 kgPredné6st. manuál / 6st. dvojspojková

Renault

Súvisiace témy: Autosalóny
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Trnavskí vinári však zmenili biznis s vínom
  2. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  2. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  3. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  4. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  5. Bez nich by elektrina netiekla.
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 11 544
  2. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 280
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 6 073
  4. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 5 618
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 060
  6. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis 3 132
  7. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou 3 073
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 051
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľuboš Vodička: Dokonalá gotika neogotického votívneho kostola vo Viedni
  2. Ivan Lazor: Máme sa naozaj hádať s hlupákmi, ako radil Masaryk?
  3. Jan Pražák: Jak zkrotit nepříjemnou ženskou
  4. Ernest Klotton: Dve mocnosti, jeden osud? Politické štýly Trumpa a Putina v 21. storočí
  5. Miroslav Kocúr: Je Robert Fico antisemita alebo len Bombicov kamarát?
  6. Petka Slivková: Urobte si radosť na Račku
  7. Vladimír Bojničan: Poznámky ku aktuálnemu dialógu Miklóša a Roháča: “Kde je sever?”
  8. Tomáš Kuvik: Návrat ku koreňom – víkend v Rumunsko Slovenskom kraji
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 20 631
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 446
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 295
  4. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 7 999
  5. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 7 840
  6. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 5 359
  7. Ľuboslav Farkaš: Ďalšie, von oknom vyhodené peniaze Matúša Šutaja Eštoka 5 286
  8. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje 4 730
  1. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  2. Marcel Rebro: Internetová diskusia podľa SMERu: Putin svätý, Západ fašista a USA môže aj za vaše hemoroidy
  3. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  4. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  5. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  6. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  7. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
  8. Dušan Koniar: Svet podľa Fica: velebiť Dubčeka a konať ako Biľak
SkryťZatvoriť reklamu