Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

FRANKFURT, BRATISLAVA. Súboj v triede rýchlych hatchbackov sa vyostruje. Tohtoročný jesenný autosalón bol bohatý aj na tieto športové verzie civilných áut - premiéru absolvovali napríklad Hyundai i30 N, faceliftovaný Volkswagen Golf GTI, Suzuki Swift Sport, ale aj nový Renault Mégane R.S.

Predchádzajúca generácia ostrého Méganu bojovala o titul najrýchlejšej predokolky na nemeckom okruhu Nürburgring, Renault dokonca pripravil špeciálne okruhové modely Trophy a Trophy R. Výkon kusov zo začiatku výroby bol 265 koní, neskôr narástol na 275 koní.

Novinka má o niečo menší objem motora, namiesto doterajšieho dvojlitra je pod kapotou 1,8-litrový štvorvalec s turbom, ktorý nájdeme aj v iných modeloch značky - a tiež v športovom kupé Alpine. V Mégane tento motor dosahuje 280 koní a 390 Newtonmetrov.

Mégane R.S. si môžete objednať so šesťstupňovou manuálnou alebo dvojspojkovou prevodovkou. Okrem základného Méganu R.S. bude v ponuke aj verzia Cup s tvrdším podvozkom a samosvorným diferenciálom a neskôr aj 300-koňová verzia Trophy.

Podobne ako v iných modeloch značky, aj v R.S. je dôležitým pomocníkom v zákrutách systém natáčania zadných kolies 4Control. Skúšali sme ho v Mégane Grandtour GT, páčila sa nám hlavne lepšia stabilita v rýchlych tiahlych zákrutách, pri pomalej jazde má systém až príliš náhly nástup.

4Control, ale aj ďalšie systémy sa negatívne podpísali na hmotnosti. Predchádzajúca generácia vážila 1 375 kilogramov, váha novinky by sa mohla priblížiť k 1,5 tony - približne toľko váži najrýchlejší súčasný Mégane GT.

Je to tiež o sto kilogramov viac, než vážia konkurenčné hatchbacky s pohonom predných kolies (štvorkolky sú ťažšie). Zoznam technických vylepšení je obdivuhodný, snáď hmotnosť nebude uberať na zábave.

ModelVýkonHmotnosťPoháňané kolesáPrevodovka
Renault Mégane R.S.280 - 300 kOkolo 1,5 tonyPredné6st. manuál / 6st. dvojspojková
Hyundai i30 N250 - 275 k1 400 kgPredné6st. manuál
Honda Civic Type R320 k1 380 kgPredné6st. manuál
Volkswagen Golf GTI230 - 245 k1 364 kgPredné6st. manuál / 6st. alebo 7st. dvojspojková
Volkswagen Golf R310 k1 483 kgVšetky6st. manuál / 6st. dvojspojková
Seat Leon Cupra300 k1 395 kgPredné6st. manuál / 6st. dvojspojková
Ford Focus RS350 k1 599 kgVšetky6st. manuál
Škoda Octavia RS245245 k1 467 kgPredné6st. manuál / 6st. dvojspojková

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  3. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  7. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  8. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  9. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovensko spieva koledy
  2. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  3. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  4. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  7. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  9. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  10. Move in immediately, if you feel like it
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 45 494
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 441
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 096
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 806
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 794
  6. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 7 780
  7. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 6 707
  8. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 6 093
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 863
  10. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 741

Téma: Autosalón Frankfurt 2017


Článok je zaradený aj do ďalších tém Renault

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Mayová môže prísť o dôveru, v hre je koniec vlády

Mayová už konzervatívcov do riadnych volieb v roku 2022 nepovedie.

KULTÚRA

Seriálový otecko Braňo Deák: Chýba mi veľká filmová rola

Obľúbený seriálový herec nakrúca 3. sériu Oteckov.

STĹPČEK PETRA SCHUTZA

To, čo sa deje v Paríži, je cesta do pekiel

Črtá sa precedens, ktorý by si Európa mala odpustiť.

SVET

Klamal aj podplácal. Trumpov osobný právnik ide do väzenia

Cohen bude naďalej spolupracovať s FBI.

Neprehliadnite tiež

Jaguar s novou kolekciou predvádza psie kusy

Doplnky uľahčia život psovi aj jeho majiteľovi.

Prvá jazda: Seat Tarraco kombinuje nemecké gény so španielskym temperamentom

Môže byť zaujímavou alternatívou k Seatu Alhambra.

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.