SME

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

FRANKFURT, BRATISLAVA. Súboj v triede rýchlych hatchbackov sa vyostruje. Tohtoročný jesenný autosalón bol bohatý aj na tieto športové verzie civilných áut - premiéru absolvovali napríklad Hyundai i30 N, faceliftovaný Volkswagen Golf GTI, Suzuki Swift Sport, ale aj nový Renault Mégane R.S.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predchádzajúca generácia ostrého Méganu bojovala o titul najrýchlejšej predokolky na nemeckom okruhu Nürburgring, Renault dokonca pripravil špeciálne okruhové modely Trophy a Trophy R. Výkon kusov zo začiatku výroby bol 265 koní, neskôr narástol na 275 koní.

SkryťVypnúť reklamu

Novinka má o niečo menší objem motora, namiesto doterajšieho dvojlitra je pod kapotou 1,8-litrový štvorvalec s turbom, ktorý nájdeme aj v iných modeloch značky - a tiež v športovom kupé Alpine. V Mégane tento motor dosahuje 280 koní a 390 Newtonmetrov.

Mégane R.S. si môžete objednať so šesťstupňovou manuálnou alebo dvojspojkovou prevodovkou. Okrem základného Méganu R.S. bude v ponuke aj verzia Cup s tvrdším podvozkom a samosvorným diferenciálom a neskôr aj 300-koňová verzia Trophy.

Podobne ako v iných modeloch značky, aj v R.S. je dôležitým pomocníkom v zákrutách systém natáčania zadných kolies 4Control. Skúšali sme ho v Mégane Grandtour GT, páčila sa nám hlavne lepšia stabilita v rýchlych tiahlych zákrutách, pri pomalej jazde má systém až príliš náhly nástup.

SkryťVypnúť reklamu

4Control, ale aj ďalšie systémy sa negatívne podpísali na hmotnosti. Predchádzajúca generácia vážila 1 375 kilogramov, váha novinky by sa mohla priblížiť k 1,5 tony - približne toľko váži najrýchlejší súčasný Mégane GT.

Je to tiež o sto kilogramov viac, než vážia konkurenčné hatchbacky s pohonom predných kolies (štvorkolky sú ťažšie). Zoznam technických vylepšení je obdivuhodný, snáď hmotnosť nebude uberať na zábave.

ModelVýkonHmotnosťPoháňané kolesáPrevodovka
Renault Mégane R.S.280 - 300 kOkolo 1,5 tonyPredné6st. manuál / 6st. dvojspojková
Hyundai i30 N250 - 275 k1 400 kgPredné6st. manuál
Honda Civic Type R320 k1 380 kgPredné6st. manuál
Volkswagen Golf GTI230 - 245 k1 364 kgPredné6st. manuál / 6st. alebo 7st. dvojspojková
Volkswagen Golf R310 k1 483 kgVšetky6st. manuál / 6st. dvojspojková
Seat Leon Cupra300 k1 395 kgPredné6st. manuál / 6st. dvojspojková
Ford Focus RS350 k1 599 kgVšetky6st. manuál
Škoda Octavia RS245245 k1 467 kgPredné6st. manuál / 6st. dvojspojková

Renault

Súvisiace témy: Autosalóny
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 622
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 146
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 923
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 173
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 4 008
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 487
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 299
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 272
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Černek: Kto nám ukradol komunikáciu?
  2. Martin Horanský: Equity Crowdfunding - zábava s portfóliom 1 - Fintech
  3. Rado Surovka: Titanic z Devína mieri do Banskej Bystrice
  4. Martin Turčan: Slovenský štát Róberta Tisa
  5. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo
  6. Daniel Bíro: Zrúcaninu hradu Čeklís nájdeme v Bernolákove. Aké sú ďalšie zaujímavosti, súvislosti a história tohto hradu?
  7. Andrea Podešvová: Keď slávik slovenský nevie, či lepšie je mlčať
  8. Ján Šeďo: Súdruh Blanár, svet patrí nevedomým, vládnete oprávnene...
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 944
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 038
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 473
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 10 844
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 8 315
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 8 013
  7. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 248
  8. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 495
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťZatvoriť reklamu