SME

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

FRANKFURT, BRATISLAVA. Súboj v triede rýchlych hatchbackov sa vyostruje. Tohtoročný jesenný autosalón bol bohatý aj na tieto športové verzie civilných áut - premiéru absolvovali napríklad Hyundai i30 N, faceliftovaný Volkswagen Golf GTI, Suzuki Swift Sport, ale aj nový Renault Mégane R.S.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predchádzajúca generácia ostrého Méganu bojovala o titul najrýchlejšej predokolky na nemeckom okruhu Nürburgring, Renault dokonca pripravil špeciálne okruhové modely Trophy a Trophy R. Výkon kusov zo začiatku výroby bol 265 koní, neskôr narástol na 275 koní.

SkryťVypnúť reklamu

Novinka má o niečo menší objem motora, namiesto doterajšieho dvojlitra je pod kapotou 1,8-litrový štvorvalec s turbom, ktorý nájdeme aj v iných modeloch značky - a tiež v športovom kupé Alpine. V Mégane tento motor dosahuje 280 koní a 390 Newtonmetrov.

Mégane R.S. si môžete objednať so šesťstupňovou manuálnou alebo dvojspojkovou prevodovkou. Okrem základného Méganu R.S. bude v ponuke aj verzia Cup s tvrdším podvozkom a samosvorným diferenciálom a neskôr aj 300-koňová verzia Trophy.

Podobne ako v iných modeloch značky, aj v R.S. je dôležitým pomocníkom v zákrutách systém natáčania zadných kolies 4Control. Skúšali sme ho v Mégane Grandtour GT, páčila sa nám hlavne lepšia stabilita v rýchlych tiahlych zákrutách, pri pomalej jazde má systém až príliš náhly nástup.

SkryťVypnúť reklamu

4Control, ale aj ďalšie systémy sa negatívne podpísali na hmotnosti. Predchádzajúca generácia vážila 1 375 kilogramov, váha novinky by sa mohla priblížiť k 1,5 tony - približne toľko váži najrýchlejší súčasný Mégane GT.

Je to tiež o sto kilogramov viac, než vážia konkurenčné hatchbacky s pohonom predných kolies (štvorkolky sú ťažšie). Zoznam technických vylepšení je obdivuhodný, snáď hmotnosť nebude uberať na zábave.

ModelVýkonHmotnosťPoháňané kolesáPrevodovka
Renault Mégane R.S.280 - 300 kOkolo 1,5 tonyPredné6st. manuál / 6st. dvojspojková
Hyundai i30 N250 - 275 k1 400 kgPredné6st. manuál
Honda Civic Type R320 k1 380 kgPredné6st. manuál
Volkswagen Golf GTI230 - 245 k1 364 kgPredné6st. manuál / 6st. alebo 7st. dvojspojková
Volkswagen Golf R310 k1 483 kgVšetky6st. manuál / 6st. dvojspojková
Seat Leon Cupra300 k1 395 kgPredné6st. manuál / 6st. dvojspojková
Ford Focus RS350 k1 599 kgVšetky6st. manuál
Škoda Octavia RS245245 k1 467 kgPredné6st. manuál / 6st. dvojspojková

Renault

Súvisiace témy: Autosalóny
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 317
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 550
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 575
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 259
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 878
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 794
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 327
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 761
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  2. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  3. František Kukura: Politické metafory národa: 1989 – 2025
  4. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  5. Milan Removčík: Poludnica
  6. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  7. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  8. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 358
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 225
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 505
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 7 885
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 216
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 440
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 810
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 358
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu