FRANKFURT, BRATISLAVA. O Škode Karoq už toho vieme veľa. Vieme, aké má rozmery, vieme predpokladať, ako jazdí (rovnako ako Seat Ateca), od minulého týždňa vieme aj to, že si ju môžete objednať koľko stojí.
Kým však neprišiel autosalón vo Frankfurte, nevedeli sme, ako funguje prvok, ktorý by mohol zohrať dôležitú úlohu pri rozhodovaní o kúpe.

Kým vo väčšine stredne veľkých SUV sa zadné sedadlá sklápajú do roviny, v Karoqu máte s príplatkovým systémom VarioFlex oveľa viac možností. Zadné operadlá môžete sklopiť, preklopiť ich aj so sedákmi dopredu a sedačky celkom vybrať, čím vytvoríte výnimočne veľký nákladný priestor.
Pre zvýšenie pohodlia si môžu pasažieri vzadu nastaviť sklon operadla. Ak vzadu cestujú len dvaja, stredné sedadlo sa dá vybrať a krajné dve potom prisunúť do stredu, čím sa vytvorí kráľovský priestor na ramená a lakte.
Škoda používala takéto riešenie aj v modeloch Roomster a Yeti, v tejto kategórií asi nemá obdoby a vďaka vyberateľným sedačkám uvezie Karoq podstatne viac, než konkurencia. Nevýhodou je, že VarioFlex mierne uberá z miesta nad hlavou v zadu. A tiež treba počítať s tým, že prostredné sedadlo je skutočne núdzové.