SME
Utorok, 23. apríl , 2019

Vyskúšali sme Porsche Panamera Sport Turismo, najrýchlejšie kombi na trhu (prvá jazda)

Najsilnejšia verzia Turbo S E-Hybrid dostane 680 koní.

Ak jazdíte na rôznych autách v rôznych podmienkach, vytvoríte si nejaké očakávania o tom, ako sa bude auto správať. Ak s ním vojdete do prudšej zákruty vyššou rýchlosťou, očakávate, že auto sa zavlní, nakloní na stranu, kolesá začnú pískať, volant protestovať, možno zasiahne stabilizačný systém, ktorý sa vás pokúsi udržať na ceste.

Nové praktické auto s veľkým kufrom a sklopnými sedadlami, na ktorom sme jazdili, naše očakávania ešte prekonalo. Stočili sme volant do zákruty a auto cez ňu prešlo bez akéhokoľvek zaváhania.

Článok pokračuje pod video reklamou

Také boli naše prvé dojmy z nového Porsche Panamera Sport Turismo, tohtoročnej novinky. Už značka Porsche naznačuje skvelé správanie auta na ceste, no nová verzia k tomu pridáva aj praktické schopnosti.

A keďže Panamera sa radí medzi luxusné autá spolu s BMW radu 7 či Audi A8, môžeme povedať, že verzia Sport Turismo nemá konkurenta, pretože iný rýchly kombík v tejto triede nenájdete.

Veľký zadok má zrazu zmysel

Prvá generácia Porsche Panamera sa dizajnovo príliš nevydarila. Auto s motorom vpredu bolo navrhnuté tak, aby dizajnom pripomínala Porsche 911 - auto, ktoré má už vyše 50 rokov motor vzadu.

Panamera si tak so sebou niesla bremeno mohutnej zadnej časti, ktorá v 911 ukrýva motor.

Dizajn druhej generácie, predstavenej minulý rok, tento neduh eliminuje. Predĺžená línia bočných okien, svalnatejšie tvarované blatníky a výraznejší dizajn zadných svetiel odpútavajú pozornosť od proporcií a zvláštne proporcie schovávajú.

Porsche tento rok rozšírilo modelový rad Panamera aj o verziu Sport Turismo. Najlepšie ju vystihuje slovo kombi, ktoré však Porsche nerado počuje - ide, jednoducho, o praktickejšiu, "lifestyleovú" karosársku verziu Panamery.

Kľúčovými trhmi pre tento model je Európa a USA. Zo všetkých celosvetových predajov modelu Panamera by malo Sport Turismo tvoriť asi dvadsať percent.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C539S na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C539S na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Porsche


Hlavné správy zo Sme.sk

Ficova ochranka stála už desaťtisíce eur

O predĺženú ochranu žiadal expremiér aj v roku 2010 po nástupe vlády Ivety Radičovej.

Robert Fico.
STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Kremeľ si už s antisemitizmom neškrtne, na Ukrajine vyhral ruskojazyčný Žid

Zelenskyj je populárny aj v Rusku.

Peter Schutz
Dobré ráno

Dobré ráno: Hádky aj spojenectvá. Aké sú vzťahy v opozícii

Čo robí opozícia ako spolu strany vychádzajú.

Podcast Dobré Ráno

Prečo Bakoš nepôjde na šampionát? Môžu za to viaceré dôvody

Slovenská nominácia sa postupne kryštalizuje.

Martin Bakoš.

Neprehliadnite tiež

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross
Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.