Vyskúšali sme Porsche Panamera Sport Turismo, najrýchlejšie kombi na trhu (prvá jazda)

Najsilnejšia verzia Turbo S E-Hybrid dostane 680 koní.

Ak jazdíte na rôznych autách v rôznych podmienkach, vytvoríte si nejaké očakávania o tom, ako sa bude auto správať. Ak s ním vojdete do prudšej zákruty vyššou rýchlosťou, očakávate, že auto sa zavlní, nakloní na stranu, kolesá začnú pískať, volant protestovať, možno zasiahne stabilizačný systém, ktorý sa vás pokúsi udržať na ceste.

Nové praktické auto s veľkým kufrom a sklopnými sedadlami, na ktorom sme jazdili, naše očakávania ešte prekonalo. Stočili sme volant do zákruty a auto cez ňu prešlo bez akéhokoľvek zaváhania.

Také boli naše prvé dojmy z nového Porsche Panamera Sport Turismo, tohtoročnej novinky. Už značka Porsche naznačuje skvelé správanie auta na ceste, no nová verzia k tomu pridáva aj praktické schopnosti.

A keďže Panamera sa radí medzi luxusné autá spolu s BMW radu 7 či Audi A8, môžeme povedať, že verzia Sport Turismo nemá konkurenta, pretože iný rýchly kombík v tejto triede nenájdete.

Veľký zadok má zrazu zmysel

Prvá generácia Porsche Panamera sa dizajnovo príliš nevydarila. Auto s motorom vpredu bolo navrhnuté tak, aby dizajnom pripomínala Porsche 911 - auto, ktoré má už vyše 50 rokov motor vzadu.

Panamera si tak so sebou niesla bremeno mohutnej zadnej časti, ktorá v 911 ukrýva motor.

Dizajn druhej generácie, predstavenej minulý rok, tento neduh eliminuje. Predĺžená línia bočných okien, svalnatejšie tvarované blatníky a výraznejší dizajn zadných svetiel odpútavajú pozornosť od proporcií a zvláštne proporcie schovávajú.

Porsche tento rok rozšírilo modelový rad Panamera aj o verziu Sport Turismo. Najlepšie ju vystihuje slovo kombi, ktoré však Porsche nerado počuje - ide, jednoducho, o praktickejšiu, "lifestyleovú" karosársku verziu Panamery.

Kľúčovými trhmi pre tento model je Európa a USA. Zo všetkých celosvetových predajov modelu Panamera by malo Sport Turismo tvoriť asi dvadsať percent.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C539S na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C539S na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Alexej Fulmek: Do textu nikdy nezasiahnem, neviem, ako by som pomohol

Ako sa menili noviny a podnikatelia na Slovensku.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.