Predaje áut na naftu v Európe klesajú, benzínové ich predbehli

Áut na alternatívny pohon sa predalo medziročne o tretinu viac.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRUSEL, BRATISLAVA. Nikde na svete nie je záujem o autá na naftu taký veľký ako v Európe, kde jazdia dve tretiny všetkých dieslových áut na svete. Aj na starom kontinente však záujem začína ustupovať, pripúšťajú automobilky.

Za prvých šesť mesiacov tohto roka tvorili naftové autá 46,3 percent všetkých predajov, uviedla asociácia európskych automobiliek ACEA v minulotýždňovej tlačovej správe. To je o 9 percent menej ako za rovnaké obdobie roku 2016 a vôbec prvý raz od roku 2009 sa predalo menej naftových áut ako benzínových.

Prečítajte si tiež: Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Naftových áut sa predalo o vyše 152-tisíc menej, ako v prvom polroku 2016. Počet benzínových áut, naopak, narástol o vyše 328-tisíc, tvoria 48,5 percenta áut predaných v Európe za prvý polrok.

Zvyšok tvorí skupina áut na alternatívny pohon, ktorých sa medziročne predalo o 35 percent viac. Tvoria ju elektromobily (1,3 percenta), hybridy (2,6 percenta) a autá na zemný plyn a LPG (1,3 percenta).

I. polrok 2017I. polrok 2016Medziročná zmena
Benzín3,658,0883,329,473328,615
Nafta3,491,4303,643,753-152,323
Alternatívny pohon392,954289,739103,215
LPG / CNG / Bioetanol98,93394,5494,384
Hybridy198,579125,53573,044
Elektromobily95,44269,65525,787

V porovnaní s benzínovými majú naftové motory nižšie emisie oxidu uhličitého (CO2) ako benzínové, ale vyššie emisie oxidov dusíka (NOX). Práve kvôli oxidom dusíka plánujú viaceré európske mestá postupne zaviesť zákaz vjazdu naftovým autám do centier.

"Kým budú naftové motory vypúšťať menej CO2 ako porovnateľné benzínové modely, ostanú súčasťou postupného prechodu na nízkoemisné vozidlá, budú slúžiť na premostenie," vysvetľuje Erik Jonnaert, generálny tajomník asociácie ACEA. Politici by si mali uvedomiť, že náhly prechod od nafty k benzínu povedie k zvýšeniu emisií CO2, keďže áut na alternatívny pohon jazdí stále málo," dodáva.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 906
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 939
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 657
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 255
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 218
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 090
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 993
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 966
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 647
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 1 387

Téma: Autá Volkswagen


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kauza emisie

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My jediní máme Boha. Patrí iba nám a robí všetko, čo chceme

Slovenský Boh nám poslal slovenského Ježiša cez jeho slovenskú matku, aby nás chránil.

TV

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.