SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Hyundai nám ukázal, že postaviť dobré športové auto dokáže hocikto (prvá jazda)

Hyundai i30 N je výsledkom obrovskej investície - a práce špičkového tímu ľudí.

(Zdroj: Michael Kasarda)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V roku 2008 kúpil indický koncern Tata Motors britskú automobilku Jaguar Land Rover. Nový majiteľ do riadenia automobilky príliš nezasahoval - len poskytol Britom finančnú injekciu a povedal im, nech tie peniaze investujú do vývoja čo najlepších áut.

Automobilka, ktorá bola známa hlavne pre charizmu svojich áut a nie kvalitu či spoľahlivosť, zrazu začala vyrábať príťažlivé a zároveň po technickej stránke moderné autá. Predstavila celkom novú generáciu motorov aj podvozkovú platformu a vybudovala na nej portfólio modelov. Vďaka tomu dnes výrobca ponúka úspešné modely ako Jaguar F-Pace či Range Rover.

Rovnaký príbeh sme mohli sledovať so značkou Volvo. V roku 2010 sa dostala do rúk čínskeho koncernu Geely, ktorý švédskej značky vyčlenil nemalé finančné prostriedky na investície. Za posledné tri roky predstavila viacero vynikajúcich áut (séria 90 a menšie SUV XC60), ktoré sa môžu smelo porovnávať s najnovšou nemeckou konkurenciou.

Inými slovami - nie je zázrak, že automobilka začne z ničoho nič vyrábať výnimočné produkty. Za nimi sa skrýva veľa úsilia, ale hlavne veľa preinvestovaných peňazí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Presne taký pocit sme mali z prvých kilometrov strávených za volantom Hyundaiu i30 N. Chcelo by sa povedať - zažili sme, že za peniaze dokáže aj Hyundai postaviť výnimočne dobré športové auto.

Drobné detaily sú lepšie ako modrý lak

Hyundai označuje model i30 N za vôbec prvé športové auto značky. Opomína pritom modely Veloster a kupé Genesis, ktorým sa v Európe príliš nedarilo (v USA boli úspešnejšie).

Na rozdiel od prazvláštne asymetrického Velosteru patrí i30 N do presne vymedzenej kategórie hot hatchov čiže športových verzií bežných, praktických áut. Medzi jeho súperov patria napríklad Volkswagen Golf GTI, Honda Civic Type R, Renault Mégane R.S. či Seat Leon Cupra.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C53GU na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M53GU na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Hyundai

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Hyundai i30
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lipšic: Zatýkanie ľudí nie je divadlo, nemožno čakať, že polícia zasiahne každý týždeň

Spochybňovanie spolupracujúcich obvinených považuje za cielené.

Daniel Lipšic.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Koalícia nám povie, či chce spravodlivosť, alebo pomstu

Lipšic ako prokurátor stále nie je dobrý nápad.

Peter Tkačenko
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Marek Majeský.