Hyundai nám ukázal, že postaviť dobré športové auto dokáže hocikto (prvá jazda)

Hyundai i30 N je výsledkom obrovskej investície - a práce špičkového tímu ľudí.

(Zdroj: Michael Kasarda)

V roku 2008 kúpil indický koncern Tata Motors britskú automobilku Jaguar Land Rover. Nový majiteľ do riadenia automobilky príliš nezasahoval - len poskytol Britom finančnú injekciu a povedal im, nech tie peniaze investujú do vývoja čo najlepších áut.

Automobilka, ktorá bola známa hlavne pre charizmu svojich áut a nie kvalitu či spoľahlivosť, zrazu začala vyrábať príťažlivé a zároveň po technickej stránke moderné autá. Predstavila celkom novú generáciu motorov aj podvozkovú platformu a vybudovala na nej portfólio modelov. Vďaka tomu dnes výrobca ponúka úspešné modely ako Jaguar F-Pace či Range Rover.

Článok pokračuje pod video reklamou

Rovnaký príbeh sme mohli sledovať so značkou Volvo. V roku 2010 sa dostala do rúk čínskeho koncernu Geely, ktorý švédskej značky vyčlenil nemalé finančné prostriedky na investície. Za posledné tri roky predstavila viacero vynikajúcich áut (séria 90 a menšie SUV XC60), ktoré sa môžu smelo porovnávať s najnovšou nemeckou konkurenciou.

Inými slovami - nie je zázrak, že automobilka začne z ničoho nič vyrábať výnimočné produkty. Za nimi sa skrýva veľa úsilia, ale hlavne veľa preinvestovaných peňazí.

Presne taký pocit sme mali z prvých kilometrov strávených za volantom Hyundaiu i30 N. Chcelo by sa povedať - zažili sme, že za peniaze dokáže aj Hyundai postaviť výnimočne dobré športové auto.

Drobné detaily sú lepšie ako modrý lak

Hyundai označuje model i30 N za vôbec prvé športové auto značky. Opomína pritom modely Veloster a kupé Genesis, ktorým sa v Európe príliš nedarilo (v USA boli úspešnejšie).

Na rozdiel od prazvláštne asymetrického Velosteru patrí i30 N do presne vymedzenej kategórie hot hatchov čiže športových verzií bežných, praktických áut. Medzi jeho súperov patria napríklad Volkswagen Golf GTI, Honda Civic Type R, Renault Mégane R.S. či Seat Leon Cupra.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C53GU na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C53GU na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Hyundai i30


Článok je zaradený aj do ďalších tém Hyundai

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Pozrite si nové vozne, železnice sľubujú modernejšie cestovanie

Vozne nasadia na najvyťaženejšie linky.

Komentár Zuzany Kepplovej

Po Helsinkách môže mať Putin pocit, že sa vrátil v čase

Čo tam po vyšetrovaní, keď sú rôzne názory na vec. Všakže.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.