General Motors a Ford chcú viac konkurovať Tesle

Automobilové koncerny General Motors a Ford ohlásili novú ofenzívu vo výrobe elektromobilov.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR, AP)

DETROIT, BRATISLAVA. Automobilové koncerny General Motors (GM) a Ford ohlásili novú ofenzívu vo výrobe elektromobilov. Ofenzíva je namierená proti hegemónovi amerického trhu, spoločnosti Tesla.

GM v nasledujúcich 18 mesiacoch predstaví ďalšie dva modely vozidiel s čisto elektrickým pohonom. Zintenzívnenie ich výroby ohlásila aj automobilka Ford.

Majiteľ Tesly Elon Musk informoval, že montáž modelu 3, ktorým chce vstúpiť do otvoreného konkurenčného boja s výrobcami áut s benzínovými a naftovými motormi, sa nedarí zvyšovať tempom, ktoré chcel dosiahnuť.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Slovenská Alza začala predávať elektroautá Tesla, vystavuje ich na pobočke

V treťom štvrťroku ich dodal len 260 kusov namiesto plánovaných 1500. Musk odôvodnil slabý štvrťročný výsledok "úzkymi miestami" vo výrobe. Dodal, že nie sú nijaké iné zásadné problémy s ich montážou, ani s distribučnou sieťou.

Akcie Tesly na burze v noci na dnes klesli o 1,6 %. Zosilňujú pochybnosti o reálnosti Muskových plánov a veľkých projektov. Kým počas eufórie investorov z Muskových zámerov Tesla burzovou hodnotou predstihla GM, v súčasnosti je to naopak.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 284
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 823
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 069
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 615
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 117
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 002
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 650
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 550
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 340
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 772

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Tesla, Elon Musk

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.