SME

Začal sa autosalón v Nitre. Patrí hlavne malým SUV

Na slovenskom autosalóne ukážu novinku z Česka.

(Zdroj: Michael Kasarda)

NITRA, BRATISLAVA. Vyberáte si nové auto? Je čoraz väčšia šanca, že sa pozeráte hlavne na SUV s vysokým podvozkom, veľkými kolesami a nárazníkmi z nenalakovaného plastu. Zákazníkov netrápia elektromobily ani hybridy s nižšou spotrebou, dôležitý je pre nich robustný, terénny vzhľad a vysoký posed.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predaje nových áut ťahá segment SUV, vyplýva z údajov analytickej spoločnosti JATO Dynamics. Už minulý rok tvoril segment SUV štvrtinu všetkých predaných áut v Európe.

Analytici očakávajú, že tento rok sa predajú štyri milióny SUV, čo je 28 percent trhu. Do roku 2020 by mal podiel SUV na celkových predajoch v Európe prekročiť tretinový podiel, čiže asi 5,7 milióna kusov, odhadujú analytici spoločnosti LMC Automotive. Konkurenč­ný boj sa pritom ešte vyostruje.

SkryťVypnúť reklamu

Viacerých nových zá­ stupcov tohto segmentu sme spoznali na septembrovom autosalóne vo Frankfurte. Niektoré novinky sa objavia aj na autosalóne v Nitre, ktorý sa dnes začal.

Šíria sa po svete

„Je to globálny fenomén, ktorý sa začal v Amerike,“ vysvetľuje módu SUV Felipe Munoz, analytik spoločnosti JATO. „SUV sa rozšírili do Európy a Číny a teraz formujú rozvíjajúce sa trhy ako Brazília, India a juhovýchodná Ázia.“

V Spojených štátoch tvorili predaje veľkých a menších SUV a pickupov spolu 60,7 percenta trhu, v Číne majú SUV 40-­percentný podiel, píše web Automotive News. Automotive News uvádza, že zákazníkov láka kombiná­ cia dostatočne praktických vlastností a vzhľadu, ktorý je atraktívnejší než pri bež­ ných autách.

Kúpa SUV je viac emocionálna než racionálna, a zákazník je preto ochotný minúť viac peňazí. Na SUV sa dobre zarába SUV pritom nie sú kon­ štrukčne príliš odlišné od nízkych áut, ale sú o niečo drahšie – predávajú sa teda s väčšou maržou, čo je dobrá správa pre výrobcov.

SkryťVypnúť reklamu

„Ceny sú určené podľa toho, koľko sú zákazníci ochotní zaplatiť. Vidíme, že na SUV si cenia robustnosť, vysoký posed a veľké kolesá – inak by si ich nekupovali,“ povedala pre Automotive News riaditeľka Citroënu Linda Jackson. Citroënu v ponuke SUV chýbali, tento rok predstavil hneď dva modely.

Predaje SUV pomáhajú aj značkám, ktoré v minulosti v tomto segmente zastú­ penie nemali. Napríklad SUV od Bentley, Jaguaru či Maserati predstavené v minulých rokoch, sa stali najpredávanejší­ mi modelmi svojich značiek.

Nová generácia veľkého SUV Volvo XC90 švédsku značku zachránila zo straty, aktuálne tvoria terénne SUV asi polovicu predajov Volva.

Najmenší segment rastie najviac

Na novinky je bohatý hlavne segment malých mestských SUV. Na jesennom frankfurtskom autosalóne absolvovali premiéru Hyundai Kona, Kia Stonic, Volkswagen T­-Roc, Seat Arona, Citroën C3 Aircross, faceliftovaný Ford EcoSport či lacná a odolná Dacia Duster. Predajom v tomto segmente vedie Renault Captur, ktorý tento rok absolvoval miernu modernizáciu.

SkryťVypnúť reklamu

Malé SUV v modelových radoch nahrádzajú MPV, napríklad Aircross nastupuje namiesto Citroënu C3 Picasso, ktorý sa vyrábal v Trnave. Aj Škoda plánuje vymeniť populárnu Fabiu Combi za malé SUV s vyšším podvozkom. Ich hlavným lákadlom je vyšší posed, ktorý uľahčuje nastupovanie a vystupovanie a zlepšuje výhľad.

Aj v segmente stredných SUV prichádzajú na trh viaceré novinky, napríklad Opel Grandland X či Škoda Karoq, ale aj luxusnejší Jaguar E­-Pace.

Na slovenskom autosalóne ukážu novinku z Česka

Práve slovenská premiéra Škody Karoq by mohla pritiahnuť návštevníkov na autosalón v Nitre, ktorý sa koná od 5. do 8. októbra na výstavisku Agrokomplex. Karoq je po technickej stránke založený na minulý rok predstavenom Seate Ateca, no má výbavu rozšírenú napríklad o vyberateľné zadné sedadlá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Okrem českého zástupcu SUV sa predstaví napríklad luxusný Range Rover Velar, ale aj úžitková Lada 4x4 (predtým Niva), ktorá dostane päť­ dverovú karosériu.

V Nitre tak neuvidíme najnovšie športové autá so stovkami koní a šesťcifernými cenami, o ktorých môže väčšina len snívať.

Počas návštevy Agrokomplexu budú mať návštevníci príležitosť porovnať viacerých nových zástupcov kategó­ rie SUV – a práve medzi nimi sa čoraz viac Európanov rozhoduje pri kúpe nového auta. A, ako sa pri podobných akciách uvá­ dza, nebude chýbať ani bohatý sprievodný program.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 417
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 280
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 556
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 475
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 920
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 546
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 394
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 086
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Francúzsko.
  2. Vladimír Bojničan: Ako sa vyrába z progresívca - hrozba (slamenný panák) a konzervatívneho klerikálna - obeť (mučeník)
  3. Ján Škerko: Arthur Schopenhauer: pesimista alebo realista?
  4. Vladimír Krátky: Matovič bol génius !
  5. Irena Šimuneková: Makové políčka
  6. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia
  7. Irena Šimuneková: Okolie Banskej Bystrice, Pancierovské travertíny
  8. Ivan Mlynár: Ako si Robert Fico strčil do vrecka európskych politikov a zahral si pingpong s Bohom.
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 499
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 041
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 007
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 962
  5. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 10 169
  6. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 8 307
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 128
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 760
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu