SME

Bratislava sa pripravuje na elektromobily. Pribudne 55 nabíjacích staníc

Sieť elektronabíjacích staníc by sa mala do konca roka 2020 rozrásť na takmer 70 staníc.

(Zdroj: Facebook / Ivo Nesrovnal pre Bratislavu)

BRATISLAVA. Vďaka projektu URBAN-E by sa mala sieť elektronabíjacích staníc v Bratislave a okolí rozrásť o 55 nových staníc, z toho päť bude rýchlonabíjačiek.

Výstavba nových nabíjacích staníc je súčasťou medzinárodného projektu URBAN-E, ktorý je zameraný na rozšírenie infraštruktúry elektronabíjacích staníc v Európe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do projektu sa zapojili Slovinsko, Chorvátsko a Slovensko, vďaka nemu by v Ľubľane, Záhrebe a Bratislave malo pribudnúť do decembra 2020 dokopy 167 nových staníc.

Spolufinancovanie Európskou komisiou

Medzinárodnému projektu URBAN-E udelila Európska komisia v júli 2017 grant vo výške 3,8 milióna eur z celkového rozpočtu takmer 4,5 milióna eur. Prispieť by mal k rozvoju elektromobility, k jej prepojeniu na iné druhy dopravy, a k znižovaniu znečistenia ovzdušia.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Mariana Ruska, člena predstavenstva Západoslovenskej energetiky, nie je otázkou či elektromobilita príde, ale kedy príde. Preto je dôležité začať s rozvojom infraštruktúry už teraz, aby bola Bratislava s nástupom elektromobility dostatočne pokrytá.

ZSE sa na projekte podieľa spolu s kuriérskou spoločnosťou GO4 a Hlavným mestom SR Bratislavou.

Zákaz nafty zatiaľ nehrozí

Spoločnosť GO4 je aj prevádzkovateľom flotily elektrických taxíkov, ktoré si môže zákazník objednať cez aplikáciu Hopin. Rozšírenie siete nabíjačiek je mimoriadne dôležité pre rozvoj podobných služieb, ako sú napríklad bezemisné kuriérske služby alebo požičovne elektrických áut.

Prečítajte si tiež: V Bratislave sa rozbieha car sharing, môžete si požičať elektrický up! Čítajte 

Práve taxislužby sú významnými pôvodcami emisií. Môže za to vysoký kilometrový nájazd vozidiel alebo čakanie v zime na stanovisku s naštartovaným motorom kvôli kúreniu.

SkryťVypnúť reklamu

"Či spomeniem dostatočný počet a kapacitu rýchlonabíjacích staníc, prispôsobenie právnych predpisov na lokálnej aj celoštátnej úrovni, alebo aj ovládací softvér a aplikácie užívateľsky priateľské pre klientov. To všetko je potrebné, aby sme sa posunuli smerom k udržateľnej doprave" uviedol Marcel Lukačka, obchodný riaditeľ GO4.

"Tých 70 staníc samozrejme nestačí, to je len prvý krôčik" vyjadril sa primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal. Podľa neho v blízkej budúcnosti Bratislave nehrozia žiadne zákazy pre naftové autá či nízkoemisné zóny, najprv je nutné motoristom ponúknuť alternatívu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 127
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 145
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 235
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 526
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 134
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 262
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 124
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 779
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 370
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 733
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 627
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 459
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 683
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 620
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu