SME

Koenigsegg vytvoril nový rekord v zrýchlení na 400 km/h a zastavení

Bugatti si rekord s modelom Chiron užilo iba mesiac.

(Zdroj: Koenigsegg)

VANDEL, BRATISLAVA. Ešte nedávno sme žasli nad úchvatným novým rekordom Bugatti. V septembri tohto roka totiž Chiron zvládol zrýchliť na 400 kilometrov za hodinu a opätovne zabrzdiť za 42 sekúnd. Konkurencia však na seba nenechala dlho čakať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V nedeľu 1. októbra Koenigsegg Agera RS dokázal to isté, ale o viac ako 5 sekúnd rýchlejšie, stačilo mu 36,44 sekundy. Využil pritom 2 441 metrov z 2,8 kilometra dlhej dráhy.

Prečítajte si tiež: Bugatti má v zbierke ďalší rekord. Rýchlosť 400 km/h dosiahlo za 33 sekúnd Čítajte 

Samotná akcelerácia trvala 26,88 sekundy a využil pri nej 1 958 metrov dráhy, na ubrzdenie potom potreboval ďalších 9,56 sekundy a 483 metrov.

SkryťVypnúť reklamu

Test sa odohral na nepoužívanom dánskom letisku z čias druhej svetovej vojny, ktoré je v súčasnosti najväčšou solárnou elektrárňou v Škandinávii. Pôvodne sa mal odohrať v nemeckom Papenburgu, no predpoveď počasia donútila švédsku automobilku zmeniť plány.

Agera RS použitá pri rekorde má namierené do Spojených štátov. Dôvodom pre tento test bolo, že jej nový majiteľ bol zvedavý, čo jeho nová hračka skutočne dokáže.

Žltá páska, ktorú vidieť na aute sa používa na ochranu proti poškodeniu pred odovzdaním vozidla. Tá na aute ostala aj počas testu jednoducho preto, že nemali čas ju dať dole. To je nakoniec možno aj dobre, keďže povrch starého letiska po štrnástich rokoch nepoužívania nebol práve najčistejší.

Riadenie vozidla mal na starosti továrenský jazdec Koenigseggu Niklas Lilja, ktorý mal plné ruky práce s udržiavaním smeru na schátranej betónovej dráhe.

SkryťVypnúť reklamu

Problémy s priľnavosťou malo aj auto samotné, kontrola trakcie bránila pretáčaniu kolies pri prvých troch preradeniach. Najvyššia rýchlosť, pri ktorej musela zakročiť bola 183 kilometrov za hodinu, pri preradení z tretieho na štvrtý stupeň.

Agera RS v skutočnosti pred brzdením dosiahla rýchlosť 403 km/h, výsledný rekord je prepočítaný iba na čas po dosiahnutie 400 km/h a brzdenie z tejto rýchlosti. Maximálna rýchlosť pre Ageru RS zatiaľ zverejnená nebola.

Švédske superauto poháňa prepĺňaný osemvalec s dvoma turbami a objemom päť litrov. Ten dodáva výkon 1 380 koní a krútiaci moment 1 371 Nm, rozpohybovať musí iba 1 395 kilogramov váhy.

Tento rekord sa Koenigsegg pripravuje niekedy v budúcnosti ešte zlepšiť s modelom Regera, ktorý má rovných 1 500 koní a na 400 km/h by sa mal dostať približne za 20 sekúnd.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 78 551
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 394
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 106
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 990
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 220
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 204
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 283
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  4. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  5. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  6. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  7. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  8. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 616
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 556
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 52 764
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 310
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 338
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 949
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 634
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 611
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu