Koenigsegg vytvoril nový rekord v zrýchlení na 400 km/h a zastavení

Bugatti si rekord s modelom Chiron užilo iba mesiac.

(Zdroj: Koenigsegg)

VANDEL, BRATISLAVA. Ešte nedávno sme žasli nad úchvatným novým rekordom Bugatti. V septembri tohto roka totiž Chiron zvládol zrýchliť na 400 kilometrov za hodinu a opätovne zabrzdiť za 42 sekúnd. Konkurencia však na seba nenechala dlho čakať.

V nedeľu 1. októbra Koenigsegg Agera RS dokázal to isté, ale o viac ako 5 sekúnd rýchlejšie, stačilo mu 36,44 sekundy. Využil pritom 2 441 metrov z 2,8 kilometra dlhej dráhy.

Prečítajte si tiež: Bugatti má v zbierke ďalší rekord. Rýchlosť 400 km/h dosiahlo za 33 sekúnd

Samotná akcelerácia trvala 26,88 sekundy a využil pri nej 1 958 metrov dráhy, na ubrzdenie potom potreboval ďalších 9,56 sekundy a 483 metrov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Test sa odohral na nepoužívanom dánskom letisku z čias druhej svetovej vojny, ktoré je v súčasnosti najväčšou solárnou elektrárňou v Škandinávii. Pôvodne sa mal odohrať v nemeckom Papenburgu, no predpoveď počasia donútila švédsku automobilku zmeniť plány.

Agera RS použitá pri rekorde má namierené do Spojených štátov. Dôvodom pre tento test bolo, že jej nový majiteľ bol zvedavý, čo jeho nová hračka skutočne dokáže.

Žltá páska, ktorú vidieť na aute sa používa na ochranu proti poškodeniu pred odovzdaním vozidla. Tá na aute ostala aj počas testu jednoducho preto, že nemali čas ju dať dole. To je nakoniec možno aj dobre, keďže povrch starého letiska po štrnástich rokoch nepoužívania nebol práve najčistejší.

Riadenie vozidla mal na starosti továrenský jazdec Koenigseggu Niklas Lilja, ktorý mal plné ruky práce s udržiavaním smeru na schátranej betónovej dráhe.

Problémy s priľnavosťou malo aj auto samotné, kontrola trakcie bránila pretáčaniu kolies pri prvých troch preradeniach. Najvyššia rýchlosť, pri ktorej musela zakročiť bola 183 kilometrov za hodinu, pri preradení z tretieho na štvrtý stupeň.

Agera RS v skutočnosti pred brzdením dosiahla rýchlosť 403 km/h, výsledný rekord je prepočítaný iba na čas po dosiahnutie 400 km/h a brzdenie z tejto rýchlosti. Maximálna rýchlosť pre Ageru RS zatiaľ zverejnená nebola.

Švédske superauto poháňa prepĺňaný osemvalec s dvoma turbami a objemom päť litrov. Ten dodáva výkon 1 380 koní a krútiaci moment 1 371 Nm, rozpohybovať musí iba 1 395 kilogramov váhy.

Tento rekord sa Koenigsegg pripravuje niekedy v budúcnosti ešte zlepšiť s modelom Regera, ktorý má rovných 1 500 koní a na 400 km/h by sa mal dostať približne za 20 sekúnd.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  3. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  4. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  5. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  10. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  1. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  2. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  3. Poistenie.sk v novom a lepšom šate
  4. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  5. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  6. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  7. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  8. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  9. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  10. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 17 583
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 16 328
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 959
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 047
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 431
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 7 439
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 043
  8. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 5 125
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 104
  10. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 3 604

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sakovú vytiahol na ministerstvo bývalý manžel, Kaliňákov kamarát

K aktivitám nádejnej ministerky vnútra sa Alexander Sako nevyjadruje. Sám je v niekoľkých verejných funkciách.

DOMOV

Dobré ráno: Fico s Kaliňákom sa vysmiali protestom aj prezidentovi

Saková je Kaliňákov, teda náš človek.

KOMENTÁRE

Saková je ďalší výkrik zúfalstva

Čím skôr však bude Saková vo funkcii, tým skôr bude môcť vláda žať politické plody svojho rozhodnutia.

SVET

Telo novinárky rozštvrtil, ako vrah sa necíti. Dána odsúdia

Amatérsky vynálezca môže v ostro sledovanom procese dostať doživotie.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Elektrický Volkswagen I.D. R zrýchľuje lepšie ako Formula

Špeciál sa dostane na stovku za 2,25 sekundy, chystá sa pokoriť legendárne preteky do vrchu v rekordnom čase.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.