Koenigsegg vytvoril nový rekord v zrýchlení na 400 km/h a zastavení

Bugatti si rekord s modelom Chiron užilo iba mesiac.

(Zdroj: Koenigsegg)

VANDEL, BRATISLAVA. Ešte nedávno sme žasli nad úchvatným novým rekordom Bugatti. V septembri tohto roka totiž Chiron zvládol zrýchliť na 400 kilometrov za hodinu a opätovne zabrzdiť za 42 sekúnd. Konkurencia však na seba nenechala dlho čakať.

V nedeľu 1. októbra Koenigsegg Agera RS dokázal to isté, ale o viac ako 5 sekúnd rýchlejšie, stačilo mu 36,44 sekundy. Využil pritom 2 441 metrov z 2,8 kilometra dlhej dráhy.

Prečítajte si tiež: Bugatti má v zbierke ďalší rekord. Rýchlosť 400 km/h dosiahlo za 33 sekúnd

Samotná akcelerácia trvala 26,88 sekundy a využil pri nej 1 958 metrov dráhy, na ubrzdenie potom potreboval ďalších 9,56 sekundy a 483 metrov.

Test sa odohral na nepoužívanom dánskom letisku z čias druhej svetovej vojny, ktoré je v súčasnosti najväčšou solárnou elektrárňou v Škandinávii. Pôvodne sa mal odohrať v nemeckom Papenburgu, no predpoveď počasia donútila švédsku automobilku zmeniť plány.

Agera RS použitá pri rekorde má namierené do Spojených štátov. Dôvodom pre tento test bolo, že jej nový majiteľ bol zvedavý, čo jeho nová hračka skutočne dokáže.

Žltá páska, ktorú vidieť na aute sa používa na ochranu proti poškodeniu pred odovzdaním vozidla. Tá na aute ostala aj počas testu jednoducho preto, že nemali čas ju dať dole. To je nakoniec možno aj dobre, keďže povrch starého letiska po štrnástich rokoch nepoužívania nebol práve najčistejší.

Riadenie vozidla mal na starosti továrenský jazdec Koenigseggu Niklas Lilja, ktorý mal plné ruky práce s udržiavaním smeru na schátranej betónovej dráhe.

Problémy s priľnavosťou malo aj auto samotné, kontrola trakcie bránila pretáčaniu kolies pri prvých troch preradeniach. Najvyššia rýchlosť, pri ktorej musela zakročiť bola 183 kilometrov za hodinu, pri preradení z tretieho na štvrtý stupeň.

Agera RS v skutočnosti pred brzdením dosiahla rýchlosť 403 km/h, výsledný rekord je prepočítaný iba na čas po dosiahnutie 400 km/h a brzdenie z tejto rýchlosti. Maximálna rýchlosť pre Ageru RS zatiaľ zverejnená nebola.

Švédske superauto poháňa prepĺňaný osemvalec s dvoma turbami a objemom päť litrov. Ten dodáva výkon 1 380 koní a krútiaci moment 1 371 Nm, rozpohybovať musí iba 1 395 kilogramov váhy.

Tento rekord sa Koenigsegg pripravuje niekedy v budúcnosti ešte zlepšiť s modelom Regera, ktorý má rovných 1 500 koní a na 400 km/h by sa mal dostať približne za 20 sekúnd.

Načítavám video...

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  4. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  5. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  6. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  7. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  8. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  9. Noerr advised on WebSupport deal
  10. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 14 952
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 149
  3. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 11 468
  4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 7 600
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 420
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 5 755
  7. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 944
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 853
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 3 972
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 661

Hlavné správy zo Sme.sk

PRÍBEHY SLÁVNYCH FOTOGRAFIÍ

Japonci sa vzdali, schmatol ju a pobozkal. Zomrel bozkávajúci námorník

Bozk symbolizuje koniec vojny.

Dobré ráno

Dobré ráno: Smer ukázal Pellegrinimu, kto je šéf

Ako sa cez víkend zmenila situácia.

Neprehliadnite tiež

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut

Britské médiá za tým vidia frustráciu z brexitu, automobilka to odmieta.

Honda

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.

Rodina výkonných BMW M sa rozrástla o X3 a X4, majú vyše 500 koní

Pod kapotou sa nachádza zatiaľ najsilnejší radový šesťvalec značky.

Ford Focus ST je ešte drsnejší, dostal motor z Mustangu

Pôjde o jedinú verziu s benzínovým štvorvalcom.

Ford Focus ST