Koenigsegg vytvoril nový rekord v zrýchlení na 400 km/h a zastavení

Bugatti si rekord s modelom Chiron užilo iba mesiac.

(Zdroj: Koenigsegg)

VANDEL, BRATISLAVA. Ešte nedávno sme žasli nad úchvatným novým rekordom Bugatti. V septembri tohto roka totiž Chiron zvládol zrýchliť na 400 kilometrov za hodinu a opätovne zabrzdiť za 42 sekúnd. Konkurencia však na seba nenechala dlho čakať.

V nedeľu 1. októbra Koenigsegg Agera RS dokázal to isté, ale o viac ako 5 sekúnd rýchlejšie, stačilo mu 36,44 sekundy. Využil pritom 2 441 metrov z 2,8 kilometra dlhej dráhy.

Prečítajte si tiež: Bugatti má v zbierke ďalší rekord. Rýchlosť 400 km/h dosiahlo za 33 sekúnd

Samotná akcelerácia trvala 26,88 sekundy a využil pri nej 1 958 metrov dráhy, na ubrzdenie potom potreboval ďalších 9,56 sekundy a 483 metrov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Test sa odohral na nepoužívanom dánskom letisku z čias druhej svetovej vojny, ktoré je v súčasnosti najväčšou solárnou elektrárňou v Škandinávii. Pôvodne sa mal odohrať v nemeckom Papenburgu, no predpoveď počasia donútila švédsku automobilku zmeniť plány.

Agera RS použitá pri rekorde má namierené do Spojených štátov. Dôvodom pre tento test bolo, že jej nový majiteľ bol zvedavý, čo jeho nová hračka skutočne dokáže.

Žltá páska, ktorú vidieť na aute sa používa na ochranu proti poškodeniu pred odovzdaním vozidla. Tá na aute ostala aj počas testu jednoducho preto, že nemali čas ju dať dole. To je nakoniec možno aj dobre, keďže povrch starého letiska po štrnástich rokoch nepoužívania nebol práve najčistejší.

Riadenie vozidla mal na starosti továrenský jazdec Koenigseggu Niklas Lilja, ktorý mal plné ruky práce s udržiavaním smeru na schátranej betónovej dráhe.

Problémy s priľnavosťou malo aj auto samotné, kontrola trakcie bránila pretáčaniu kolies pri prvých troch preradeniach. Najvyššia rýchlosť, pri ktorej musela zakročiť bola 183 kilometrov za hodinu, pri preradení z tretieho na štvrtý stupeň.

Agera RS v skutočnosti pred brzdením dosiahla rýchlosť 403 km/h, výsledný rekord je prepočítaný iba na čas po dosiahnutie 400 km/h a brzdenie z tejto rýchlosti. Maximálna rýchlosť pre Ageru RS zatiaľ zverejnená nebola.

Švédske superauto poháňa prepĺňaný osemvalec s dvoma turbami a objemom päť litrov. Ten dodáva výkon 1 380 koní a krútiaci moment 1 371 Nm, rozpohybovať musí iba 1 395 kilogramov váhy.

Tento rekord sa Koenigsegg pripravuje niekedy v budúcnosti ešte zlepšiť s modelom Regera, ktorý má rovných 1 500 koní a na 400 km/h by sa mal dostať približne za 20 sekúnd.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 310
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 807
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 990
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 604
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 8 942
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 372
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 5 109
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 778
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 360
  10. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 3 348

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Hamšík vypadol z Ancelottiho zostavy, o odchode neuvažuje

Nerozumiem, odkiaľ tieto správy pochádzajú, odbil tvrdenia agent Petráš.

Blog Radovana Bránika

Synovia Detvy, Bytes a ďalší z kola von

Ľudia z pozadia firmy BYTES sa v obave z negatívnej publicity ozvali.

ROZHOVOR S DAVIDOM ENGELSOM - FÓRUM

Belgický historik: Čaká nás čo Rimanov v prvom storočí pred Kristom

K vláde majú prísť autoritárske režimy.

Neprehliadnite tiež