Koenigsegg vytvoril nový rekord v zrýchlení na 400 km/h a zastavení

Bugatti si rekord s modelom Chiron užilo iba mesiac.

(Zdroj: Koenigsegg)

VANDEL, BRATISLAVA. Ešte nedávno sme žasli nad úchvatným novým rekordom Bugatti. V septembri tohto roka totiž Chiron zvládol zrýchliť na 400 kilometrov za hodinu a opätovne zabrzdiť za 42 sekúnd. Konkurencia však na seba nenechala dlho čakať.

V nedeľu 1. októbra Koenigsegg Agera RS dokázal to isté, ale o viac ako 5 sekúnd rýchlejšie, stačilo mu 36,44 sekundy. Využil pritom 2 441 metrov z 2,8 kilometra dlhej dráhy.

Prečítajte si tiež: Bugatti má v zbierke ďalší rekord. Rýchlosť 400 km/h dosiahlo za 33 sekúnd

Samotná akcelerácia trvala 26,88 sekundy a využil pri nej 1 958 metrov dráhy, na ubrzdenie potom potreboval ďalších 9,56 sekundy a 483 metrov.

Test sa odohral na nepoužívanom dánskom letisku z čias druhej svetovej vojny, ktoré je v súčasnosti najväčšou solárnou elektrárňou v Škandinávii. Pôvodne sa mal odohrať v nemeckom Papenburgu, no predpoveď počasia donútila švédsku automobilku zmeniť plány.

Agera RS použitá pri rekorde má namierené do Spojených štátov. Dôvodom pre tento test bolo, že jej nový majiteľ bol zvedavý, čo jeho nová hračka skutočne dokáže.

Žltá páska, ktorú vidieť na aute sa používa na ochranu proti poškodeniu pred odovzdaním vozidla. Tá na aute ostala aj počas testu jednoducho preto, že nemali čas ju dať dole. To je nakoniec možno aj dobre, keďže povrch starého letiska po štrnástich rokoch nepoužívania nebol práve najčistejší.

Riadenie vozidla mal na starosti továrenský jazdec Koenigseggu Niklas Lilja, ktorý mal plné ruky práce s udržiavaním smeru na schátranej betónovej dráhe.

Problémy s priľnavosťou malo aj auto samotné, kontrola trakcie bránila pretáčaniu kolies pri prvých troch preradeniach. Najvyššia rýchlosť, pri ktorej musela zakročiť bola 183 kilometrov za hodinu, pri preradení z tretieho na štvrtý stupeň.

Agera RS v skutočnosti pred brzdením dosiahla rýchlosť 403 km/h, výsledný rekord je prepočítaný iba na čas po dosiahnutie 400 km/h a brzdenie z tejto rýchlosti. Maximálna rýchlosť pre Ageru RS zatiaľ zverejnená nebola.

Švédske superauto poháňa prepĺňaný osemvalec s dvoma turbami a objemom päť litrov. Ten dodáva výkon 1 380 koní a krútiaci moment 1 371 Nm, rozpohybovať musí iba 1 395 kilogramov váhy.

Tento rekord sa Koenigsegg pripravuje niekedy v budúcnosti ešte zlepšiť s modelom Regera, ktorý má rovných 1 500 koní a na 400 km/h by sa mal dostať približne za 20 sekúnd.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 16 510
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 680
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 642
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 541
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 228
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 050
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 670
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 568
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 501
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 014

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vrátia vám sluch a narovnajú krivý palec. Čudné inzeráty lákajú na šmejdy

Načúvací prístroj alebo strojček, ktorý narovnáva krivý palec na nohe, by si ľudia mali vyberať u lekára, nie v inzerátoch.

TECH

Vidíte na obrázku cikcakovité čiary? Môžete zažiť slepotu

Zakrivená slepota nie je diagnóza, spôsobuje ju evolúcia.

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch. Prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme urobili chybu.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.