Vyskúšali sme Kiu Stinger, najrýchlejšie kórejské auto v dejinách (prvá jazda)

Kia Stinger je určená pre všetkých súčasných a budúcich zákazníkov.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Na tlačové konferencie k novým modelom áut pripravujú automobilky lifestylové prezentačné filmy, v ktorých chcú ukázať emotívnu stránku toho auta, jeho cieľovú skupinu, vyzdvihnúť jeho najdôležitejšie vlastnosti. Prezentačný film k SUV sa väčšinou odohráva na púšti alebo v lese, športové autá sú zobrazené na pretekárskom okruhu.

Prezentačný film k novej Kii Stinger obsahoval záber na muža, ktorý stojí pri aute zaparkovanom na kraji cesty a močí.

Po filme na pódium vystúpil viceprezident Kie Artur Martins, ktorý odprezentoval skvelé predajné výsledky značky v Európe - a vzápätí upozornil, že modelom Stinger príliš veľa ďalších predajov nezískajú.

Kia Stinger takúto úlohu nemá. Stinger značka postavila pre všetkých súčasných a potenciálnych zákazníkov, aby ukázala, že ten, kto si kúpi mestské auto či SUV od Kie, kupuje si ho od značky, ktorá vyrába aj krásne a dobre jazdiace autá.

Európsky dizajnér sa inšpiroval v Amerike

Stinger je dielom v prvom rade dizajnérov Kie. Pracoval na ňom dizajnérsky tím pod vedením Nemca Petra Schreyera, ktorý sa v proporciách karosérie inšpiroval tvarom karosérie fastback s dlhou, pomaly klesajúcou strechou.

Pred nami je tak kórejské auto, ktoré navrhli európski dizajnéri po vzore starých amerických áut-fastbackov. Výsledok funguje oveľa lepšie, než by naznačovala predchádzajúca veta.

Pravda je, že niektoré detaily akoby sme už videli na iných autách - a celkovo je na Stingeri na náš vkus až príliš veľa ozdobných prvkov. Zvláštne odrazky vychádzajúce zo zadných svetiel, chrómová linka na zadnom stĺpiku, kusy čierneho lesklého plastu na kapote.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5474 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5474 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Kia


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.