Na tlačové konferencie k novým modelom áut pripravujú automobilky lifestylové prezentačné filmy, v ktorých chcú ukázať emotívnu stránku toho auta, jeho cieľovú skupinu, vyzdvihnúť jeho najdôležitejšie vlastnosti. Prezentačný film k SUV sa väčšinou odohráva na púšti alebo v lese, športové autá sú zobrazené na pretekárskom okruhu.
Prezentačný film k novej Kii Stinger obsahoval záber na muža, ktorý stojí pri aute zaparkovanom na kraji cesty a močí.
Po filme na pódium vystúpil viceprezident Kie Artur Martins, ktorý odprezentoval skvelé predajné výsledky značky v Európe - a vzápätí upozornil, že modelom Stinger príliš veľa ďalších predajov nezískajú.
Kia Stinger takúto úlohu nemá. Stinger značka postavila pre všetkých súčasných a potenciálnych zákazníkov, aby ukázala, že ten, kto si kúpi mestské auto či SUV od Kie, kupuje si ho od značky, ktorá vyrába aj krásne a dobre jazdiace autá.
Európsky dizajnér sa inšpiroval v Amerike
Stinger je dielom v prvom rade dizajnérov Kie. Pracoval na ňom dizajnérsky tím pod vedením Nemca Petra Schreyera, ktorý sa v proporciách karosérie inšpiroval tvarom karosérie fastback s dlhou, pomaly klesajúcou strechou.
Pred nami je tak kórejské auto, ktoré navrhli európski dizajnéri po vzore starých amerických áut-fastbackov. Výsledok funguje oveľa lepšie, než by naznačovala predchádzajúca veta.

Pravda je, že niektoré detaily akoby sme už videli na iných autách - a celkovo je na Stingeri na náš vkus až príliš veľa ozdobných prvkov. Zvláštne odrazky vychádzajúce zo zadných svetiel, chrómová linka na zadnom stĺpiku, kusy čierneho lesklého plastu na kapote.