Vyskúšali sme Kiu Stinger, najrýchlejšie kórejské auto v dejinách (prvá jazda)

Kia Stinger je určená pre všetkých súčasných a budúcich zákazníkov.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Na tlačové konferencie k novým modelom áut pripravujú automobilky lifestylové prezentačné filmy, v ktorých chcú ukázať emotívnu stránku toho auta, jeho cieľovú skupinu, vyzdvihnúť jeho najdôležitejšie vlastnosti. Prezentačný film k SUV sa väčšinou odohráva na púšti alebo v lese, športové autá sú zobrazené na pretekárskom okruhu.

Prezentačný film k novej Kii Stinger obsahoval záber na muža, ktorý stojí pri aute zaparkovanom na kraji cesty a močí.

Po filme na pódium vystúpil viceprezident Kie Artur Martins, ktorý odprezentoval skvelé predajné výsledky značky v Európe - a vzápätí upozornil, že modelom Stinger príliš veľa ďalších predajov nezískajú.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kia Stinger takúto úlohu nemá. Stinger značka postavila pre všetkých súčasných a potenciálnych zákazníkov, aby ukázala, že ten, kto si kúpi mestské auto či SUV od Kie, kupuje si ho od značky, ktorá vyrába aj krásne a dobre jazdiace autá.

Európsky dizajnér sa inšpiroval v Amerike

Stinger je dielom v prvom rade dizajnérov Kie. Pracoval na ňom dizajnérsky tím pod vedením Nemca Petra Schreyera, ktorý sa v proporciách karosérie inšpiroval tvarom karosérie fastback s dlhou, pomaly klesajúcou strechou.

Pred nami je tak kórejské auto, ktoré navrhli európski dizajnéri po vzore starých amerických áut-fastbackov. Výsledok funguje oveľa lepšie, než by naznačovala predchádzajúca veta.

Pravda je, že niektoré detaily akoby sme už videli na iných autách - a celkovo je na Stingeri na náš vkus až príliš veľa ozdobných prvkov. Zvláštne odrazky vychádzajúce zo zadných svetiel, chrómová linka na zadnom stĺpiku, kusy čierneho lesklého plastu na kapote.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5474 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5474 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Kia


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Občania nemajú právo rozhodovať o personálnej politike vlády

Na niektoré veci nestačí byť slušný.

Píše Marián Leško

Kováčik je naozaj špeciálny prokurátor. Ako chráni mocných?

Prokuratúra ochraňuje privilegovaných.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí