Prvá jazda: Na Škode Karoq ťažko nájdete chybu

Pre najdôležitejšiu novinku roka je praktickosť na prvom mieste.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Keď sme si na prezentácii išli prevziať novú Škodu Karoq, hosteska nás zaviedla rovno k jej zadnej časti. Ukázala nám bezdotykové otváranie veka kufra, háčiky na nákupné tašky, vyberateľnú a magnetickú baterku, sedadlá VarioFlex a ďalšie vychytávky. Tým akoby nám výrobca naznačoval, čo robí škodovku jedinečnou.

Nie sú to moderné pohonné jednotky, ani najnovšie technológie ani kvalitné materiály v interiéri. To všetko by boli ochotní zákazníci Škody oželieť, kým majú pocit, že dostávajú veľmi praktické auto.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Toto je všetkých 30 Simply Clever riešení novej Škody Kodiaq

Preto majú Rapid aj Octavia karosériu typu liftback s výklopným kufrom vrátane zadného okna - a preto sa im v segmentoch, kde v Európe obyčajne dominujú hatchbacky, tak darí.

Pod prívetivým dizajnom Škody Karoq sa skrýva (najmodernejšia) známa technika koncernu Volkswagen. To, vďaka čomu sa z Karoqu stane predajný hit, sú práve jeho praktické vlastnosti a tie povestné "Simply Clever" riešenia. A tiež výborné naladenie podvozka.

Zmeny oproti Atece? Stačí, že vyzerá inak

Na otázku, aké technické zmeny má menší súrodenec Kodiaqu oproti Seatu Ateca, z ktorého vychádza, konštruktéri odpovedali veľavravne.

Všetky karosárske diely, panely v interiéri a vôbec takmer všetko, čo zákazník vidí alebo čoho sa dotýka, je v Karoqu odlišné, povedali nám.

Obrátené naopak: Veci, ktoré zákazník nevidí alebo ktorých sa nedotýka, majú Karoq a Ateca spoločné. Počnúc identickou podvozkovou platformou (rázvor, dĺžka, výška, šírka sú prakticky totožné), cez výber motorizácií, pohon všetkých kolies a v podstate všetky vnútornosti.

Jediným technickým rozdielom je, že kým Ateca sa musí spoliehať na starší benzínový štvorvalec 1,4 TSI, Karoq už dostal novší 1,5 TSI, ku ktorému sa ešte vrátime.

Po dizajnovej stránke je Karoq podľa nás trochu bez chuti, spĺňa všetky štandardy dizajnu SUV bez toho, aby prinášal čokoľvek nové. Pritom aj samotná Škoda vie navrhovať mimoriadne pekné autá, ako nám ukázala napríklad so Superbom.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C53VD na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C53VD na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Škoda Karoq


Článok je zaradený aj do ďalších tém SUV, Škoda

Hlavné správy zo Sme.sk

PRÍBEHY SLÁVNYCH FOTOGRAFIÍ

Japonci sa vzdali, schmatol ju a pobozkal. Zomrel bozkávajúci námorník

Bozk symbolizuje koniec vojny.

Dobré ráno

Dobré ráno: Smer ukázal Pellegrinimu, kto je šéf

Ako sa cez víkend zmenila situácia.

Neprehliadnite tiež

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut

Britské médiá za tým vidia frustráciu z brexitu, automobilka to odmieta.

Honda

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.

Rodina výkonných BMW M sa rozrástla o X3 a X4, majú vyše 500 koní

Pod kapotou sa nachádza zatiaľ najsilnejší radový šesťvalec značky.

Ford Focus ST je ešte drsnejší, dostal motor z Mustangu

Pôjde o jedinú verziu s benzínovým štvorvalcom.

Ford Focus ST