Keď sme si na prezentácii išli prevziať novú Škodu Karoq, hosteska nás zaviedla rovno k jej zadnej časti. Ukázala nám bezdotykové otváranie veka kufra, háčiky na nákupné tašky, vyberateľnú a magnetickú baterku, sedadlá VarioFlex a ďalšie vychytávky. Tým akoby nám výrobca naznačoval, čo robí škodovku jedinečnou.
Nie sú to moderné pohonné jednotky, ani najnovšie technológie ani kvalitné materiály v interiéri. To všetko by boli ochotní zákazníci Škody oželieť, kým majú pocit, že dostávajú veľmi praktické auto.

Preto majú Rapid aj Octavia karosériu typu liftback s výklopným kufrom vrátane zadného okna - a preto sa im v segmentoch, kde v Európe obyčajne dominujú hatchbacky, tak darí.
Pod prívetivým dizajnom Škody Karoq sa skrýva (najmodernejšia) známa technika koncernu Volkswagen. To, vďaka čomu sa z Karoqu stane predajný hit, sú práve jeho praktické vlastnosti a tie povestné "Simply Clever" riešenia. A tiež výborné naladenie podvozka.
Zmeny oproti Atece? Stačí, že vyzerá inak
Na otázku, aké technické zmeny má menší súrodenec Kodiaqu oproti Seatu Ateca, z ktorého vychádza, konštruktéri odpovedali veľavravne.
Všetky karosárske diely, panely v interiéri a vôbec takmer všetko, čo zákazník vidí alebo čoho sa dotýka, je v Karoqu odlišné, povedali nám.
Obrátené naopak: Veci, ktoré zákazník nevidí alebo ktorých sa nedotýka, majú Karoq a Ateca spoločné. Počnúc identickou podvozkovou platformou (rázvor, dĺžka, výška, šírka sú prakticky totožné), cez výber motorizácií, pohon všetkých kolies a v podstate všetky vnútornosti.

Jediným technickým rozdielom je, že kým Ateca sa musí spoliehať na starší benzínový štvorvalec 1,4 TSI, Karoq už dostal novší 1,5 TSI, ku ktorému sa ešte vrátime.
Po dizajnovej stránke je Karoq podľa nás trochu bez chuti, spĺňa všetky štandardy dizajnu SUV bez toho, aby prinášal čokoľvek nové. Pritom aj samotná Škoda vie navrhovať mimoriadne pekné autá, ako nám ukázala napríklad so Superbom.