Volvo S90 R-Design je vrchol švédskej dokonalosti (test)

Veľký luxusný sedan dostal agresívnejšiu tvár.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Mnohé prémiové značky na našom trhu ponúkajú športovejšiu verziu svojich modelov. Audi má S-line, BMW M paket, Jaguar verzie R a S, dokonca aj Volkswagen ponúka R-line. Zaostávať za nimi nechce ani Volvo, ktoré ponúka pri vybraných modeloch športovú verziu s názvom R-design.

Volvo tento rok presunulo výrobu modelu S90 do Číny, odkiaľ sa distribuuje do celého sveta. Veľký sedan si stále zachováva svoju švédsku tvár, už bez R-designu je S90 krásny kúsok a verzia R-design mu pridáva punc športovosti.

Článok pokračuje pod video reklamou

Oproti klasickej S90 má modrý kus na dotkách výraznejšiu čiernu "žraločiu" masku chladiča, na súpravu doplnkov v lesklej čiernej farbe. Športový štýl dotvárajú matné čierne disky s piatimi lúčami a diamantovým efektom, ktoré sú obuté do 20-palcových pneumatík.

Vzadu sa toho oproti klasickej verzii príliš nezmenilo. Dominantou sú hlavne obrovské zadné svetlá v tvare písmena C, ktoré zasahujú hlboko do kapoty. Výfukový systém dostal dve veľké chrómové koncovky, ktoré sú ešte v strede predelené, takže opticky to vyzerá akoby malo auto štyri vyústenia výfukového potrubia.

Okrem exteriérových doplnkov a veľkých kolies vzhľad zlepšuje aj zníženie podvozka o 15 milimetrov.

Luxusný interiér so štipkou športového nádychu

Po otvorení dverí stále platí, že vás privíta jeden z najkrajších interiérov medzi automobilmi. Akurát pre Volvo typickú svetlú kožu a drevo nahradila čierna farba a karbónový dekor.

Zmenami prešlo i vnútorné osvetlenie kabíny, koberčeky, kožené sedadlá s výraznejším bočným vedením a nápisom R-design. V dverách pribudli nerezové ozdobné lišty, čiernou kožou s kontrastným bielym prešitím sú obšité vrchné časti dverí ako i palubná doska.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C56SY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C56SY na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Volvo


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.