MLADÁ BOLESLAV, BRATISLAVA. Automobilka Škoda plánuje budúci rokvyrobiť až stotisíc kusov stredného SUV Karoq. Výroba nástupcu Yetiho začala na konci júla, automobilka očakáva, že tento rok vyrobí približne 20-tisíc kusov nového modelu.
Napríklad v Česku škoda zatiaľ prijala vyše tritisíc predobjednávok, oficiálny predaj sa začne 18. októbra. V nasledujúcich dňoch by sa mali prvé objednané kusy dostať k zákazníkom, uviedol zdroj z prostredia automobilky.
Vďaka Karoqu a Kodiaqu by mohol podiel SUV na predaj nových škodoviek narásť zo súčasnej necelej štvrtiny na 30 percent. Ďalší nárast sa očakáva s príchodom nového mestského crossoveru v roku 2019, pričom tento model bude stáť na podvozku Seatu Arona.
Presunú kvôli nemu výrobu
Karoq sa bude vyrábať v meste Kvasiny na severovýchode Česka. Od budúceho roka bude schádzať aj z linky v Mladej Boleslavi, kde nahradí model Rapid. Ten sa presúva na linku, ktorá vyrába aj Fabiu a Rapid Spaceback.

V ponuke Škody nahrádza Karoq model Yeti. Oproti predchodcovi Karoq narástol o 16 centimetrov na 4,38 metra, šírka bez zrkadiel je 1,84 metra, čo je o 3,5 centimetra viac. Batožinový priestor sa zväčšil o 106 litrov na 521 litrov, pri sklopených zadných sedadlách je objem kufra až 1630 litrov (479 - 1 810 litrov so sedadlami VarioFlex).
Najsilnejšie auto bude jazdiť od zástrčky k zástrčke
Škoda v súčasnosti pripravuje aj svoj prvý elektromobil, podľa plánov má ísť o vôbec najsilnejšie sériové auto značky. Auto o rozmeroch medzi Octaviou a Superbom bude disponovať výkonom až 225 kilowattov, čiže vyše 300 koní, povedali zástupcovia automobilky.

Svojim výkonom prekoná dosiaľ najvýkonnejší 280-koňový benzínový dvojliter, ktorý je v Superbe. Elektromobil má zrýchliť na stovku za menej ako šesť sekúnd a na jedno nabitie prejsť až 600 kilometrov.
Koncept elektromobilu pod názvom Vision E ukázala Škoda ukázala na autosalónoch v Šanghaji a vo Frankfurte, sériová podoba príde v roku 2020. O rok skôr príde hybridný model.
Do roku 2025 plánuje Škoda priniesť päť modelov na elektrický alebo hybridný pohon, o päť rokov neskôr by mala mať hybridnú verziu v každom modelovom rade. Okrem toho bude rozširovať aj ponuku áut na zemný plyn (CNG).