Tesla prepúšťa pracovníkov, výroba Modelu 3 zaostáva za prognózou

Z linky Modelu S tento týždeň odišlo 400 až 700 zamestnancov.

(Zdroj: Tesla Motors)

PALO ALTO. Americký koncern Tesla prepúšťa presne nešpecifikované množstvo zamestnancov. Z linky, na ktorej sa kompletizuje model Tesla S, tento týždeň odišlo 400 až 700 zamestnancov. Boli medzi nimi inžinieri, manažéri a robotníci.

Denník Mercury News, ktorý vychádza v San Jose, sa odvolával na súčasných i bývalých zamestnancov Tesly.

Vedenie firmy potvrdilo, že pri vyše 33-tisíc pracovníkoch sa niekedy stane, že sa ich počet musí znížiť. Tesla však rastie a priberá nových zamestnancov po celom svete. Na svojej stránke ponúka viac ako dvetisíc voľných pracovných pozícií.

Firme sa nedarí zvyšovať výrobu Modelu 3. V treťom štvrťroku ich dodala len 260, cieľom bolo 1500. Auto s elektrickým pohonom si za 35-tisíc dolárov (menej ako 30-tisíc eur) objednalo okolo pol milióna zákazníkov, ktorí vlani začiatkom roka zložili zálohu tisíc dolárov.

Prečítajte si tiež: Toyota vyrába viac čudných áut na vodík než Tesla lacných elektromobilov

Záujem o model je taký vysoký preto, lebo jeho cena je už porovnateľná s dostupnými autami so spaľovacím motorom. Model S stojí 70-tisíc dolárov.

V septembri prepustila Tesla aj 63 riadiacich pracovníkov vo svojej dcérskej firme SolarCity Corp. V Roseville, ktorá vyrába a inštaluje slnečné panely na strechy. Firmu kúpila Tesla vlani za takmer 2 miliardy dolárov. Koncom decembra zamestnávala vyše 12-tisíc pracovníkov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 281
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 5 222
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 454
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 124
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 030
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 921
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 746
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 627
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 445
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 893

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Tesla, Elon Musk

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.