SME
Streda, 27. október, 2021 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

(Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Počas 45 rokov v predaji si Honda Civic vyslúžila rôzne prezývky. Siedma generácia bola známa ako pekárenská dodávka (breadvan), ôsma ako UFO.

Naše prvé dojmy hovoria, že prichádzajúca desiata generácia by sa mohla zapísať do dejín ako tá s vynikajúcim podvozkom.

Hatchback v najvyššej výbave Sport Plus bohato uspokojí túžby semaforových pretekárov po športovo strihnutom aute bez toho, aby z nich vytriaslo dušu. Tí, ktorým je mechanické vyladenie auta prednejšie než najmodernejšia palubná elektronika, nemusia hľadať ďalej - nový Civic je tu pre nich.

Podobne ako pri modeli HR-V nám Honda opäť ukázala, že rozumie tomu, že aj ordinárny päťdverový hatchback sa môže správať ako dobre vychované auto.

Dizajn by vystačil aj na dve autá

Ani po dvoch generáciach dizajnu označeného ako "UFO" japonská automobilka nezanevrela na divoké tvary. V Japonsku možno mimozemský prívlastok brali ako kompliment, no oči Európana na aute vidia hlavne prekomplikované tvary a príliš veľa dizajnových prvkov.

Najdôležitejšou dizajnovou zmenou oproti predchádzajúcemu Civicu je mohutnejší predok. Ten dizajnéri docielili zostrením uhla medzi čelným sklom a kapotou a zakomponovaním svetiel do širokej prednej masky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ukončenie línie bočných okien je na hatchbacku trochu nešťastné, sedan pôsobí vyváženejšie a elegantnejšie. Pomaly klesajúca strecha a krídlom rozdelené zadné okno zhoršujú výhľad dozadu.

Sedan má lepšie proporcie, no nemôžete si ho objednať vo výbave Sport Plus s balíkom agresívnejších nárazníkov. S nimi je Civic pastvou pre oči - hoci pastvou, ktorá pripomína skôr pretekajúci tanier jedla z ázijskeho bistra než minimalistické porcie francúzskej haute cuisine.

Zoznam špeciálnych prvkov verzie Sport Plus končí pri dvoch obrovských koncovkách výfukov, ktoré sľubujú vysoký výkon a šťavnatý, tučný soundtrack.

Motoru pomáha turbo aj VTEC

Po naštartovaní prichádza prvé sklamanie. 1,5-litrový motor s turbom je úplne tichý. Vydychuje síce cez dve veľké, zúrivo vyzerajúce koncovky, no nelinie sa z nich žiaden zvuk.

Ak si v kabíne pustíte hudbu čo i len trochu hlasnejšie, motor vôbec nebudete počuť, ba ani cítiť jeho vibrácie. V civilne vyzerjaúcej , no agresívny dizajn výbavy Sport Plus nás navnadil na zvukový zážitok, ktorý sa nedostavil.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Aktuality.sk získali zábery z chaty, kde sa stretával Robert Fico (vpravo hore), Miroslav Bödör (vpravo hore), advokát Marek Para (vľavo dole) a syn Tibora Gašpara (vpravo dole).

Z deviatich stretnutí v poľovníckej chate pozná verejnosť zatiaľ len pár minút.


a 1 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


25. okt
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt
Skryť Zatvoriť reklamu