Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Počas 45 rokov v predaji si Honda Civic vyslúžila rôzne prezývky. Siedma generácia bola známa ako pekárenská dodávka (breadvan), ôsma ako UFO.

Naše prvé dojmy hovoria, že prichádzajúca desiata generácia by sa mohla zapísať do dejín ako tá s vynikajúcim podvozkom.

Hatchback v najvyššej výbave Sport Plus bohato uspokojí túžby semaforových pretekárov po športovo strihnutom aute bez toho, aby z nich vytriaslo dušu. Tí, ktorým je mechanické vyladenie auta prednejšie než najmodernejšia palubná elektronika, nemusia hľadať ďalej - nový Civic je tu pre nich.

Podobne ako pri modeli HR-V nám Honda opäť ukázala, že rozumie tomu, že aj ordinárny päťdverový hatchback sa môže správať ako dobre vychované auto.

Dizajn by vystačil aj na dve autá

Ani po dvoch generáciach dizajnu označeného ako "UFO" japonská automobilka nezanevrela na divoké tvary. V Japonsku možno mimozemský prívlastok brali ako kompliment, no oči Európana na aute vidia hlavne prekomplikované tvary a príliš veľa dizajnových prvkov.

Najdôležitejšou dizajnovou zmenou oproti predchádzajúcemu Civicu je mohutnejší predok. Ten dizajnéri docielili zostrením uhla medzi čelným sklom a kapotou a zakomponovaním svetiel do širokej prednej masky.

Ukončenie línie bočných okien je na hatchbacku trochu nešťastné, sedan pôsobí vyváženejšie a elegantnejšie. Pomaly klesajúca strecha a krídlom rozdelené zadné okno zhoršujú výhľad dozadu.

Sedan má lepšie proporcie, no nemôžete si ho objednať vo výbave Sport Plus s balíkom agresívnejších nárazníkov. S nimi je Civic pastvou pre oči - hoci pastvou, ktorá pripomína skôr pretekajúci tanier jedla z ázijskeho bistra než minimalistické porcie francúzskej haute cuisine.

Zoznam špeciálnych prvkov verzie Sport Plus končí pri dvoch obrovských koncovkách výfukov, ktoré sľubujú vysoký výkon a šťavnatý, tučný soundtrack.

Motoru pomáha turbo aj VTEC

Po naštartovaní prichádza prvé sklamanie. 1,5-litrový motor s turbom je úplne tichý. Vydychuje síce cez dve veľké, zúrivo vyzerajúce koncovky, no nelinie sa z nich žiaden zvuk.

Ak si v kabíne pustíte hudbu čo i len trochu hlasnejšie, motor vôbec nebudete počuť, ba ani cítiť jeho vibrácie. V civilne vyzerjaúcej , no agresívny dizajn výbavy Sport Plus nás navnadil na zvukový zážitok, ktorý sa nedostavil.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C54C6 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C54C6 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vkladné knižky kedysi využívala mafia. Aké sú lepšie investície

Čo urobiť s veľkou sumou našetrených peňazí a čo robiť, ak si chcem šetriť každý mesiac po troche? Denník SME sa pokúsil objasniť niektoré známejšie druhy sporenia.

EKONOMIKA

Firma, ktorej zadržali kamióny: Hľadáte problém tam, kde nie je

North Sea Express je podozrivá z vykorisťovania.

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.