SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.

Ford Fiesta VignaleFord Fiesta Vignale (Zdroj: Ford)

Kompaktné hatchbacky sa najmä v Európe už dlho tešia popularite. Hoci v minulosti sa jednalo väčšinou o malé jednoduché krabičky na kolesách, dnes je situácia iná.

To neprekvapí pri prémiových značkách ako je Mercedes alebo Audi, ponuka príplatkovej výbavy sa však rozrástla práve u výrobcov menej luxusných áut. Širšia ponuka zvýši predaje, lepšie vybavené autá sa zase môžu predávať s vyššou maržou.

V Európe sa za prvú polovicu roka 2017 predalo 1,8 milióna vozidiel patriacich do segmentu B, oproti rovnakému obdobiu v roku 2016 predaje vzrástli o 5 percent. Tento segment tvorí až 22 percent z celkového predaja áut, ukazujú štatistiky spoločnosti JATO Dynamics.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Na čele rebríčka sa nachádza Renault Clio, ďalšie priečky obsadili Volkswagen Polo a Ford Fiesta. Práve Polo a Fiesta sa tento rok dočkali novej generácie.

Kompaktnejšie rozmery, no rovnaká výbava

"Vidíme nárast dopytu po lepšie vybavených a drahších malých autách," uviedol Felipe Munoz, analytik spoločnosti JATO.

V Nemecku v prvej polovici roka tvorili 34 percent predajov v tomto segmente autá s cenou medzi 17 000 a 20 000 eur, ktoré patria k najdrahším. Predošlý rok táto cenová kategória tvorila v rovnakom období iba 29 percent.

Zákazníci totiž chcú prejsť na menšie autá, no nechcú prísť o výbavu. Tento trend si všimli aj automobilky, čo sa odráža na nových modeloch.

Prečítajte si tiež: Dizajnová revolúcia sa nekoná. Takto vyzerá nová Fiesta Čítajte 

Ford Fiesta po prvýkrát dostal luxusnú verziu Vignale. Tá dostáva napríklad nové nárazníky, 17-palcové zliatinové disky, panoramatickú strechu, samozrejmosťou je označenie pripomínajúce, že sa nejedná o obyčajnú Fiestu.

Skryť Vypnúť reklamu

Vo výbave nájdeme kožené vyhrievané sedadlá, cúvaciu kameru, či audiosystém B&O PLAY s desiatimi reproduktormi a basovým reproduktorom (subwooferom).

Okrem nej je dostupná v "obyčajnej" verzii Titanium, športovo ladenej ST-Line, do budúcna sa pripravuje aj outdoorová verzia Active.

Asistenčné systémy z väčších modelov

Významnou zmenou oproti predošlej generácii je aj počet asistenčných technológii ako je adaptívny tempomat, kontrola jazdy v pruhu, alebo automatické brzdenie. V novej Fieste ich nájdeme dokopy 15, takmer štvornásobok oproti štyrom asistentom predošlej generácie.

Prečítajte si tiež: Volkswagen predstavil nové Polo, dostane techniku väčších súrodencov Čítajte 

Množstvo asistenčných systémov prebral od väčších súrodencov aj nový Volkswagen Polo. Jeho adaptívny tempomat funguje až do rýchlosti 210 kilometrov za hodinu, parkovací systém zase zabráni nehode pri manévrovaní v nízkej rýchlosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Polo ponúka aj infotainmentový systém s 8-palcovou obrazovkou. Tradičné budíky pred vodičom vystriedal digitálny prístrojový štít Active Info Display.

Časy, kedy len najväčší machri mali v hatchbackoch elektrické ovládanie okien sú teda minulosťou. Podľa údajov JATO však o jednu technológiu stále záujem nie je - až 94 percent áut v tomto segmente bolo predaných s manuálnou prevodovkou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Home (ale aj) Office
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Zelená Bratislava
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 970
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 211
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 960
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 788
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 544
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 109
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 587
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 181
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 121
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 897
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Kompaktné autá

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zákaz vychádzania pre netestovaných? Pochybnosti majú ústavní právnici aj prezidentka

Vláda riskuje, že Ústavný súd zruší testovanie skôr, ako sa začne.

Ilustračné foto.

Prezidentka odmieta sankcie za neúčasť na testovaní (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
Zamestnanci spoločnosti Volkswagen Slovakia pracujú na výrobnej linke.
Komentár Petra Schutza

Významná časť národa už dávno žije v osobnom lockdowne

Medzi tmami a hmlami.

Peter Schutz.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric