Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.

Ford Fiesta Vignale(Zdroj: Ford)

Kompaktné hatchbacky sa najmä v Európe už dlho tešia popularite. Hoci v minulosti sa jednalo väčšinou o malé jednoduché krabičky na kolesách, dnes je situácia iná.

To neprekvapí pri prémiových značkách ako je Mercedes alebo Audi, ponuka príplatkovej výbavy sa však rozrástla práve u výrobcov menej luxusných áut. Širšia ponuka zvýši predaje, lepšie vybavené autá sa zase môžu predávať s vyššou maržou.

V Európe sa za prvú polovicu roka 2017 predalo 1,8 milióna vozidiel patriacich do segmentu B, oproti rovnakému obdobiu v roku 2016 predaje vzrástli o 5 percent. Tento segment tvorí až 22 percent z celkového predaja áut, ukazujú štatistiky spoločnosti JATO Dynamics.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na čele rebríčka sa nachádza Renault Clio, ďalšie priečky obsadili Volkswagen Polo a Ford Fiesta. Práve Polo a Fiesta sa tento rok dočkali novej generácie.

Kompaktnejšie rozmery, no rovnaká výbava

"Vidíme nárast dopytu po lepšie vybavených a drahších malých autách," uviedol Felipe Munoz, analytik spoločnosti JATO.

V Nemecku v prvej polovici roka tvorili 34 percent predajov v tomto segmente autá s cenou medzi 17 000 a 20 000 eur, ktoré patria k najdrahším. Predošlý rok táto cenová kategória tvorila v rovnakom období iba 29 percent.

Zákazníci totiž chcú prejsť na menšie autá, no nechcú prísť o výbavu. Tento trend si všimli aj automobilky, čo sa odráža na nových modeloch.

Prečítajte si tiež: Dizajnová revolúcia sa nekoná. Takto vyzerá nová Fiesta

Ford Fiesta po prvýkrát dostal luxusnú verziu Vignale. Tá dostáva napríklad nové nárazníky, 17-palcové zliatinové disky, panoramatickú strechu, samozrejmosťou je označenie pripomínajúce, že sa nejedná o obyčajnú Fiestu.

Vo výbave nájdeme kožené vyhrievané sedadlá, cúvaciu kameru, či audiosystém B&O PLAY s desiatimi reproduktormi a basovým reproduktorom (subwooferom).

Okrem nej je dostupná v "obyčajnej" verzii Titanium, športovo ladenej ST-Line, do budúcna sa pripravuje aj outdoorová verzia Active.

Asistenčné systémy z väčších modelov

Významnou zmenou oproti predošlej generácii je aj počet asistenčných technológii ako je adaptívny tempomat, kontrola jazdy v pruhu, alebo automatické brzdenie. V novej Fieste ich nájdeme dokopy 15, takmer štvornásobok oproti štyrom asistentom predošlej generácie.

Prečítajte si tiež: Volkswagen predstavil nové Polo, dostane techniku väčších súrodencov

Množstvo asistenčných systémov prebral od väčších súrodencov aj nový Volkswagen Polo. Jeho adaptívny tempomat funguje až do rýchlosti 210 kilometrov za hodinu, parkovací systém zase zabráni nehode pri manévrovaní v nízkej rýchlosti.

Polo ponúka aj infotainmentový systém s 8-palcovou obrazovkou. Tradičné budíky pred vodičom vystriedal digitálny prístrojový štít Active Info Display.

Časy, kedy len najväčší machri mali v hatchbackoch elektrické ovládanie okien sú teda minulosťou. Podľa údajov JATO však o jednu technológiu stále záujem nie je - až 94 percent áut v tomto segmente bolo predaných s manuálnou prevodovkou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 699
  2. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 21 190
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 393
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 689
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 126
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 639
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 563
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 936
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 4 182
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 059

Téma: Kompaktné autá


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Aktivitou v parlamente nesrší, politickú budúcnosť má Kaliňák už spečatenú

V Smere je stále veľmi silný, hovorí o Robertovi Kaliňákovi politológ.

DOMOV

Obchodník a zberateľ informácií. Kto je Kočner

S Marianom Kočnerom sa spája viac ako desať káuz.

Stĺpček Jakuba Fila

Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

K rozsudku je dlhá cesta.

DOMOV

NAKA zadržala Mariana Kočnera, o väzbe sa ešte rozhodne

Príkaz vydal prokurátor Úradu špeciálnej prokuratúry.

Neprehliadnite tiež

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.