Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.

Ford Fiesta Vignale(Zdroj: Ford)

Kompaktné hatchbacky sa najmä v Európe už dlho tešia popularite. Hoci v minulosti sa jednalo väčšinou o malé jednoduché krabičky na kolesách, dnes je situácia iná.

To neprekvapí pri prémiových značkách ako je Mercedes alebo Audi, ponuka príplatkovej výbavy sa však rozrástla práve u výrobcov menej luxusných áut. Širšia ponuka zvýši predaje, lepšie vybavené autá sa zase môžu predávať s vyššou maržou.

V Európe sa za prvú polovicu roka 2017 predalo 1,8 milióna vozidiel patriacich do segmentu B, oproti rovnakému obdobiu v roku 2016 predaje vzrástli o 5 percent. Tento segment tvorí až 22 percent z celkového predaja áut, ukazujú štatistiky spoločnosti JATO Dynamics.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na čele rebríčka sa nachádza Renault Clio, ďalšie priečky obsadili Volkswagen Polo a Ford Fiesta. Práve Polo a Fiesta sa tento rok dočkali novej generácie.

Kompaktnejšie rozmery, no rovnaká výbava

"Vidíme nárast dopytu po lepšie vybavených a drahších malých autách," uviedol Felipe Munoz, analytik spoločnosti JATO.

V Nemecku v prvej polovici roka tvorili 34 percent predajov v tomto segmente autá s cenou medzi 17 000 a 20 000 eur, ktoré patria k najdrahším. Predošlý rok táto cenová kategória tvorila v rovnakom období iba 29 percent.

Zákazníci totiž chcú prejsť na menšie autá, no nechcú prísť o výbavu. Tento trend si všimli aj automobilky, čo sa odráža na nových modeloch.

Prečítajte si tiež: Dizajnová revolúcia sa nekoná. Takto vyzerá nová Fiesta

Ford Fiesta po prvýkrát dostal luxusnú verziu Vignale. Tá dostáva napríklad nové nárazníky, 17-palcové zliatinové disky, panoramatickú strechu, samozrejmosťou je označenie pripomínajúce, že sa nejedná o obyčajnú Fiestu.

Vo výbave nájdeme kožené vyhrievané sedadlá, cúvaciu kameru, či audiosystém B&O PLAY s desiatimi reproduktormi a basovým reproduktorom (subwooferom).

Okrem nej je dostupná v "obyčajnej" verzii Titanium, športovo ladenej ST-Line, do budúcna sa pripravuje aj outdoorová verzia Active.

Asistenčné systémy z väčších modelov

Významnou zmenou oproti predošlej generácii je aj počet asistenčných technológii ako je adaptívny tempomat, kontrola jazdy v pruhu, alebo automatické brzdenie. V novej Fieste ich nájdeme dokopy 15, takmer štvornásobok oproti štyrom asistentom predošlej generácie.

Prečítajte si tiež: Volkswagen predstavil nové Polo, dostane techniku väčších súrodencov

Množstvo asistenčných systémov prebral od väčších súrodencov aj nový Volkswagen Polo. Jeho adaptívny tempomat funguje až do rýchlosti 210 kilometrov za hodinu, parkovací systém zase zabráni nehode pri manévrovaní v nízkej rýchlosti.

Polo ponúka aj infotainmentový systém s 8-palcovou obrazovkou. Tradičné budíky pred vodičom vystriedal digitálny prístrojový štít Active Info Display.

Časy, kedy len najväčší machri mali v hatchbackoch elektrické ovládanie okien sú teda minulosťou. Podľa údajov JATO však o jednu technológiu stále záujem nie je - až 94 percent áut v tomto segmente bolo predaných s manuálnou prevodovkou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Najužitočnejšia appka
  3. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  6. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  7. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  8. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  10. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur
  1. DEXIS SLOVAKIA má nového generálneho riaditeľa
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  3. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  4. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  5. Najužitočnejšia appka
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  7. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  8. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 25 617
  2. Najužitočnejšia appka 15 183
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 068
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 9 264
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 8 000
  6. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 687
  7. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 6 065
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 274
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 3 143
  10. Osem dovolenkových destinácii, kde leto ešte nekončí 2 989

Téma: Kompaktné autá


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Smer bude hľadať nového ministra, Imrecze má konkurenta

Súčasného guvernéra NBS má vystriedať Peter Kažimír.

DOMOV

Aj pohár vína môže zohaviť tvár vášho dieťaťa

Najrizikovejšie sú tri dni medzi 18. až 21. dňom tehotenstva.

Neprehliadnite tiež

Seat Ibiza FR dostala nový štvorvalec (test)

Najmenší Seat na našom trhu ponúka slušný výkon v celom spektre otáčok.

Vízia auta budúcnosti od BMW sa volá iNEXT

Nemecká automobilka vkladá do projektu veľké nádeje.