Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.

Ford Fiesta Vignale(Zdroj: Ford)

Kompaktné hatchbacky sa najmä v Európe už dlho tešia popularite. Hoci v minulosti sa jednalo väčšinou o malé jednoduché krabičky na kolesách, dnes je situácia iná.

To neprekvapí pri prémiových značkách ako je Mercedes alebo Audi, ponuka príplatkovej výbavy sa však rozrástla práve u výrobcov menej luxusných áut. Širšia ponuka zvýši predaje, lepšie vybavené autá sa zase môžu predávať s vyššou maržou.

V Európe sa za prvú polovicu roka 2017 predalo 1,8 milióna vozidiel patriacich do segmentu B, oproti rovnakému obdobiu v roku 2016 predaje vzrástli o 5 percent. Tento segment tvorí až 22 percent z celkového predaja áut, ukazujú štatistiky spoločnosti JATO Dynamics.

Na čele rebríčka sa nachádza Renault Clio, ďalšie priečky obsadili Volkswagen Polo a Ford Fiesta. Práve Polo a Fiesta sa tento rok dočkali novej generácie.

Kompaktnejšie rozmery, no rovnaká výbava

"Vidíme nárast dopytu po lepšie vybavených a drahších malých autách," uviedol Felipe Munoz, analytik spoločnosti JATO.

V Nemecku v prvej polovici roka tvorili 34 percent predajov v tomto segmente autá s cenou medzi 17 000 a 20 000 eur, ktoré patria k najdrahším. Predošlý rok táto cenová kategória tvorila v rovnakom období iba 29 percent.

Zákazníci totiž chcú prejsť na menšie autá, no nechcú prísť o výbavu. Tento trend si všimli aj automobilky, čo sa odráža na nových modeloch.

Prečítajte si tiež: Dizajnová revolúcia sa nekoná. Takto vyzerá nová Fiesta

Ford Fiesta po prvýkrát dostal luxusnú verziu Vignale. Tá dostáva napríklad nové nárazníky, 17-palcové zliatinové disky, panoramatickú strechu, samozrejmosťou je označenie pripomínajúce, že sa nejedná o obyčajnú Fiestu.

Vo výbave nájdeme kožené vyhrievané sedadlá, cúvaciu kameru, či audiosystém B&O PLAY s desiatimi reproduktormi a basovým reproduktorom (subwooferom).

Okrem nej je dostupná v "obyčajnej" verzii Titanium, športovo ladenej ST-Line, do budúcna sa pripravuje aj outdoorová verzia Active.

Asistenčné systémy z väčších modelov

Významnou zmenou oproti predošlej generácii je aj počet asistenčných technológii ako je adaptívny tempomat, kontrola jazdy v pruhu, alebo automatické brzdenie. V novej Fieste ich nájdeme dokopy 15, takmer štvornásobok oproti štyrom asistentom predošlej generácie.

Prečítajte si tiež: Volkswagen predstavil nové Polo, dostane techniku väčších súrodencov

Množstvo asistenčných systémov prebral od väčších súrodencov aj nový Volkswagen Polo. Jeho adaptívny tempomat funguje až do rýchlosti 210 kilometrov za hodinu, parkovací systém zase zabráni nehode pri manévrovaní v nízkej rýchlosti.

Polo ponúka aj infotainmentový systém s 8-palcovou obrazovkou. Tradičné budíky pred vodičom vystriedal digitálny prístrojový štít Active Info Display.

Časy, kedy len najväčší machri mali v hatchbackoch elektrické ovládanie okien sú teda minulosťou. Podľa údajov JATO však o jednu technológiu stále záujem nie je - až 94 percent áut v tomto segmente bolo predaných s manuálnou prevodovkou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 641
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 028
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 710
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 330
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 419
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 935
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 861
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 809
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 799
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 355

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.